شناسهٔ خبر: 60798318 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

دستگیری 3 عامل مسمومیت‌های سریالی البرز

صاحب‌خبر -

نود و پنج نفر به دلیل مصرف مشروبات الکلی از نوع متانول دچار مسمومیت شدید شدند،  ۱۰ تن از این افراد جان باختند و ۴۰ نفر دیگر نیز تحت درمان هستند.
شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، درخصوص مسموم‌شدگان الکل گفت: «شمار بستری‌های مسمومیت با الکل طی ۷۲ ساعت گذشته بالا بوده است.»
او با بیان اینکه در این مدت ۹۵ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند، یادآور شد: «برخی از این مسمومیت‌ها به صورت جمعی و در‌ یک میهمانی اتفاق افتاده است.» صیادی اضافه کرد: «در پی بررسی‌های صورت‌گرفته، یکی از عوامل بدحالی بیماران مراجعه دیرهنگام به درمانگاه و مراکز تخصصی درمانی بود.»
او با اشاره به اینکه شدت مسمومیت موجب مرگ ۱۰ نفر از این افراد شد، ادامه داد: «در حال حاضر ۴۰ نفر از این افراد در بیمارستان‌های استان البرز تحت درمان و دیالیز قرار دارند که وضعیت عمومی بیشتر آنان خوب است.»
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: «تعدادی از مسموم‌شدگان پس از درمان، از بیمارستان‌ها مرخص شدند.» به گفته این مقام مسئول و بنا به بررسی‌های صورت‌گرفته، مصرف مشروبات الکلی از نوع متانول این مسمومیت‌ها را رقم زده است. او با بیان اینکه این افراد اغلب در بیمارستان کوثر بستری هستند، یادآور شد: «تمام مسموم‌شدگان دارای علائم گوارشی، تنگی نفس، تاری دید و سرگیجه هستند. میانگین سنی این افراد بین ۱۶ تا ۵۰ سال است.»
رئیس کل دادگستری استان البرز نیز در این‌باره گفت: «برای شناسایی افرادی که اقدام به پخش مشروبات الکلی کرده‌اند، دستورات لازم صادر و پرونده قضائی تشکیل شده است.»

دستگیری عاملان مسمومیت‌ها
با مخابره‌شدن این مسمومیت‌های سریالی و مرگ مصرف‌کنندگان، پلیس وارد عمل شد. ماموران 3 تولیدکننده اصلی مشروبات الکلی تقلبی در کرج  را در رصدهای پلیسی دستگیر کردند. سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا، در این‌باره گفت: «پس از اعلام خبر فوت تعدادی از استفاده‌کنندگان مشروبات الکلی تقلبی، کارآگاهان پلیس استان البرز با رصد آنی و اقدامات پلیسی 3 نفر از تولیدکنندگان اصلی را دستگیر و تعداد دیگری را  شناسایی کردند.»

 

نظر شما