شناسهٔ خبر: 60774013 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ماجرای مسمومیت ۱۴ نفر با مشروبات الکلی در کرج چه بود؟

روز گذشته خبری مبنی بر مسمومیت و فوت ۱۴ نفر به واسطه مصرف مشروبات الکلی در کرج منتشر شد؛ این در حالی است که کمتر از ۲۴ ساعت شش متهم این حادثه دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز، اظهار کرد: پیرو گزارش‌های واصله مبنی بر مسمومیت و فوت به واسطه مصرف مشروبات الکلی در کرج، بلافاصله دستورات مقتضی جهت تشکیل پرونده قضائی، بررسی فوری، شناسایی و بازداشت تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان به پلیس صادر شد.

وی افزود: در بازجویی از اولیای دم متوفیان و تحقیقات میدانی، تعداد سه نفر از توزیع‌کنندگان مشروبات شناسایی و دستگیر شدند و از طریق آن‌ها فروشندگان عمده الکل‌های صنعتی نیز شناسایی و دستگیر شدند؛ در مرحله بعد مشخص شد الکل‌های صنعتی به صورت خارج از شبکه و غیرقانونی از سوی شخصی که کارخانه تولید اسپری مو در شهرک صنعتی اشتهارد دارد به فروش رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه در حال حال حاضر تحقیقات از شش متهم و اولیای دم در حال انجام است، تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار تاریخ فوت افرادی که بر اثر مصرف مشروبات مورد اشاره فوت کرده‌اند در چند روز گذشته بوده است.

وی ادامه داد: الکل از یک کارخانه شهر اشتهارد که برای تولید لوازم آرایشی و بهداشتی سهمیه الکل دارند به صورت غیرقانونی تهیه شده و به طور معمول با آب و اسانس‌های مختلف مخلوط و عرضه می‌شود که شامل متانول است.

فاضلی هریکندی گفت: تاکنون حدود ۱۰۰ نفر به بیمارستان مراجعه و تعدادی نیز فوت کرده‌اند و احتمال اینکه چند نفر در منزل فوت کرده و به بیمارستان هم اعزام نشده باشند وجود دارد که پزشکی قانونی و دانشگاه علوم پزشکی استان در حال بررسی است و تحقیقات تکمیلی در این زمینه ادامه دارد.

وی تاکید کرد: متهمان از سوی بازپرس دادسرای جنایی و جرایم خاص دادسرای کرج بازداشت شدند و با دستور بازپرس تحقیقات تکمیلی از جمله جهت شناسایی مالک کارخانه که الکل از آنجا خارج شده ادامه دارد. عرضه الکل از سوی شرکت تولیدکننده لوازم آرایشی و بهداشتی خلاف مقررات و عرضه خارج از شبکه بوده است.

صدور دستورات لازم برای شناسایی پخش کنندگان مشروبات الکلی

روز گذشته حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز درباره فوت ۱۴ نفر در کرج به علت مصرف مشروبات الکلی اظهار کرد: برای شناسایی افرادی که نسبت به پخش مشروبات الکلی اقدام کرده‌اند و دستورات لازم صادر و پرونده قضائی تشکیل شده است.

وی در رابطه با جزئیات فوت چند نفر براثر مصرف مشروبات الکلی در کرج افزود: در روزهای گذشته ۸۸ نفر به علت مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی در نقاط مختلف شهرستان کرج مسموم و ۱۴ نفر نیز فوت کردند که در بیمارستان‌های کوثر، البرز، رجایی و کسری بستری بودند.

رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: در این رابطه برای شناسایی افرادی که نسبت به پخش مشروبات الکلی اقدام کرده‌اند دستورات لازم صادر شده و پرونده قضائی تشکیل شده است.

مسمومیت ۹۵ نفر در کرج با مشروبات الکلی

روز گذشته -جمعه بیست‌وششم خردادماه- شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز از فوت ۱۰ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی در کرج خبر داد و اظهار کرد: ۴۰ نفر نیز در بیمارستان تحت درمان هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد مسموم‌شدگان با مشروبات الکلی در کرج به ۹۵ نفر رسیده است، افزود: طبق گزارش دریافتی، مصرف مشروبات الکلی (متانول) باعث مسمومیت این افراد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه بیشتر مسموم‌شدگان به بیمارستان کوثر کرج انتقال یافته‌اند، گفت: تاکنون ۱۰ نفر از آنها به دلیل شدت بالای مسمومیت فوت شده‌اند؛ همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد این افراد در مناطق مختلف استان از جمله در یک مهمانی در کرج دچار مسمومیت شده‌اند.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ نفر این افراد در بیمارستان‌های استان البرز تحت درمان و دیالیز قرار دارند که وضعیت عمومی بیشتر آنان خوب است و تعدادی از مسموم‌شدگان نیز پس از درمان از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

نظر شما