شناسهٔ خبر: 67276552 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس کانون سردفتران اعلام کرد

آمادگی سردفتران برای ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول

زهرا میرزایی

رییس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: به عنوان کانون سردفتران آمادگی کامل در راستای اجرایی شدن قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول را داریم‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علی خندانی در نشستی مشترک که با حضور حسن بابایی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مشاورین املاک  در زمینه بررسی قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول برگزار شد، گفت: این قانون دو موضوع مشخص (فنی و حقوقی)  دارد و  باید  اقدامات خاصی در حوزه فنی و حقوقی  انجام شود. در حوزه فنی اتفاقاتی که باید رقم میخورد،  خوشبختانه رقم خورده و از مدت ها قبل هم کانون سردفتران و هم سازمان ثبت  زیرساخت ها را فراهم کردند و اقدامات اولیه را برای اجرایی شدن قانون انجام دادند.

وی افزود: کمتر قانونی در کشور داشتیم که قبل از اینکه موعد اجرای قانون فرا برسد، همه دستگاه های مجری آن به خط می شدند و اقداماتی انجام می دادند مثل سازمان ثبت، اقداماتشان را انجام دادند و الحمدالله موضوع محقق شده است.

خندانی ادامه داد: در کمتر از یک ماه، سامانه هایی که طراحی شده به سامانه اصلی که «کاتب» است متصل می شود.

رئیس کانون سردفتران درباره بحث حقوقی قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول نیز گفت:  آیین نامه ها و دستورالعمل های اجرایی این قانون از بعد حقوقی مطرح است. برای این قانون ۱۴ آیین نامه پیش بینی شده است که باید نوشته شود و شاید طی مراحل اجرای این قانون باز آیین‌نامه‌های دیگر لازم باشد و شاید بعضی مواقع نیاز به قانونگذاری جدید هم داشته باشیم.

خندانی تاکید کرد: باید سرعت اقدامات مان را بالا ببریم تا مردم تکلیفشان روشن و مشاوران املاک و دفاتر اسناد رسمی هم  زودتر کارشان مشخص شود.

وی در پایان گفت:  بعنوان کانون سردفتران آمادگی کامل در راستای اجرایی شدن  قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول را داریم‌. در خصوص مواردی که مربوط به ماست  از حیث حقوقی و نرم افزاری آمادگی کامل را داریم که آنرا انجام دهیم.  قرار شده  ۲۴ ساعته کار انجام شود و  کمتر از یک ماه سامانه ها به سرانجام برسد و گزارش آنرا به معاون اول قوه قضاییه ارایه دهیم.

انتهای پیام

نظر شما