شناسهٔ خبر: 67276525 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

با مزایای مصرف روزانه خرما آشنا شوید

مصرف روزانه خرما موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش، افزایش انرژی، بهبود سلامت قلب، تقویت عملکرد مغز، تقویت استخوان‌ها و تنظیم سطح قند خون می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، خرما سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری مانند پتاسیم، منیزیم، ویتامین B6 و فیبر است و به بهبود سلامت عمومی کمک می‌کند، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خرما حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از سلول‌های بدن در برابر آسیب ایجاد شده ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند، در ادامه به بررسی دیگر مزایای مصرف روزانه خرما می‌پردازیم:

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

یکی از مزایای قابل‌توجه مصرف خرما بهبود سلامت دستگاه گوارش است، زیرا حاوی فیبر زیادی است که احتمال بروز یبوست را کاهش می‌دهد و به فرایند هضم کمک می‌کند.

افزایش انرژی

از آنجا که خرما حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات به همراه قندهای طبیعی مانند گلوکز، فروکتوز و ساکارز است، موجب افزایش سریع سطح انرژی می‏‌شود، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف خرما قبل از ورزش می‌تواند عملکرد و انرژی بدن را بهبود ببخشد.

بهبود سلامت قلب

مصرف روزانه خرما نقش مهمی در بهبود سلامت قلب برعهده دارد، به‌طوری که موجب کاهش سطح کلسترول خون و احتمال بروز بیماری‌های قلبی عروقی می‏‌شود؛ با توجه به نتایج پژوهش‌های انجام شده، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در خرما مانع افزایش سطح کلسترول مضر خون می‌شود.

تقویت عملکرد مغز

خرما سرشار از پتاسیم است که به بهبود عملکرد مغز کمک می‌کند، نتایج بررسی‌های انجام شده حاکی از این است که مواد غذایی سرشار از پتاسیم مانند خرما احتمال بروز سکته مغزی را کاهش می‌دهد و از مغز در برابر بیماری‌ها مانند زوال شناختی محافظت می‌کند.

تقویت استخوان‌ها

با افزایش سن، حفظ استخوان‌های سالم و قوی از اهمیت زیادی برخوردار است، خرما منبع طبیعی مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر و منیزیم است که نقش مهمی در بهبود سلامت استخوان‌ها دارد؛ محققان با انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که مصرف منظم خرما خطر بروز مشکلات استخوانی همچون پوکی استخوان را کاهش می‌دهد.

تنظیم سطح قند خون

برخلاف باور عمومی، خرما را می‌توان در رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت قرار داد، در حالی که به‌طور طبیعی شیرین است، دارای شاخص گلیسمی پایین است، به این معنا که به آرامی هضم و جذب می‌شود و موجب افزایش تدریجی قند خون می‏‌شود، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف خرما باعث کنترل بهتر سطح قند خون افراد مبتلا به دیابت می‌شود.

نظر شما