شناسهٔ خبر: 67276718 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خزعلی: فرهنگ تمدنی ایران اسلامی باید به عنوان الگو به جهان صادر شود

تهران - ایرنا - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: فرهنگ تمدنی ایران اسلامی باید به عنوان الگو به جهان صادر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده؛ انسیه خزعلی در افتتاح رویداد خانواده و فرهنگ عامه با حضور معلمان و دبیران، یاد و خاطره شهدای خدمت را گرامیداشت و افزود: کارهای بزرگی در سطح ملی و بین المللی از آیت الله شهید رئیسی به یادگار مانده است که اثرات برخی از این اقدامات در دراز مدت مشخص خواهد شد. یکی از این امور مسئله اهمیت خانواده است.

خزعلی اظهار داشت: جنبش تعهد خانواده فطری و زدودن انواع انحرافی خانواده از مسائلی بود که توسط رئیس جمهور شهید در سازمان ملل مطرح شد و در سند تحول محوریت دارد و برای اولین بار اعتبارات ویژه ای در سفرهای استانی برای مسائل زنان و خانواده مصوب می شد.

وی خاطر نشان کرد: ماموریت هایی که در سند تحول و به صورت ویژه با تاکید رئیس جمهور به معاونت سپرده شده بود، بازسازی فرهنگ و جلوگیری از نفوذ فرهنگی و ارتقاء فرهنگ خانواده بود که در اولویت طرح های معاونت قرار گرفت.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به طرح زندگی و بالندگی، زیست عفیفانه و طرح گسترش فرهنگ عامه در خانواده از گروه‌های ۹ گانه فرهنگ رسانه، مد و لباس، تربیت، موفقیت، فرهنگ ناملموس نام برد که با هدف ارتقای فرهنگ خانواده و ایجاد فرهنگ تمدنی در حال اجرایی شدن است.

وی ابراز امیدواری کرد بتوان فرهنگ تمدنی ایران اسلامی را به عنوان الگوی مورد نیاز دنیا به جهان صادر کرد.
 

نظر شما