شناسهٔ خبر: 60352657 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تیک تاک از مونتانا شکایت کرد

تیک تاک به دلیل ممنوعیت کامل این شبکه اجتماعی در ایالت مونتانا، از این ایالت شکایت کرده و ادعا می‌کند که این ممنوعیت ناقض متمم اول قانون و سایر قوانین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از انگجت، همانطور که توسط وال استریت ژورنال گزارش شده، تیک تاک روز دوشنبه در دادگاه منطقه‌ای مونتانای آمریکا شکایتی را ثبت کرد تا ممنوعیت این شبکه اجتماعی را به چالش بکشد. این پرونده علیه آستین نادسن، دادستان کل این ایالت مطرح شد.

فرماندار مونتانا هفته گذشته و تنها یک ماه پس از تصویب لایحه ممنوعیت کامل تیک تاک در مجلس ایالتی، این لایحه را امضا کرد و با مخالفت فوری روبرو شد، گروهی از سازندگان به سرعت از این ایالت شکایت کردند و این قانون را خلاف قانون اساسی خواندند. اکنون تیک تاک مستقیما از ایالت با ادعا‌های مشابه شکایت می‌کند و در دادخواست بیان می‌کند که قانون مونتانا متمم اول قانون را نقض می‌کند. در این دادخواست آمده: ممنوعیت مونتانا آزادی بیان را با نقض متمم اول، نقض قانون اساسی آمریکا از جهات متعدد دیگر و توسط قانون فدرال پیشدستی می‌کند.

این قانون تیک تاک متعلق به بایت دنس را از فعالیت در مونتانا منع می‌کند و همچنین فروشگاه‌های برنامه اپل و گوگل را از ارائه تیک تاک برای دانلود منع می‌کند. اگرچه مشخص نیست که مونتانا چگونه این ممنوعیت را اجرا می‌کند، اما بیان می‌کند که تخلفات جریمه‌های ۱۰ هزاری دلاری در روز را محاسبه می‌کند. با این حال، از تک تک کاربران تیک تاک هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

نظر شما