شناسهٔ خبر: 60289919 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فرماندار مونتانا: کاش ممنوعیت تیک تاک گسترده‌تر بود

فرماندار مونتانا که دستور ممنوعیت تیک تاک به صورت سراسری را امضا کرده بود، از این دستور دفاع کرد و گفت: من خوشحالم که ما برنامه را در اینجا یعنی مونتانا ممنوع کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از نشریه آمریکایی د هیل، گرگ جیانفورته، فرماندار مونتانا از تصمیم ایالت خود مبنی بر ممنوعیت تیک تاک دفاع کرد و گفت: آرزو می‌کند لایحه محدودکننده این شبکه اجتماعی «گسترده‌تر» باشد. توانایی دولت چین در استفاده از تیک تاک برای جاسوسی از آمریکایی‌ها به خوبی مستند شده است. به همین دلیل است که من خوشحالم که ما برنامه را در اینجا یعنی مونتانا ممنوع کردیم.

او افزود: کاش این لایحه واقع گسترده‌تر بود. دوست داشتم سایر شبکه‌های اجتماعی را که متعلق به دشمنان خارجی هستند، انتخاب کنم، اما این گام خوبی در مسیر درست است.

جیانفورته روز چهارشنبه قانونی را امضا کرد که مونتانا را به اولین ایالتی تبدیل کرده که تیک تاک را به دلیل نگرانی در مورد شرکت مادر آن یعنی بایت دنس و حفظ حریم خصوصی داده کاربران مسدود می‌کند.

فرماندار مونتانا گفت که آرزو دارد این ممنوعیت به سایر برنامه‌های متعلق به خارجی مانند پیام‌رسان تلگرام و وی چت یا برنامه ویرایش ویدئو CapCut گسترش یابد.

این قانون برجسته که قرار است از اول سال آینده اجرایی شود، همچنین ویترین‌های دیجیتال مانند فروشگاه اپ استور و گوگل پلی را از ارائه برنامه برای دانلود منع می‌کند.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU) گفت: قانون مونتانا، حق آزادی بیان را تحت پوشش امنیت ملی زیر پا گذاشته و زمینه را برای کنترل بیش از حد دولت بر اینترنت فراهم می‌کند. مقامات منتخب حق سانسور گزینشی کل شبکه‌های اجتماعی را براساس کشور مبدا آن ندارند.

جیانفورته گفت: منظورم این است که جاسوسی از آمریکایی‌ها کافی است. ما اجازه نخواهیم داد دشمنان خارجی بر مردم مونتانا نظارت کنند و افزود که این ایالت برای هرگونه چالشی در برابر قانون آماده است.

تیک تاک دارای بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر آمریکایی است، اما قانونگذاران ایالتی و فدرال به دلیل نگرانی‌های امنیتی در مورد ممنوعیت‌های احتمالی فکر می‌کنند. چندین ایالت تاکنون این شبکه اجتماعی را از دستگاه‌های دولتی ممنوع کرده اند.

نظر شما