شناسهٔ خبر: 67788387 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو هیئت رئیسه شورای شهر اصفهان:

اصفهان ظرفیت خودکفا شدن در تولید برق با انرژی‌های تجدیدپذیر را دارد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شرایط آب و هوای این کلان‌شهر به‌گونه‌ای است که با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌توان در تولید برق خودکفا شد؛ در این راستا بعضی مناطق شهرداری اصفهان تا ۸۰ درصد برق مصرفی خود را از این انرژی تأمین می‌کنند.

صاحب‌خبر -

احمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر اظهار کرد: طی چند سال اخیر در این مورد مطالعات و پژوهش‌های بسیاری انجام شده است تا بتوانیم از این انرژی‌ها به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی با اشاره به استفاده از انرژی باد، خورشید و پسماندها افزود: مطالعات انجام شده برای استفاده بهینه از این پدیده‌های طبیعی است، بدین صورت که بتوان با هدف محافظت از طبیعت از این پدیده‌ها یا با بازگرداندن آن‌ها به چرخه طبیعت، دوباره از آن‌ها انرژی تولید کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: طی سال‌ها و ادوار گذشته سازمان‌های بسیاری به این مسئله ورود کردند، اما می‌توان گفت شهرداری این کلان‌شهر با محوریت این موضوع بیش از سایر دستگاه‌ها به این مسئله پرداخته و تاکنون موفقیت‌هایی نیز به‌دست آورده است، همچنین تقریباً تمام مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان به این موضوع پرداخته‌اند و دو منطقه تا ۸۰ درصد برق مصرفی خود را از این انرژی تأمین می‌کنند.

شریعتی خاطرنشان کرد: اصفهان در همسایگی شهری کویری همچون یزد قرار گرفته و دارای آب و هوایی گرم است که با توجه به دمای بالای این کلان‌شهر می‌توان به‌نحو مطلوبی از این افزایش دما برای تولید انرژی استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه شرایط آب و هوای اصفهان به گونه‌ای است که با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌توان در تولید برق خودکفا شد، اضافه کرد: به‌عنوان مثال کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعطای وام به مددجویان برای نصب پنل‌های خورشیدی و استفاده از آن برای تولید برق می‌تواند علاوه‌بر تولید انرژی برای این مددجویان منبع درآمدی ایجاد کند.

نظر شما