شناسهٔ خبر: 67788820 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام وزارت علوم:

۵۰۰ سامانه دانشگاهی به پنجره واحد خدمات هوشمند متصل شد

تهران- ایرنا- مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت علوم گفت: پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی توانسته در مدت کمتر از یک سال ۲۷۴ دانشگاه را به این پنجره متصل کند و در حال حاضر بیش از ۵۰۰ سامانه دانشگاهی به این سامانه متصل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی وزارت علوم، محمدهادی زاهدی در اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور به خدمت دولت سیزدهم در حوزه هوش مصنوعی و هوشمندسازی اشاره کرد و گفت: چرخه فناوری اطلاعات با سرعت خوبی در این حوزه طی دولت سیزدهم نقش ایفا کرد.

مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت علوم گفت: مهم‌ترین وظیفه ما بحث دولت هوشمند بود که پنجره ملی را داشتیم و ۲۰ درصد از آن هوشمندسازی شد. اقدام دیگر در مباحث خصوصی سازی و صدور مجوزهای کسب و کار بود که فعال کردیم و تلاش شد چرخه بخش خصوصی با قدرت و قوت قلب کارش را ادامه دهد.

وی تصریح کرد: در ۳ سال گذشته در حوزه هوش مصنوعی اتفاقات خوبی رخ داده که از جمله آن تاسیس و راه‌اندازی سازمان ملی هوش مصنوعی است که یکی از برجسته‌ترین هاست.

پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی توانسته در مدت کمتر از یک سال ۲۷۴ دانشگاه را به این پنجره متصل کند و در حال حاضر بیش از ۵۰۰ سامانه دانشگاهی به این سامانه متصل شدند.

۵۰۰ سامانه دانشگاهی به پنجره واحد خدمات هوشمند متصل شد

وی با بیان اینکه از طریق پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی، ۲۴ میلیون بار استعلام مدرک دانشگاهی پیگیری شده، تاکید کرد: هر ساله وزارت ارتباطات پروژه‌های برترین خود را به اجلاس جامعه جهانی اطلاعاتی/ WSIS معرفی می‌کند و پروژه پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را بررسی می‌کند.

زاهدی ادامه داد: سال گذشته، در مجموعه‌ای از پروژه‌های پیشران، فناوری سکوی خدمات آموزشی را هم داشتیم که امیدواریم این بحث را هم به نتیجه برسانیم. در دی ۱۴۰۰ در ارزیابی دولت الکترونیک رتبه وزارت علوم در بین ۲۰ وزارتخانه در حوزه ارزیابی ۱۹ بود. امسال هم رتبه وزارت علوم دو شده است.

نظر شما