شناسهٔ خبر: 62760274 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تیک‌تاک در سنگال مسدود می‌ماند

در پی درگیری‌های سیاسی ماه ژوئن در سنگال و اعمال محدودیت بر بستر تیک‌تاک، دولت سنگال درخواست کرده بود که تنظیم‌گری بهتری برای این بستر صورت بگیرد. اما از آنجا که مذاکرات به نتیجه‌ای نرسید، محدودیت‌ها همچنان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

مقامات کشور سنگال از رفع محدودیت تیک‌تاک خودداری کردندبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز، مقامات کشور سنگال از رفع محدودیت استفاده از تیک‌تاک خودداری کردند؛ زیرا از این بستر درخواست کرده بودند توافق‌نامه‌ای امضا کند و سازکاری برای حذف بعضی حساب‌های کاربری به وجود بیاورد.

موسی بکار تیال، وزیر ارتباطات کشور سنگال در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:‌« چون برای یک توافق‌نامه جامع به نتیجه نرسیده‌ایم، هنوز محدودیت‌ها برقرار هستند». او اضافه کرد که مقامات در حال رایزنی با تیک‌تاک هستند.

در ماه آگوست و با دستگیری رهبر مخالف حکومت سنگال، مقامات دسترسی به تیک‌تاک را مسدود و ذکر کردند که از این بستر برای توزیع «پیام‌های تنفرآمیز و خرابکارانه» استفاده می‌شود که ثبات کشور را تهدید می‌کند.

در ماه ژوئن درگیری بین سونکو، رهبر حزب پاستف و رئیس‌جمهور مکی سل رخ داد که به شهرت سنگال به عنوان باثبات‌ترین دموکراسی غرب آسیا آسیب زد.

مقامات طی بحث‌هایشان با سنگال، درخواست داشتند که تنظیم‌گری بهتری برای این بستر صورت بگیرد و سؤالاتی در مورد عملکرد الگوریتم‌ها و حفاظت از داده‌های آن پرسیدند. همچنین درخواست حق‌الزحمه عادلانه برای تولیدکنندگان محتوا داشتند؛ زیرا در این صورت جوانان می‌توانند از رسانه‌های اجتماعی درآمدزایی کنند.

نظر شما