شناسهٔ خبر: 59869253 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فرماندار مونتانا:

دنبال گسترش لایحه‌ای برای ممنوعیت بیشتر تیک تاک هستیم

وال استریت ژورنال گزارش داد فرماندار مونتانا به دنبال گسترش یک لایحه برای ممنوعیت بیشتر تیک تاک و سایر شبکه‌های اجتماعی که داده‌های کاربران را با خارجی‌ها به اشتراک می‌گذارند، است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز، گرگ جیانفورته، فرماندار مونتانا به دنبال گسترش لایحه‌ای است که نه تنها تیک تاک، بلکه سایر برنامه‌های کاربردی شبکه‌های اجتماعی را که داده‌های خاصی را در اختیار خارجی‌ها قرار می‌دهند، ممنوع می‌کند.

در اوایل ماه جاری، قانونگذاران مونتانا لایحه‌ای به نام SB ۴۱۹ را تصویب کردند تا تیک تاک را که متعلق به شرکت چینی بایت دنس است، از فعالیت در این ایالت منع کند. تیک تاک و همچنین اپل و گوگل که فروشگاه‌های عرضه برنامه‌های موبایلی، در صورتی که این ممنوعیت را نقض کنند، با جریمه نقدی مواجه خواهند شد.

تیک تاک با درخواست‌های فزاینده‌ای از سوی برخی قانون‌گذاران آمریکایی برای ممنوعیت این برنامه در سراسر این کشور به دلیل نگرانی‌ها در مورد نفوذ احتمالی دولت چین بر این شبکه اجتماعی مواجه است.

تیک تاک بار‌ها اشتراک‌گذاری داده‌ها را با دولت چین تکذیب کرده و گفته که در صورت درخواست دولت چین هم، این شرکت این کار را انجام نخواهد داد.

دفتر فرماندار مونتانا و تیک تاک هنوز به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداده اند.

انتهای پیام/

نظر شما