شناسهٔ خبر: 59701688 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قانون جدید تنسی دسترسی به تیک تاک را برای دانشجویان سخت‌تر می‌کند

یک قانون جدید استفاده از تیک تاک را در تمام پردیس‌های دانشگاهی تنسی و ممفيس که با بودجه دولتی اداره می‌شوند، ممنوع می‌کند.

صاحب‌خبر -

قانون جدید تنسی دسترسی به تیک تاک را برای دانشجویان سخت‌تر می‌کندبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی wsmv، یک قانون جدید اکنون استفاده از تیک تاک را در تمام پردیس‌های دانشگاهی تنسی با بودجه دولتی ممنوع می‌کند.

دانش آموزان و والدین واکنش‌های متفاوتی به این ممنوعیت داشتند. برخی گفتند: از اینکه دسترسی به تیک تاک سخت‌تر خواهد شد، شوکه و ناامید شده‌اند، در حالی که دیگران گفتند این موضوع می‌تواند برای دانش‌آموزان مفید باشد.

این لایحه توسط فرماندار تنسی، بیل لی، پنجشنبه امضا شد. در حالی که زبان این لایحه دسترسی پردیس را به هر شبکه رسانه اجتماعی متعلق به چینی‌ها ممنوع می‌کند، TikTok تنها برنامه رسانه اجتماعی است که در همه جا در ایالات متحده وجود دارد.

آمیا جونز مارشال، دانشجو گفت: شما در تیک تاک چیز‌هایی یاد می‌گیرید که حتی در مدرسه هم نمی‌آموزید. تیک تاک منبعی است که هزاران نفر روزانه از آن استفاده می‌کنند. من مهارت‌های ویرایش، راه‌های بازاریابی و خیلی چیز‌ها را یاد گرفته‌ام. تیک تاک یک ابزار عالی خارج از سرگرمی است. احساس می‌کنم تحریم در محوطه دانشگاه دیوانه‌کننده است.

در حالی که سایر ایالت‌ها، مانند مونتانا، به دنبال ممنوعیت کامل این برنامه هستند، روز پنجشنبه، فرماندار بیل لی لایحه‌ای را امضا کرد که تمام برنامه‌های مرتبط با چین را در پردیس‌های کالج عمومی ممنوع می‌کند.

بابی کیسی دانشجو گفت: شنیده‌ام که این موضوع به یک موضوع بحث‌برانگیز بزرگ در سراسر ایالت‌ها تبدیل شده و شنیده‌ام که کل ایالت‌ها آن را ممنوع کرده‌اند.

این قانون به طور خاص، دانشگاه‌های دولتی را از اجازه دادن به دانشجویان و کارکنان برای استفاده از وای فای پردیس برای هر شبکه اجتماعی که مقر آن در خارج از آمریکا است، منع می‌کند.

قانونگذاران گفتند که نگرانی‌های جدی در مورد حریم خصوصی تیک تاک که مقر آن در پکن است، وجود دارد. در حال حاضر، این سکو پس از متهم شدن به سرقت اطلاعات کاربران برای جاسوسی از روزنامه نگاران آمریکایی، تحت تحقیقات FBI قرار دارد.

خانواده یکی از دانشجویان گفت: من فکر می‌کنم که ما باید تغییرات جدید را بپذیریم، زیرا افرادی که این تغییرات را به وجود می‌آورند تحقیقات خود را انجام داده اند و می‌دانند که چرا این تغییرات را برای بهترین منافع امنیت مدرسه ما در رشد و آموزش این پردیس انجام می‌دهند.

در حالی که برخی از خانواده‌ها مانند از این تغییر حمایت می‌کنند، برخی دیگر معتقدند که این ممنوعیت ضرر برای یادگیری است. دانش‌آموزان و کارکنان همچنان می‌توانند به تیک تاک در محوطه دانشگاه دسترسی داشته باشند، اما اگر بخواهند از این برنامه استفاده کنند، باید از برنامه‌های تلفن همراه شخصی یا خدمات وای فای شخصی خود برای این کار استفاده کنند.

دانشگاه ممفیس هم در اقدامی برای مطابقت با قانون جدید تنسی که کالج‌ها و دانشگاه‌ها را از اجازه دسترسی کاربران به برنامه از طریق وای‌فای پردیس منع می‌کند، ممنوعیت تیک تاک را اعلام می‌کند.

این دانشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این ابلاغیه بدان معناست که دانشجویان، اساتید، کارکنان و اعضا از دسترسی به شبکه‌های اجتماعی که توسط یک شرکت مستقر در چین اداره یا میزبانی می‌شوند، در حین استفاده از شبکه فناوری اطلاعات دانشگاه ممفیس مسدود خواهند شد.

دانشجویان، اساتید و کارکنان همچنان می‌توانند از دستگاه‌های شخصی خود برای دسترسی به تیک تاک استفاده کنند. اما، عملکرد‌های برنامه تا حد زیادی به قدرت وای فای بستگی دارد.

این حرکت با ۳۰ ایالت دیگر که ممنوعیت‌هایی در درجات مختلف دارند، هماهنگ است. کنگره قبلا این برنامه را از دستگاه‌های دولتی ممنوع کرده است. نیرو‌های مسلح آمریکا هم تیک تاک را روی دستگاه‌های ارتش ممنوع کرده است..

انتهای پیام/

نظر شما