شناسهٔ خبر: 59647835 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بعد از ايالت يوتا؛

قانون تأیید سن برای شبکه های اجتماعی آرکانزاس آمریکا تصویب شد

ایالت آرکانزاس آمریکا به‌تازگی قانونی را تصویب کرده که دسترسی کودکان و نوجوانان به شبکه‌های اجتماعی را محدود می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از انگجت، ایالت آرکانزاس آمریکا بعد از یوتا دومین ایالتی است که قانونی را تصویب کرده که سکوهای دیجیتال رسانه‌های اجتماعی را ملزم می‌کند سن کاربران خود را تأیید کنند.
 
بر اساس اين قانون كه به «قانون ایمنی رسانه‌های اجتماعی» موسوم است، سکوهای دیجیتال باید سن کاربران زیر ۱۸ سال را تأیید و قبل از ایجاد حساب‌های جدید توسط کودکان و نوجوانان، رضایت والدینشان را کسب کنند.
 
ایالت یوتا هم اخیراً قانون مشابهی را تصویب کرده و اقدامات سخت‌گیرانه‌ای را در مورد نحوه مدیریت حساب‌های کاربران کودک و نوجوان خود توسط رسانه‌های اجتماعی از جمله الزام تأیید سن صورت می‌دهد.
 
در حال حاضر دست کم سه ایالت دیگر آمریکا در حال بررسی قوانین مشابه هستند.
 
در حالی که قانونگذاران سال‌هاست خواستار حمایت بیشتر از نوجوانان در رسانه‌های اجتماعی هستند، مدافعان حریم شخصی و نيز گروه‌های حقوق مدنی با الزامات تأیید سن مخالفند.
 
بر اساس قانون مصوب در این زمینه در ایالت آرکانزاس که قرار است در ماه سپتامبر (شهریور) اجرایی شود، رسانه‌های اجتماعی موظفند سن کاربران خود را از طریق شناسه‌های دولتی مانند گواهینامه رانندگی یا هر روش تأیید سن معقول تجاری بررسی کنند.
 
اما به نوشته «سی‌ان‌ان» مشخص نیست که کدام شبکه‌های اجتماعی موظف خواهند شد به این قانون عمل کنند.
 
این قانون شامل تعدادی از معافیت‌هایی است که به نظر می‌رسد برخی از سکوهای دیجیتال برجسته را استثنا می‌کند.
 
برای مثال این قانون بیان می‌کند که سکوهای دیجیتال متمرکز بر «شبکه‌سازی حرفه‌ای» و «توسعه شغلی» مستثنی هستند.
 
قانونِ مورد اشاره، همچنین استثنا‌هایی برای شرکت‌های متمرکز بر بازی و همچنین شرکت‌هایی دارد که به کاربر اجازه می‌دهند «کلیپ‌های ویدئویی کوتاهی از حرکات موزون، صداگذاری یا سایر فعالیت‌های سرگرمی تولید کند که هدف اصلی آن آموزشی یا آموزنده نیست» که می‌تواند به عنوان استثنائی برای تیک تاک تفسیر شود.
 
انتهای پیام/

نظر شما