شناسهٔ خبر: 59991934 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس بخش ایمنی تیک تاک در آمریکا این شرکت را ترک می‌کند

رئیس بخش ایمنی تیک تاک در آمریکا در شرایطی که این شرکت با ممنوعیت در این کشور روبرو است، تیک تاک را ترک می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز، اریک هان، رئیس بخش ایمنی تیک تاک در آمریکا، این شرکت را در ۱۲ می‌ ترک می‌کند و تیک تاک را بدون مدیر کلیدی باقی می‌گذارد، آن هم در شرایطی که این شرکت با تهدید ممنوعیت در آمریکا مبارزه می‌کند.

تیک تاک که متعلق به شرکت فناوری چینی بایت دنس است، پیش‌تر در تلفن‌های دولتی در کشور‌هایی مانند کانادا و استرالیا به دلیل نگرانی در مورد اینکه آیا دولت چین می‌تواند به داده‌های کاربران دسترسی داشته باشد یا بر آنچه مردم در این برنامه محبوب می‌بینند تأثیر بگذارد، ممنوع شده است. همچنین با درخواست برخی از قانونگذاران آمریکایی برای ممنوعیت این برنامه در سراسر کشور روبرو است.

تیک تاک مدت‌هاست گفته که هرگز داده‌ها را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارد و در صورت درخواست دولت این کشور هم این کار را انجام نخواهد داد.

هان که از سال ۲۰۱۹ در تیک تاک بوده، بر تلاش‌هایی مانند بهبود تعدیل محتوا و کاهش اطلاعات نادرست انتخابات نظارت داشت. او اعتماد و ایمنی را برای امنیت داده‌های کاربران آمیکایی این شرکت اداره کرد، بخشی که برای ذخیره داده‌های آمریکایی‌ها در این کشور روی سرور‌های تحت کنترل اوراکل ایجاد شد تا نگرانی‌های امنیتی را برطرف کند.

خروج او در حالی انجام می‌شود که تیک تاک در حال آماده شدن برای برگزاری یک سخنرانی برای تبلیغ کنندگان در نیویورک در روز پنجشنبه است.

نظر شما