شناسهٔ خبر: 60397748 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تیک تاک با اوراکل برای پیشبرد پروژه تگزاس همکاری می کند

تیک تاک در جهت پیشبرد پروژه تگزاس اعلام کرد: کد منبع، الگوریتم و جزئیات تعدیل محتوای این شبکه اجتماعی در اختیار اوراکل قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از رجیستر، تیک تاک که توسط حدود ۱۵۰ میلیون کاربر آمریکایی دارد، قرار است دسترسی به کد منبع، الگوریتم و محتوای تعدیل محتوا را در تلاشی برای رفع نگرانی‌های مربوط به حفاظت از داده‌ها و امنیت ملی در اختیار اوراکل قرار دهد.

ارتباط اوراکل با تیک تاک ناشی از تلاش‌های دولت ترامپ برای وادار کردن بایت دنس، شرکت مادر تیک تاک به فروش سهامش به یک شرکت آمریکایی است.

از جولای سال گذشته، تیک تاک تلاش می‌کرد تا میزان داده‌های کاربران آمریکایی را که به خارج از آمریکا منتقل می‌شوند به حداقل برساند. در همین راستا این شرکت اعلام کرد که تمام ترافیک آمریکا به زیرساخت ابری اوراکل هدایت خواهد شد، اما پشتیبان‌گیری‌های تایید شده در سنگاپور انجام شده است. در آن زمان این شرکت قول داده بود که داده‌های خصوصی کاربران آمریکایی را از سرور‌های خود حذف کند و به طور کامل به سرور‌های ابری اوراکل واقع در آمریکا متمرکز شود.


طبق گزارش‌های رسانه‌ها، پروژه تگزاس تیک تاک که به طرح قرنطینه کردن داده‌های کاربران آمریکایی شناخته می‌شود، برای کاهش ترس و بهانه سیاست‌گذارانی که تصور می‌کنند بایت دنس می‌تواند به داده‌های کاربران خود اجازه دسترسی یا استفاده توسط دولت چین را بدهد،  طراحی شده است.

تیک تاک در بیانیه‌ای گفت: در حالی که گفتگو‌های ما با دولت فدرال ادامه دارد، بسیاری از اجزای اصلی پروژه تگزاس در حال حاضر عملیاتی شده‌اند و ما در هفته‌ها و ماه‌های آینده به ارائه بخش‌های بیشتری از پروژه به صورت برخط ادامه خواهیم داد.  تکمیل فرآیند حذف داده‌های کاربری آمریکا از سرور‌های خارجی و اعطای دسترسی کامل به اوراکل برای بررسی کد منبع، نظارت بر دروازه‌های ورود و خروج داده‌ها، تضمین محتوا و موارد دیگر را ارائه خواهیم داد.


این شرکت گفت که پروژه تگزاس در طول دو سال ۱.۵ میلیارد دلار هزینه داشته و برای اطمینان از اینکه هر آمریکایی در تیک تاک احساس امنیت می‌کند، با اطمینان از اینکه داده‌های آن‌ها امن است و پلتفرم عاری از نفوذ خارجی است، طراحی شده است.

تیک تاک از نزدیک با کمیته سرمایه گذاری خارجی در آمریکا (CFIUS) همکاری کرده است. این شرکت از بیان اینکه چرا تصمیم به همکاری ویژه با اوراکل در پروژه تگزاس گرفته، خودداری کرد.

با این حال، اما نگرانی‌ها در مورد تیک تاک همچنان ادامه دارد. در اوایل این ماه، مونتانا اولین ایالت آمریکا بود که دانلود تیک تاک را در این ایالت ممنوع کرد.

نظر شما