شناسهٔ خبر: 58921279 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بهره برداری از هشت طرح عمرانی در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد

هشت طرح عمرانی و بیمارستانی با اعتبار ۹۴۰ میلیارد ریال با حضور مسوولان کشوری در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از مشهد، مراسم بهره برداری از این طرحها در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد با حضور معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تولیت آستان قدس رضوی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مراسم گفت: این طرح های عمرانی و درمانی در مجموع با اعتبار ۹۴۰ میلیارد ریال در حوزه های درمان سرطان، ناباروری، جراحی قلب، بیماری های تنفسی و عفونی و راه اندازی دستگاه های تشخیصی در بیمارستان امام رضا(ع) به همت آستان قدس رضوی به بهره برداری رسیده است.

محمدعلی کیانی افزود: پروژه مرکز درمان ناباروری میلاد(IVF) تحت عنوان مرکز ناباروری در بیمارستان امام رضا(ع) با تجهیزات کامل در مساحتی به متراژ هزار و ۵۰۰ متر مربع در سه طبقه و با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار با توجه به اهمیت بحث جوانی جمعیت و زوج های نابارور احداث و راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در بیمارستان امام رضا مشهد بیماران از داخل و خارج استان خراسان رضوی و حتی کشورهای همسایه پذیرش می شوند که با توجه به تعداد اتاق عمل و امکانات این مرکز درمانی، روزانه تا ۱۵ زوج نابارور در این مرکز پذیرش خواهند شد تا خدمات تخصصی را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: در زمینه سرطان شناسی و درمان بیماران مبتلا به سرطان پروژه بخش براکی تراپی و اتاق عمل آن با متراژ ۲۱۰ مترمربع و دستگاه "سی تی سیمولاتور" در ساختمان جامع پیشگیری سرطان و غربالگری بیمارستان امام رضا(ع) به بهره برداری رسید که این دستگاه برای نخستین بار در خراسان رضوی راه اندازی شده است و بیماران دیگر مجبور نیستند برای درمان به تهران مراجعه کنند.

وی افتتاح اتاق عمل اینترونشنال رادیولوژی برای اعمال جراحی قلب با متراژ هزار مترمربع و همچنین بخش عفونی و هشت اتاق ایزوله تنفسی با متراژ هزار و ۵۰۰ مترمربع را از دیگر طرح هایی عنوان کرد که به همت آستان قدس رضوی به بهره برداری رسید.

کیانی گفت: با توجه به وضعیت کرونا و ضرورت خدمت ویژه و نیاز به اتاق های ایزوله در بخش عفونی اتاق های ایزوله این بخش با امکانات کامل بهسازی شده است و بیماران در محیطی مناسب و استاندارد از خدمات بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: راه اندازی دستگاه سی تی آنژیوگرافی ۲۵۶ اسلایس، ام.آر.آی با قابلیت ام.آر.آی قلب، ماموگرافی تشخیصی، دستگاه اکو کاردیوگرافی پیشرفته داپلر و میکرواینجکشن مرکز ناباروری از دیگر طرحهایی است که شاهد بهره برداری از آن بوده‌ایم.

نظر شما