شناسهٔ خبر: 67355368 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

بسته خبری سفر وزیر صمت به استان کرمان؛

افتتاح بیش از ۱۰ هزار میلیارد طرح معدنی و صنعتی در استان کرمان

در سفر وزیر صمت به استان کرمان، چندین طرح صنعتی معدنی با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان در سراسر استان کرمان افتتاح و یا عملیات ساخت آن ها آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ عباس علی آبادی در سفر به استان کرمان؛ پس از حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به شهدا به ویژه سیدالشهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی، در نشست با صاحبان صنایع و فعالان حوزه‌ های تجارت و معدن، مشکلات و موانع مرتبط با فعالیت‌ های تجاری و اقتصادی را بررسی کرد.

صنعت کشور باید به صنعت دانش بنیان رود

وی در این نشست با تاکید بر ضرورت همکاری جهت حل مسائل اساسی تصریح کرد: تولیدکنندگان باید کالایی تولید کرده که ارزش افزوده داشته و قابلیت صادرات داشته باشد.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: بار دیگر ارز چند نرخی را ام‌ الفساد خواند و خاطرنشان کرد: جهت‌گیری صنعت کشور باید به سمت صنعت دانش‌ بنیان صادرات محور باشد.

ناترازی برق، مشکلات ثبت سفارش، موضوع تخصیص ارز، قیمت‌ گذاری دستوری، وجود سامانه‌ های متعدد برای پایش صنایع، کمبود نیروی متخصص، مشکلات صنفی و چالش‌ های فعالیت معدنی از جمله موارد مطروحه فعالان اقتصادی در نشست با وزیر صمت بود.

افتتاح بیش از ۱۰ هزار میلیارد طرح معدنی و صنعتی در استان کرمان نشست با فعالان اقتصادی استان کرمان

افتتاح نخستین کارخانه تولید کنسانتره آهن در جنوب کرمان

نخستین کارخانه تولید کنسانتره آهن در جنوب کرمان، با حضور «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار کرمان، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار جیرفت و مدیر کل صمت جنوب استان افتتاح شد.

این کارخانه با سرمایه‌ گذاری ۵ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی و اشتغالزایی ۱۲۰ نفر راه‌ اندازی شده و ظرفیت تولید سالانه ۲۶۰ هزار تن کنسانتره را دارد.

افتتاح بیش از ۱۰ هزار میلیارد طرح معدنی و صنعتی در استان کرمان نخستین کارخانه کنسانتره جنوب کرمان

افتتاح واحد سوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گُهران

واحد اول بلوک دوم مجتمع نیروگاهی گُهران مجتمع معدنی و صنعتی گل‌ گهر شهرستان سیرجان با حضور وزیر صمت، استاندار کرمان، مدیر عامل مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر به بهره‌ برداری رسید.

مصرف فعلی برق منطقه گل‌ گهر ۴۵۰ مگاوات است؛ که بر اساس برنامه‌ ریزی مجتمع معدنی و صنعتی گل‌ گهر در سال ۱۴۱۰ به ۲ هزار مگاوات افزایش می‌ یابد. برای این منظور شرکت گهر انرژی شکل گرفته و در دو بلوک، تامین برق مجموعه را دنبال می‌کند.
بلوک دو نیروگاه گُهران شامل دو واحد گازی با ظرفیت هر کدام ۱۸۳ مگاوات و یک واحد بخار با ظرفیت ۱۸۰ مگاوات است؛ که واحد گازی اول آن (واحد سوم‌ گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گُهران) به بهره‌ برداری رسید. همچنین گازرسانی به منطقه گل‌ گهر نیز در خط لوله ۱۰۰ کیلومتری دنبال می‌ شود.
افتتاح بیش از ۱۰ هزار میلیارد طرح معدنی و صنعتی در استان کرمان نیروگاه گهران سیرجان

نیروگاه گل گهر یک نیروگاه کاملا ایرانی است

عباس علی‌آبادی وزیر صمت در مراسم افتتاحیه این طرح صنعتی معدنی، گفت: مشی آیت‌ الله شهید رئیسی این بود؛ که فساد را تحمل نمی‌ کرد و به مقابله با آن می‌ پرداخت.
وی بیان کرد: همه باید درس بگیریم و با فساد مقابله کنیم و مطمئن باشید که پاداش آن را خداوند خواهد داد.
وزیر صمت، افزود: گل‌ گهر باید به دانش خود افتخار کند، نیروگاهی‌ کاملا ایرانی که علاوه بر تامین نیاز مجموعه گل‌ گهر، انرژی مازاد تولیدی را به شبکه تزریق می‌ کند.
علی‌آبادی تصریح کرد: باید به سمت کاهش شدت انرژی، کالاهای گران‌ قیمت و بزرگ برویم، به دنبال صادرات با ارزش افزوده بالا باشیم. به دنیا نشان دهیم بعد از ۴۰ سال تحریم اما هنوز سربلند هستیم و خم نشدیم.
ایمان عتیقی مدیر عامل مجتمع معدنی و صنعتی گل‌ گهر، گفت: ۳۶ هزار نفر در این مجموعه شاغل هستند و زنجیره کامل فولاد را شاهد هستیم.
وی بیان کرد: با حذف امضاهای طلایی، موفقیت‌ ها و پیشرفت‌ های زیادی را شاهد هستیم و گل‌ گهر اکنون بزرگترین تولید کننده گندله و کنسانتره است.
افتتاح بیش از ۱۰ هزار میلیارد طرح معدنی و صنعتی در استان کرمان وزیر صمت در گل گهر سیرجان

کارخانه تغلیظ سرباره مس در رفسنجان به بهره‌ برداری رسید

با حضور «عباس علی‌ آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان استان کرمان، کارخانه تغلیظ سرباره مجتمع معدنی مس سرچشمه شهرستان رفسنجان به بهره‌ برداری رسید.

وی در آئین افتتاح این کارخانه، با اشاره به اینکه خام فروشی هنر نیست و صنعت مس برای خام فروشی ایجاد نشده، بر اهمیت توانمندی مهندسی تاکید کرد.

وزیر صمت با بیان اینکه از شما مهندسان انتظار متفاوت داریم، افزود: باید صنعت مس را بر اساس محور دانش‌ بنیان، توسعه و صادرات آن را افزایش داد.

علی آبادی با اشاره به صرف هزینه‌ های بالا در تولید آب شیرین از خلیج فارس و انتقال آن به استان کرمان، خاطرنشان کرد: پروژه سرباره مس با استفاده از فناوری روز دنیا امروز در مجتمع مس سرچشمه به بهره برداری رسیده و فعالیت آن آغاز می‌شود.

وی با اشاره به لزوم فناوری در تولیدات داخلی، خاطرنشان ساخت: بهتر است با مباحث فناوری روز دنیا، اکسید را در داخل تولید و به آلومینیوم تبدیل کرد، که قیمت ها با فناوری کاهش پیدا می‌ کند.

افتتاح بیش از ۱۰ هزار میلیارد طرح معدنی و صنعتی در استان کرمان افتتاح کارخانه تغلیظ سرچشمه رفسنجان

در ادامه این مراسم، «حسین مدرس‌ خیابانی» مدیرعامل شرکت ملی مس ایران، اظهار کرد: کارخانه تغلیظ سرباره کنسانتره مس نخستین کارخانه از نوع خود در کشور است که با ظرفیت ۷۰ هزار تن و سرمایه گذاری ۷۰ میلیون دلاری به بهره‌ برداری رسید.

وی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه ۳۰۰ نفر به‌ صورت مستقیم در آن مشغول به کار می‌ شوند، تاکید کرد: مانند همین کارخانه، یک کارخانه سرباره دیگر در مجتمع خاتون آباد شهربابک با ظرفیت ۴۰ هزار تن با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است.

مدیر عامل شرکت ملی مس ایران اضافه کرد: شرکت مس برنامه بلند مدت برای تولید کاتد مس دارد و تصمیم دارد در برنامه هفتم به تولید یک میلیون تن کنستانتره مس که به اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد دلار نیاز دارد، برسد.

افتتاح بیش از ۱۰ هزار میلیارد طرح معدنی و صنعتی در استان کرمان مدیر عامل شرکت ملی مس ایران

افتتاح چندین واحد قطعه‌ سازی در مجموعه خودروسازی بم

در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان بم با همراهی استاندار کرمان، معاون اقتصادی استاندار و جمعی از مسئولان شهرستان بم، سالن رباتیک قطعات پلاستیکی خاورمیانه در شرکت مدیران خودرو افتتاح شد.

کارخانه پلاستیک شاپ در زیربنای ۲۸۰۰ متر مربع و با اعتبار ۲۰ میلیون دلار و ۱۲۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی افتتاح شد؛ که این کارخانه برای ۲۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.
وزیر صمت از خط تولید خودرو برقی نیز بازدید دلشت، در این کارخانه خط تولید رنگ رباتیک با ۲۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌ گذاری افتتاح و به بهره‌ برداری رسید. این خط تولید رنگ خودور در ساعت، ۲۰ خودرو را رنگ می‌ کند و برای ۱۲۰۰ نفر اشتغالزایی شده است.
واحد باک خودرو شرکت کارخانه مجموعه خودروهای مهرخط با تولید روزانه ۷۰۰ باک خودرو با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۵۶ نفر نیز به بهره‌ برداری رسید.
وزیر صمت در ادامه، خط تولیدگیربکس اتوماتیک cvt را افتتاح کرد؛ که در این واحد برای ۱۶۵ نفر اشتغالزایی و ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌ گذاری شده است‌.
افتتاح بیش از ۱۰ هزار میلیارد طرح معدنی و صنعتی در استان کرمان خودروسازی بم

آغاز عملیات احداث کارخانه یک میلیون تنی کنسانتره آهن کوهبنان

در جریان دومین روز از سفر عباس علی‌ آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان کرمان آغاز شد، که این کارخانه یک میلیون تنی کنسانتره آهن توسط شرکت آریا جنوب ایرانیان با سرمایه‌گذاری ۳.۲ میلیارد تومانی اجرا شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم با اشاره به تاکید رهبری بر معیشت مردم و مسائل اقتصادی و اهتمام شهید جمهور بر این موضوع عنوان کرد: صنعت فولاد در توسعه نقش کلیدی دارد و احداث کارخانه کنسانتره در همین راستا صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: در پایین دست زنجیره فولاد هم از سرمایه‌گذاران دعوت می‌شود تا با مشارکت مردم و سرمایه خرد آنها، فعالیت‌های سودآور اقتصادی به نتیجه برسد.

امیر حسین پور یزدان‌ پناه‌ مدیر عامل شرکت آریا جنوب، کارخانه جدید یک میلیون تنی کنسانتره آهن را نقطه عطفی در شکوفایی صنعت در شهرستان کوهبنان و در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر "جهش تولید با مشارکت مردم" دانست.

وی افزود: با احداث این کارخانه، خوراک کارخانجات داخلی برآورده می‌ شود و علاوه بر اشتغالزایی ۵۰۰ نفری، افزایش درآمد و سطح زندگی مردم منطقه، کاهش هزینه‌ های حمل و نقل و جلوگیری از خام فروشی را به همراه دارد.

افتتاح بیش از ۱۰ هزار میلیارد طرح معدنی و صنعتی در استان کرمان آغاز عملیات ساخت کارخانه یک میلیون تنی کنسانتره آهن طغرالجرد

بهره برداری از شهرک تخصصی انرژی خورشیدی راین

فاز اول شهرک تخصصی انرژی خورشیدی راین با مساحت ۷۰۰ هکتار توسط وزیر صمت و با حضور معاون وزیر، معاون اقتصادی استاندار، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، فرماندار کرمان، مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌ های صنعتی ایران و جمعی از مسئولین محلی به بهره‌ برداری رسید.

فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت ومدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌ های صنعتی ایران ؛ در این مراسم، گفت: در سفر شهید جمهور به کرمان مصوبه‌ ای در شهرک تخصصی راین به تصویب رسید و در ۲۷ مهر ۱۴۰۲ کلنگ اجرایی شهرک زده شد، که اکنون فاز اول آن در حدود ۱۰ هکتار از اراضی برای واگذاری آماده شده است.

وی افزود: فاز دوم شهرک حدود ۳۰ هکتار از اراضی است، که مناقصات آن انجام و پیمانکار فعالیت‌ ها را شروع کرده است.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران توضیح داد: در شهرستان های بافت و سیرجان نیز دو شهرک موجود است، که جزو مصوبات بوده و در دست اجراست.


مقیمی خاطرنشان کرد: الان ۱۰ مگاوات متقاضی در استان کرمان برای استقرار در این شهرک داریم و ۱۰ مگاوات از خارج استان سرمایه‌ گذار است؛ فراخوان از اوایل هفته آینده انجام خواهد شد و بعد از دریافت مجوزها زمین‌ ها به سرمایه‌ گذاران واگذار می‌ شود.

افتتاح بیش از ۱۰ هزار میلیارد طرح معدنی و صنعتی در استان کرمان افتتاح شهرک تخصصی انرژی خورشیدی راین

نظر شما