شناسهٔ خبر: 58910043 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشهد

۸ طرح خدماتی، درمانی و آموزشی در بيمارستان امام رضا آماده بهره برداری

۸ طرح خدماتی، درمانی و آموزشی در بيمارستان امام رضا(ع) مشهد فردا به بهره برداری می رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رییس بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: فردا همزمان با سوم شعبان سالروز میلاد امام حسین علیه السلام ۸ طرح خدماتی، درمانی و آموزشی در بيمارستان امام رضا(ع) به بهره برداری می رسد.

دکتر شبستری افزود: این طرح ها شامل: مرکز ناباروری (ساختمان میلاد)، براکی تراپی و اتاق عمل مربوطه و CT سیمولاتور، اتاق عمل اینترونشنال، مرمت و بازسازی بخش هماتولوژی(خون شناسی)، خرید تجهیزات کمک آموزشی و پاویون کادر پزشکی و طرح عفونی و اتاق ایزوله است. 

شبستری با قدردانی از کمک های آستان قدس و هیئت مدیره بیمارستان رضوی ادامه داد: در مرکز ناباروری میلاد (بیمارستان میلاد سابق) سعی کردیم مکانی را تدارک ببینیم که دارای بیشترین امکانات درمانی و خدماتی به زوج ها باشد. این طرح، جزو یکی از طرح های اصلی است که در سه طبقه با ۱۵۰۰ مترمربع بنا و سه اتاق عمل با پیشرفته ترین امکانات به بهره‌برداری خواهد رسید و امکان پذیرش روزانه ۱۵ زوج در این مرکز فراهم خواهد شد.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از طرح های مهم دیگر که فردا به بهره‌ برداری می‌ رسد، مربوط به بیماران سرطانی است؛  دستگاه براکی تراپی، یک دستگاه بسیار پیشرفته برای درمان سرطان است که تاکنون در استان ما وجود نداشت و توسط آستان قدس خریداری شده است.

ریاست بیمارستان امام رضا افزود: این طرح ها از مهر پارسال آغاز شده و مجموع هزینه های این ۸ طرح تاکنون حدود یک میلیارد تومان تخمین زده شده است که تمام این هزینه ها را آستان قدس رضوی از منبع موقوفات و نذورات پرداخت کرده است.

دکتر شبستری بیان کرد: مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) با هزار و ۱۰۰ تخت فعال از لحاظ تعداد تخت، بزرگ ترین بیمارستان کشور است.

وی ادامه داد: در این بیمارستان حدود ۳۰۰ استاد و هزار دانشجو مشغول تدریس و تحصیل هستند به همین جهت بیمارستان امام رضا(ع) یک مجموعه بزرگ آموزشی در سطح کشور است. 

نظر شما