شناسهٔ خبر: 58515020 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همزمان با دهه فجر:

۲۷ طرح بهداشتی و درمانی در خراسان رضوی اماده بهره‌برداری

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲۷ طرح بهداشتی و درمانی با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال، به منظور ارتقای سلامت در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، دکتر محمدعلی کیانی افزود: از این تعداد ۱۸ طرح در حوزه بهداشت با هزینه بیش از ۴۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و ۹ پروژه در حوزه درمان با هزینه ۳۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بهره‌برداری می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این طرحهای بهداشتی و درمانی در شهرستانهای مشهد، خواف، طرقبه‌شاندیز، فریمان، کاشمر، قوچان، سرخس و گلبهار خراسان رضوی طی ایام دهه فجر امسال افتتاح می‌شوند.

وی ادامه داد: مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، واحد درمان هاری، آزمایشگاه حضرت زهرا(س) مشهد، مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در خواف، مرکز ناباروری میلاد بیمارستان امام رضا، بخش عفونی کرونا، تجهیز کلینیک خواب، اتاق عمل براکی تراپی و سی.تی.اسکن بیمارستان امام رضا(ع) ، بخش دیالیز بیمارستان شهید کامیاب و بخش اورژانس بیمارستان ۲۲ بهمن خواف و پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ فریمان و بند گلستان (طرقبه‌شاندیز) از جمله طرحهایی است که در دهه فجر امسال در مشهد و دیگر شهرستانهای خراسان رضوی به بهره برداری می رسد.

دبیر ستاد دهه فجر دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در خصوص روز شمار ایام فرخنده فجر چهل‌ و چهارم گفت: علاوه بر بهره برداری از طرحهای بهداشتی و درمانی برنامه های مختلف فرهنگی و آموزشی در این دانشگاه مطابق با روز شمار دهه فجر برگزار می شود.

دکتر محمد پهلوان افزود: روز شمار دهه فجر که از فردا، چهارشنبه آغاز می شود به ترتیب با محور انقلاب اسلامی و "امام خمینی(ره)، ولایت و رهبری"، "شهیدان و ایثارگران"، "حوزه و دانشگاه، جهاد علمی"، "ادیان الهی، سیره نبوی و علوی"، "کارگران، اصناف، صنعتگران، تولید دانش بنیان"، زنان و خانواده، تربیت نسل انقلابی"، "هنرمندان، ورزشکاران، تبیین حقایق"، "نیروی مسلح، اقتدار و امنیت"، "نسل جدید، امید و شادابی"، "نماز، انتظار، عدالت گستری" و"جشن حضور، ایران یکپارچه" نامگذاری شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

نظر شما