شناسهٔ خبر: 58738559 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مشهد به ساخت حداقل ۲ مرکز ناباروری نیاز دارد

رئیس دانشگاه و رئیس قرارگاه جوانی جمعیت علوم پزشکی مشهد گفت: برافزایش مراکز درمان ناباروری دولتی تاکید ویژه داریم و معتقدیم که مرکز میلاد بیمارستان امام رضا(ع) به تنهایی کافی نیست و باید حداقل ۲ مرکز دیگر در مشهد ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدعلی کیانی امروز در دهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهارداشت: برافزایش مراکز درمان ناباروری دولتی تاکید ویژه داریم و معتقدیم که مرکز میلاد بیمارستان امام رضا(ع) به تنهایی کافی نیست و باید حداقل ۲ مرکز دیگر در بیمارستان‌های فعال شهید هاشمی‌نژاد و در حال ساخت پیامبر اعظم(ص) ایجاد شود.

وی افزود: هفته جوان که از هفتم تا سیزدهم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود فرصت مناسبی جهت فرهنگ سازی و تشویق جوانان به دو موضوع بسیار مهم ازدواج و فرزندآوری است، ضمن اینکه مهدکودک در پردیس دانشکده‌ها راه اندازی خواهد شد تا اساتید، پرسنل و دانشجویان دغدغه‌ای در بحث نگهداری فرزندانشان نداشته باشند.

رئیس قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد:در موضوع درمان ناباروری خواستار تدوین برنامه‌ای ویژه هستیم تا با حمایت بیمه‌ها بتوانیم گامی موثر و ثمربخش در جهت درمان مشکلات زوجین نابارور برداریم. 

شاپور بدیعی، مسئول کمیته درمان قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز بیان کرد: تهیه و تدوین پروتکل اجرایی تشخیص و درمان زوجین نابارور و فرآیند ارجاع در نظام شبکه را داشتیم و در کنار آن انجام مداخلات لازم برای حل مشکلات مرکز میلادصورت گرفت.

وی تصریح کرد: در بحث تجهیزات حوزه ناباروری میکروسکوپ دقیق و پیشرفته مرکز میلاد مشهد تهیه شده و در اختیار این مرکز قرار گرفته و نیازی به ارجاع بیمار به مکان دیگری نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های ناباروری با نتایج مثبتی همراه بوده و بسیاری از زوجین نابارور با انجام اقدامات درمانی لازم از نعمت فرزند بهره‌مند شدند.

۲۰ درصد زوجین نابارور هستند

مجید جعفری‌نژاد، معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی، نیز اظهارداشت: سالانه ۷ هزار زوج نابارور داریم که معادل ۲۰ درصد زوجین می‌شوند و در جلسات قرارگاه جوانی جمعیت به دنبال اجرای بهترین شیوه در جهت درمان زوجین نابارور هستیم.

وی اضافه کرد: ما بر حمایت از زوجین‌ دارای ۳ فرزند و بیشتر تاکید داریم تا دیگر زوجین هم تشویق به امر فرزندآوری شوند که نتیجه آن در افزایش و جوانی جمعیت موثر است.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی با اشاره به اینکه باید در کنار تشویق بر امر ازدواج و فرزندآوری بر موضوع بسیار مهم درمان ناباروری هم به‌طور ویژه توجه بپردازیم،افزود: معتقدیم که با حمایت تمامی مجموعه‌ها به‌خصوص بیمه‌ها می‌توانیم گام‌های بلندی در جهت رفع معضل ناباروری و بهره‌مندی زوجین نابارور از نعمت فرزند برداریم.

علیرضا رمزی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی نیز اظهارداشت: در خراسان رضوی ۷۵۳۲ زوج از مجموع ۳۵ هزار ۷۰۶ زوج شرق کشور از خدمات بیمه‌ای در حوزه درمان ناباروری بهره‌مند شدند.

وی افزود: ما حمایت بیمه‌ها را در بحث خدمات ناباروری داریم و خواسته ما از مردم این است که خودشان را بیمه کنند تا حمایت‌های دارویی و درمانی در موضوعات مختلف از جمله درمان ناباروری بهره‌مند شوند.

نظر شما