شناسهٔ خبر: 67355351 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

واردات ۳۰ تن گوشت قرمز به گیلان/ تنظیم بازار در اولویت است

رشت- رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از واردات ۳۰ تن گوشت قرمز از کشور برزیل به این استان خبر داد و گفت: تنظیم بازار گوشت یکی از برنامه‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی در گیلان است.

صاحب‌خبر -

صالح محمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم و تأکیدات استاندار گیلان مبنی بر تنظیم بازار محصولات کشاورزی، مأموریت تأمین کالاهای اساسی بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز توزیع گوشت قرمز وارداتی در استان خبر داد و گفت: به دنبال فراوانی کالاهای اساسی و ارزان سازی قیمت‌ها هستیم و گوشت قرمز به دلیل مشکلات حوزه تولید با چالش مواجه شد و لذا در راستای سیاست دولت در کوتاه مدت، واردات گوشت قرمز را از کشورهای تولیدکننده در قالب دیپلماسی غذایی دنبال کردیم.

محمدی ربا اشاره به گردشگر پذیری گیلان و وجود جمعیت شناور در تعطیلات و روزهای پایانی هفته، بیان کرد: باید نسبت به تنظیم بازار اهتمام ویژه داشته و مراقب قیمت اقلام به ویژه گوشت قرمز باشیم تا هم استانی‌ها دچار مشکل نشوند.

وی واردات گوشت را یکی از برنامه‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی دانست و افزود: با هماهنگی و برنامه ریزی شرکت پشتیبانی امور دام کشور و استان ۳۰ تن گوشت قرمز از کشور برزیل وارد گیلان شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه در مرحله اول از امروز پنج تن وارد بازار می‌شود، گفت: گوشت قرمز وارداتی توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای و با هدف مناسب سازی قیمت توزیع می‌شود.

محمدی از توزیع مرحله دوم در سطح شهرستان‌های گیلان خبر داد و اضافه کرد:: گوشت قرمز وارداتی از طریق مباشر با قیمت ۲۶۵ هزار تومان خریداری شده که با قیمت ۲۹۹ هزار تومان در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

نظر شما