شناسهٔ خبر: 57397602 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سه شهید و چند زخمی در درگیری‌ها با ارتش صهیونیستی در شمال الخلیل و رام‌الله

سپیده حسینی

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت سه فلسطینی و زخمی شدن تعدادی دیگر در درگیری‌های بامداد امروز (سه‌شنبه) در شمال الخلیل و رام‌الله خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، وزارت بهداشت فلسطین بامداد امروز (سه‌شنبه) در بیانیه کوتاهی اعلام کرد، در پی یورش نیروهای ارتش اسرائیل به شهرک بیت امر درگیری‌هایی در این شهرک آغاز شد که در نتیجه آنها ۲۲ فلسطینی به دلیل اصابت گلوله و یا استنشاق گاز اشک‌آور آسیب دیده و یک فلسطینی نیز به شهادت رسید.

جمعیت هلال احمر فلسطین پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۲ زخمی را مداوا کردند که ۱۴ تن از آنها به دلیل اصابت گلوله جنگی آسیب دیده و هشت تن دیگر نیز در اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار مشکلات تنفسی شده بودند.

خبرگزاری رسمی فلسطین اعلام کرد، سربازان اسرائیلی به درمانگاهی که زخمی‌ها در بیت امر به آن مراجعه کرده بودند، یورش بردند.

درگیری‌ها میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی در پی یورش خودروهای گشتی ارتش اسرائیل به شهرک بیت امر جهت تامین امنیت خروج یکی از خودروهای نظامی که شامگاه دوشنبه فعالیت نظامی در این شهرک داشت، آغاز شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در ادامه نیز اعلام کرد که جواد عبد الرحمان عبد الجواد ریماوی ۲۲ ساله و برادر او ظافر الریماوی ۲۱ ساله در تیراندازی سربازان اسرائیلی در بیت ریما واقع در نزدیکی رام‌الله به شهادت رسیدند.

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای، این اعدام‌های میدانی وحشیانه را که سربازان اسرائیلی در حق برادران الریماوی از ساکنان شهرک بیت ریما در رام‌الله و نیز شهید مفید اخلیل در شهرک بیت امر در شمال الخلیل مرتکب شدند، محکوم و تاکید کرد، این جنایات بخشی جدایی‌ناپذیر از قتل‌های روزانه اشغالگران در حق ملت ما است که با موافقت و پوشش چهره‌های سیاسی اسرائیل انجام می‌شوند.
همچنین این وزارتخانه تل‌آویو را مسؤول کامل و مستقیم این جنایات دانست و از جامعه جهانی خواست حمایت بین‌المللی لازم از ملت فلسطین را به عمل آورند.
وزارت خارجه فلسطین در ادامه نیز از دیوان کیفری بین‌الملل خواست به سرعت به تحقیقات خود درباره جنایات رژیم اشغالگر اسرائیلی و شهرک‌نشین‌ها پایان دهد.
حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس نیز امروز اظهار کرد: ارتش اشغالگر بر تجاوزهای خود افزود و سه تن از فرزندان ما را در کرانه باختری به شهادت رساند.
او گفت: رژیم اشغالگر اسرائیلی مذبوحانه تلاش می‌کند مبارزه مشروع ملت ما برای بازپس‌گیری سرزمین فلسطین و آزادسازی آن را با ترورها و قتل‌ها متوقف کند اما این خون‌ها همانند نیروی محرکی برای انقلاب ملت فلسطین و انتفاضه مستمر آنها خواهند بود.
سخنگوی حماس تاکید کرد: افزایش جنایات و اقدامات تروریستی رژیم اشغالگر با افزایش مقاومت و فعالیت‌های انقلابی مردم ما در پاسخ به تروریسم صهیونیستی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما