شناسهٔ خبر: 57746812 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گروههای فلسطینی: پاسخ به کشتار و فاشیسم اسرائیل، تشدید مقاومت است

تهران –ایرنا- تشکلها و گروههای مختلف فلسطینی روز سه شنبه ضمن محکوم کردن ادامه کشتار فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی تاکید کردند که پاسخ به جنایات این رژیم از جمله جنایت امروز در به شهادت رساندن سه جوان فلسطینی در کرانه باختری رود اردن در تشدید مقاومت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در ساعتهای اولیه صبح امروز سه شنبه، دو برادر به نام های جواد و ظافر ریماوی از اهالی بیت ریما در شمال غربی رام الله و مفید اخلیل از شهرک بیت عمر در شمال الخلیل توسط نیروهای رژیم اشغالگر به شهادت رسیدند.

محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین این اقدام را جنایتی شنیع و تکان دهنده در ادامه جنایتکاریهای این رژیم "توصیف کرد و آن را اعلان جنگ ارتش صهیونیستی به مردم فلسطین دانست.

اشتیه با صدور بیانیه ای مطبوعاتی از کشورهای جهان خواست برای توقف و مهار ماشین کشتار رژیم اسرائیل فورا وارد عمل شده و عاملان این جنایت را بازخواست کنند.

حسین الشیخ دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین نیز این اقدام را "جنایتی شنیع" توصیف کرد و طی توئیتی در حساب کاربری خود نوشت: کشتار فلسطینیان با خونسردی کامل، رفتاری فاشیستی از جانب نیروهای اشغالگر و ریختن خون فلسطینی ها با دستور مقامات سیاسی است.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان نیز جنایت کشتار این سه جوان را محکوم کرد و افزود: این جنایات به بخشی لاینفک از سلسله کشتار روزانه مردم فلسطین با تایید و مجوز محافل سیاسی اسرائیل تبدیل شده است.

این مرجع رژیم صهیونیستی را مسئول مستقیم این جنایات دانست و ضمن درخواست از جامعه بین‌المللی برای حمایت همه جانبه از مردم فلسطین، از دادگاه کیفری بین‌المللی خواست تا تحقیقات خود را در مورد جنایات اشغالگران و شهرک نشینان آن به سرعت به سرانجام برساند.

حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس نیز ضمن گرامیداشت نام این سه شهید، اعلام کرد: اشغالگران روند تجاوزات خود را علیه مردم فلسطین گسترش داده اند، رژیم اشغالگر صهیونیستی مذبوحانه در تلاش است تا با کشتار و اعدام جوانان ما، از مبارزه مشروع مردم ما برای بازپس گیری سرزمینشان و دستیابی به آزادی، جلوگیری کند، اما این خونهای به ناحق ریخته شده، نیروی محرکه و پیش برنده انقلاب مردم ما و استمراردهنده قیام آنها خواهد بود.

وی افزود: شدت گرفتن جنایات و تروریسم اشغالگران با تشدید مقاومت و اقدام انقلابی در پاسخ به این تروریسم صهیونیستی پاسخ داده خواهد شد.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز در واکنش به این جنایت اعلام کرد: تشدید تجاوزات اشغالگران در اردوگاه‌ها، شهرک‌ها و شهرهای کرانه باختری اشغالی ، بخشی از یک سیاست نژادپرستانه سیستماتیک است که مقابله با آن نیازمند وحدت و یکپارچگی گروههای فلسطینی است.

این تشکل فلسطینی ضمن گرامیداشت یاد و نام این سه شهید و تقدیر از همه رزمندگان مقاومت، از جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری و بشردوستانه خواست فوراً برای توقف تجاوزات اشغالگران و مهار رویکرد ستیزه جویانه دولت راستگرای فاشیست رژیم صهیونیستی، مداخله کنند.

در همین حال، جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز ضمن سوگواری برای شهدای قهرمان رام الله و الخلیل، بر حمایت خود از قیام مستمر مردم فلسطین تاکید کرد.

این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد: اشغالگران هرگز به قیمت ریختن خون فلسطینی ها به امنیت نخواهند رسید، این خون پاک باعث خشم و فوران انتفاضه بیشتر در همه عرصه ها خواهد شد.

جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: ادامه جنایات دشمن و هتک حرمت شهرهای ما در کرانه باختری و بیت المقدس، مردم ما را از ادامه پایداری و حمایت از رزمندگان شجاع مقاومت که به مسیر ایثار و ضربه زدن به دشمن ادامه می دهند، دلسرد نخواهد کرد.

نظر شما