شناسهٔ خبر: 57590082 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

جولان فساد اخلاقی در ارتش رژیم صهیونیستی

صاحب‌خبر -
حسین فاطمی/ گزارش دفتر نظارت و بازرسی رژیم صهیونیستی درباره اوضاع نظامیان زن شاغل در ارتش، پلیس، دستگاه امنیت عمومی (شاباک) و اداره زندان‌های این رژیم فاش کرد، حدود  یک چهارم آنها مورد آزار و اذیت جنسی همکاران و فرماندهان خود قرار گرفته‌اند.
به گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، بر‌اساس گزارش دفتر نظارت و بازرسی رژیم صهیونیستی که به بررسی حمایت از نظامیان زن در خدمت وظیفه پرداخته و منتشر کرده است، ۲۲ درصد از نظامیان زن شاغل در پلیس، ۲۷ درصد از نظامیان زن وظیفه در نیروهای گارد امنیتی و ۳۸ درصد از نظامیان زن در حال خدمت در ارتش در طول خدمت مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند. این گزارش فاش کرد که از هر چهار نظامی زن در دوران خدمت وظیفه، یک نفر، یک یا چند بار مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است و این آمار از پاسخ ۱۶۱ نفر از ۶۴۴ نظامی زن در خدمت وظیفه که به پرسشنامه دفتر نظارت و بازرسی پاسخ دادند، به دست آمده است. بر این اساس، جمعیت نظامیان زن که در خدمت وظیفه در اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی کار می‌کنند، حدود ۳۸ درصد بیشتر از سایرین در معرض تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند. گزارش یاد شده همچنین اشاره کرده که حدود ۷۰ درصد تعرض و آزار و اذیت جنسی علیه نظامیان زن توسط نظامیان یا فرماندهان مرد که در حال خدمت دائمی بوده‌اند، انجام شده است.
در این تحقیقات همچنین مشخص شده است، کمتر از نیمی از نظامیان درحال خدمت وظیفه در پلیس، شاباک و سرویس‌های امنیتی (۹۶ نفر از ۲۰۹ نظامی زن درحال خدمت وظیفه یعنی حدود ۴۶٪) در پرسشنامه گزارش داده‌اند که در طول خدمت خود مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند. گزارش دفتر نظارت و بازرسی رژیم صهیونیستی تأکید کرده است، حدود ۳۳ درصد از نظامیان صهیونیست اظهار داشتند، از زمانی که جذب خدمت در این واحد شدند، یک یا چند بار مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند. بر اساس این گزارش، این آمار و اطلاعات در حالی منتشر شده که ارتش رژیم صهیونیستی نظرسنجی‌های خود را برای عموم منتشر نمی‌کند و نتایج آن را نیز به کمیته ارتقای وضعیت زنان و برابری جنسیتی در کنست (پارلمان) ارائه نمی‌کند. با این حال ماتنیاهو انگلمن، بازرس رژیم صهیونیستی خبر داده، از طریق نظرسنجی‌های انجام شده توسط پلیس در سال‌های 2016، 2018 و 2021 که در آن از نظامیان زن در حال انجام وظیفه پرسیده شده بود، آیا در طول سال گذشته (بازه زمانی که مصاحبه انجام شده بود) با آزار جنسی مواجه شده‌اند یا خیر؟ مشخص شده، آزار و اذیت جنسی بویژه در مورد زنان افزایش قابل توجهی داشته است. 
در همین حال ۶.۴۴ درصد از افسران پلیس زن صهیونیست گزارش داده‌اند که در سال ۲۰۲۱ توسط یک افسر پلیس مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند. انگلمن گفت: «نظامیان زن قربانی - که چه از جانب نظامیان مرد در خدمت وظیفه و چه از جانب افسران مرد شاغل به طور دائمی- مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته‌اند.» وی افزود: «نباید در قبال این واقعیت بی‌توجه باشیم که به ۷۰ درصد شکایات نظامیان زن به درستی رسیدگی نشده و در دستور کار قرار نگرفته است زیرا روند آزار و اذیت جنسی علیه آنها مشاهده می‌شود؛ بدون اینکه حمایتی از سطح مقامات و فرماندهی از آنها صورت گیرد.»
درگیری در الخلیل و رام‌الله
در همین حال خبرها از سرزمین‌های اشغالی فلسطین حاکی است، در درگیری‌های بامداد دیروز (سه‌شنبه) در شمال الخلیل و رام‌الله سه فلسطینی به شهادت رسیده و حداقل 11 نفر زخمی شده‌اند. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه کوتاهی در این خصوص اعلام کرد، در پی یورش ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک بیت امر درگیری‌هایی در این شهرک آغاز شد که در نتیجه آنها ۲۲ فلسطینی به دلیل اصابت گلوله  یا استنشاق گاز اشک‌آور آسیب دیده و یک فلسطینی نیز به شهادت رسید. جمعیت هلال احمر فلسطین پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود ۲۲ زخمی را مداوا کردند که ۱۴ نفر از آنها به دلیل اصابت گلوله جنگی آسیب دیده و هشت نفر دیگر نیز در اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار مشکلات تنفسی شده بودند. این در حالی است که خبرگزاری رسمی فلسطین اعلام کرده است، نظامیان صهیونیست به درمانگاهی که زخمی‌ها در بیت امر به آن مراجعه کرده بودند نیز یورش بردند.
درگیری‌ها میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی در پی یورش خودروهای گشتی ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک بیت امر جهت تأمین امنیت خروج یکی از خودروهای نظامی که شامگاه دوشنبه فعالیت نظامی در این شهرک داشت، آغاز شد. وزارت بهداشت فلسطین در ادامه نیز اعلام کرد، جواد عبد‌الرحمن، عبد‌الجواد ریماوی ۲۲ ساله و برادر او ظافر الریماوی ۲۱ ساله در تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی در بیت ریما واقع در نزدیکی رام‌الله به شهادت رسیدند.
وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای، این اعدام‌های میدانی وحشیانه را که نظامیان رژیم صهیونیستی در حق برادران الریماوی از ساکنان شهرک بیت ریما در رام‌الله و نیز شهید مفید الخلیل در شهرک بیت امر در شمال الخلیل مرتکب شدند، محکوم و تأکید کرد: «این جنایات بخشی جدایی‌ناپذیر از قتل‌های روزانه اشغالگران در حق ملت ما است که با موافقت و پوشش چهره‌های سیاسی رژیم صهیونیستی انجام می‌شوند.» این وزارتخانه همچنین تل‌آویو را مسئول کامل و مستقیم این جنایات دانست و از جامعه جهانی خواست حمایت بین‌المللی لازم از ملت فلسطین را به عمل آورند. وزارت خارجه فلسطین در ادامه نیز از دیوان کیفری بین‌الملل خواست به سرعت به تحقیقات خود درباره جنایات رژیم اشغالگر و شهرک‌نشین‌ها صهیونیست پایان دهد.
همزمان حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس نیز تأکید کرد: «رژیم اشغالگر مذبوحانه تلاش می‌کند مبارزه مشروع ملت ما برای بازپس‌گیری سرزمین فلسطین و آزادسازی آن را با ترورها و قتل‌ها متوقف کند اما این خون‌ها همانند نیروی محرکی برای انقلاب ملت فلسطین و انتفاضه مستمر آنها خواهند بود.»

بــــرش
عملیات  شهادت طلبانه در  رام الله

منابع رسانه‌ای عبری از عملیات زیرگیری با خودرو در نزدیکی رام‌الله و مجروح شدن یک نظامی صهیونیست خبر دادند. به گزارش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی طی عملیات زیرگیری با خودرو در «شاعر بنیامین» واقع در نزدیکی رام‌الله یک نظامی زن صهیونیست به شدت زخمی شده و حال او وخیم است. عامل عملیات پس از زیرگرفتن این فرد، تلاش کرد که از منطقه دور شود؛ اما نظامیان صهیونیست، به سوی خودروی او تیراندازی کرده و وی را به شهادت رساندند.


نظر شما