شناسهٔ خبر: 56749651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آثار صنایع دستی دانشگاهیان در نمایشگاه «چرتکه» عرضه می‌شود

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات دانشگاهیان با عنوان «چرتکه»، به‌صورت حضوری در دانشگاه شیراز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهدی مؤمن‌زاده امروز با اعلام این خبر گفت: نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات دانشگاهیان به نام «چرتکه»، برای چهارمین سال پیاپی از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز، با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بازه‌ی زمانی 2 تا 4 آبان‌ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از مهارت‌های مهم که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و اهمیت بسزایی یافته، مهارت کسب‌وکار و کارآفرینی است؛ بازارچه تولیدات و صنایع دستی دانشگاهیان «چرتکه»،  به‌دنبال آن است تا ضمن آموزش مهارت‌های عمومی کسب‌وکار، الفبای راه‌اندازی کسب‌وکار، فروش و بازاریابی به دانشجویان، فرصتی فراهم آورد تا دستاوردها و تولیدات خود را در میان دانشگاه‌های سطح منطقه‌ی 7 کشور عرضه کرده و به فروش رسانند.

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه را ایجاد اشتغال برای دانشجویان، فرهنگ‌سازی خانواده پایدار با تأکید بر ترویج کسب‌وکار و اشتغال دانشجویان، ارتقای نشاط اجتماعی بین دانشجویان، بروز توانمندی‌های تولیدی دانشجویان، آشنایی دانشجویان با فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی، تقویت وضعیت اقتصادی قشر دانشجو و ... مطرح کرد.

 

وی اعلام کرد: این نمایشگاه در بازه‌ی زمانی ۲تا ۴آبان‌ماه در پردیس دانشگاه شیراز (روبه‌روی معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه شیراز)، با حدود ۱۰۰ غرفه و ۴ هزار محصول از دانشگاهیان اعم از هیأت‌علمی، دانشجو و کارمند از دانشگاه‌های شیراز، آزاد شیراز، هنر شیراز، غیرانتفاعی زند، یاسوج، اقلید، فسا، سازمان فنی حرفه‌ای، شرکت همیارنت و مؤسسه‌ی تعالی جوان فردا (به‌عنوان نماینده‌ی سازمان‌های مردم‌نهاد اداره‌ی کل ورزش و جوانان فارس) برپا خواهد شد.

وی افزود: همزمان با برگزاری نمایشگاه، کارگاه‌  اصول حرفه‌ای شرکت در نمایشگاه، آشنایی با شتاب‌دهنده‌ها و اکوسیستم نوآوری و مدیریت کسب‌وکار، نوآوری در علوم انسانی و نوآوری در علوم مهندسی برگزار خواهد شد.

به‌گفته مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز مراسم افتتاحیه‌ی نمایشگاه چرتکه، روز دوشنبه ۲آبان سال  ۱۴۰۱، ساعت ۹صبح برگزار خواهد شد و این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۰صبح تا 20 بعد از ظهر برپا خواهد بود.

انتهای پیام /

نظر شما