شناسهٔ خبر: 56746010 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز خبر داد:

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات دانشگاهیان در شیراز

زینب شهریاری

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز، از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات دانشگاهیان با نام «چرتکه»، به‌ صورت حضوری در این دانشگاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

دکتر مهدی مؤمن‌زاده یکشنبه اول آبان در نشست خبری با بیان کرد: در راستای تحقق شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات دانشگاهیان به نام «چرتکه»، برای چهارمین سال پیاپی از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز، با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بازه‌ زمانی ۲ تا ۴ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ادوار در زندگی هر فرد، دوران دانشجویی است، اظهار کرد: دوران دانشجویی یکی از راه‌های ساختن آینده برای نسل جوانی است که این مسیر را انتخاب می‌کند و این‌گونه است که دانشگاه به محلی پویا و با نشاط و سرشار از انرژی جوانی بدل می‌شود. در این فضا بهتر است دانشجویان تنها به علم‌آموزی اکتفا نکرده و ضمن استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و علمی موجود در دانشگاه، مهارت‌های جدیدی را کسب کرده و از پرورش استعدادهای خود غافل نگردند.

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز ادامه داد: یکی از مهارت‌های مهم که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و اهمیت بسزایی یافته، مهارت کسب‌وکار و کارآفرینی است؛ بازارچه تولیدات و صنایع دستی دانشگاهیان «چرتکه»،  به‌دنبال آن است تا ضمن آموزش مهارت‌های عمومی کسب‌وکار، الفبای راه‌اندازی کسب‌وکار، فروش و بازاریابی به دانشجویان، فرصتی فراهم آورد تا دستاوردها و تولیدات خود را در میان دانشگاه‌های سطح منطقه‌ ۷ کشور عرضه کرده و به فروش رسانند.

مومن‌زاده همچنین ادامه داد: از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه ایجاد اشتغال برای دانشجویان، فرهنگ‌سازی خانواده پایدار با تأکید بر ترویج کسب‌وکار و اشتغال دانشجویان، ارتقای نشاط اجتماعی بین دانشجویان، بروز توانمندی‌های تولیدی دانشجویان، آشنایی دانشجویان با فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی، تقویت وضعیت اقتصادی قشر دانشجو، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق توسعه و تقویت کارآفرینی دانشجویان،‌ ایجاد بستر مناسب برای ارتقای محصول و جذب سرمایه‌گذار و افزایش بازدهی دانشجویان مشغول به فعالیت‌های تولیدی است.

او اعلام کرد: این نمایشگاه در بازه‌ زمانی ۲تا ۴آبان‌ماه در پردیس دانشگاه شیراز (روبه‌روی معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه شیراز)، با حدود ۱۰۰غرفه و ۴هزار محصول از دانشگاهیان اعم از هیأت‌علمی، دانشجو و کارمند از دانشگاه‌های شیراز، آزاد شیراز، هنر شیراز، غیرانتفاعی زند، یاسوج، اقلید، فسا، سازمان فنی حرفه‌ای، شرکت همیارنت و مؤسسه‌ تعالی جوان فردا (به‌عنوان نماینده‌ سازمان‌های مردم‌نهاد اداره‌ کل ورزش و جوانان فارس) برپا خواهد شد.

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز با یادآوری اینکه نمایشگاه چرتکه دوم آبان آغاز به کار خواهد کرد، خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری نمایشگاه، کارگاه‌هایی چون؛ اصول حرفه‌ای شرکت در نمایشگاه، آشنایی با شتاب‌دهنده‌ها و اکوسیستم نوآوری و مدیریت کسب‌وکار، نوآوری در علوم انسانی و نوآوری در علوم مهندسی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما