شناسهٔ خبر: 54550830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انتقال هنر صنایع دستی به نسل جدید ضروری است

عضو شورای اسلامی شهر شیرازبا اشاره به ضرورت حمایت از استادکاران صنایع دستی گفت: باید زمینه لازم جهت حمایت از استادکاران صنایع دستی جهت انتقال هنر فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رضا محمدیان گفت: در راستای حمایت از صنایع دستی و هنرمندان شیراز دو الزام برای شهرداری در نظر گرفته شده یک اینکه شهرداری مکلف است برای تهیه هدایای همایش‌ها و غیره از آثار هنرمندان شیراز استفاده کند.

وی افزود: همچنین شهرداری بسته حمایتی از استادکاران صنایع دستی را به شورا ارائه کرده و مصوبه بازارچه هنر را نیز در همین قالب پیگیری کند چون این هنرها منحصر به فرد است که در صورت فوت استادکاران، آن هنر از بین می‌رود بنابراین انتقال هنر و تجربه در این زمینه الزامی است.

محمدیان با بیان اینکه باید بازار کاری هنرمندان را تقویت کنیم تا بتوانند هنر خود را آموزش دهند و تجربه خود را منتقل کنند، عنوان کرد: چاپ کتاب با توجه به ابعاد مختلف شیراز و ظرفیت‌های آن با توجه به میراث  تاریخی و ادبی و شاخص‌های شهدای شهر از دیگر مواردی است که در راستای حمایت از میراث این شهر انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه این کتاب در ۳ زبان طراحی و عرضه شود، گفت: این کتاب می‌تواند سندی برای توسعه ابعاد گردشگری شیراز شده و از ردیف بودجه مربوط به چاپ کتاب منابع آن انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون سومین حرم همچنین با اشاره به اینکه سال ۹۵ شیراز به شهر جهانی صنایع دستی معرفی شد، افزود: با توجه به مصوبه قبلی، شهرداری مکلف به معرفی طرح‌های خود به شورا و تعیین محل دبیرخانه آن است که باید به شورا اعلام شود.

وی با بیان اینکه تاکنون در این زمینه  اقدامی نشده است، عنوان کرد: در این زمینه شهرداری مکلف به مشخص شدن محل دبیرخانه و تعیین ساختار آن است‌.

انتهای پیام/ن

نظر شما