شناسهٔ خبر: 67286358 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه قم عنوان کرد؛

انتقاد از سخنان مطرح شده در خصوص مقابله با دوره مدیریت شهید رییسی

مهدی بخشی سورکی

قم- امام جمعه قم گفت: کسانی که دم از مقابله با روند طی شده در زمان ریاست جمهوری شهید رییسی می زنند خط امریکا، صهیونیست ها و دشمنان را دنبال می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر پنجشنبه در دیدار با جمعی از شعرای آیینی و مداحان دو شهر میبد و اردکان استان یزد اظهار کرد: علما نقش مهمی را در حفظ اعتقادات دینی و باورهای انقلابی مردم یزد ایفا کردند.

امام جمعه قم بیان کرد: علمای یزدی همچون آیت‌الله شیخ محمدابراهیم اعرافی، بیت شریف و فرزندشان آیت الله علیرضا اعرافی بواسطه ساده زیستی و مردم داری آنها نقش ارزشمندی را در حفظ دیانت مردم میبد یزد ایفا کردند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ابراز کرد: افرادی که داعیه انقلاب و نهضت را دارند، در صورتی که اهمیت مردم را درک کنند، می‌توانند از این ظرفیت بزرگ الهی و تکوینی برای پیشبرد اهداف نهضت بهره ببرند در غیر این صورت اگر به سیاست مداران سپرده شود، نتیجه و پیشرفتی نخواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: به اعتقاد اسلام حضور مردم موجب خنثی سازی دسیسه‌های دشمنان می‌شود.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: سازگاری با سلایق گوناگون مردم و وجود همه طیف نماینده از ویژگی‌های کاندیداهای ریاست جمهوری است که شورای نگهبان آنها را برگزید و مردم نیز می‌بایست اصلح را از این بین انتخاب کنند.

آیت‌الله سعیدی تاکید کرد: شهید آیت‌الله رئیسی هیچگاه فردای مردم را فدای امروز نکرد و امروز مردم هم باید آباد باشد؛ ولی نه به بهای تخریب آینده کشور؛ بنابراین باید توجه داشته باشیم که انسان بدون تحمل سختی‌ها نمی‌تواند به راحتی برسد.

امام‌جمعه قم ادامه داد: ما باید متوجه باشیم که هر لحظه در حال امتحان هستیم، عرصه انتخابات هم از این قاعده مستثنی نیست، اگر با توکل بر خدا قدم برداریم خداوند در لغزشگاه‌ها همچون انتخابات ما را حفظ خواهد کرد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت عنوان کرد: عید قربان در حقیقت نماد تعبد به خدا و گذشتن از دنیا است و درس این عید برای ما این است که گاهی اوقات برای یک ارزش والا باید از خیلی از دلبستگی‌های خود دل بکنیم و عید غدیر به ما می‌آموزد که وقتی از دنیا دل بریدیم به ولایت و امیرالمؤمنین (ع) دل ببندیم و همان‌طور که قران از ما خواسته است پیمان اخوت و برادری در جامعه ایجاد کنیم.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: دو عنصر تخیل و مبالغه مهم‌ترین ارکان شعر بشمار می‌رود ولی در سرودن شعر در باب اهل‌بیت (ع) به این دو عنصر نیاز نیست، چراکه کرامات و مقام آنها به حدی والاست که الزامی بر تخیل و مبالغه ندارد.

نظر شما