شناسهٔ خبر: 67286347 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

۳۰۰۰ هکتار کانون‌های بحرانی فرسایش بادی در درگز شناسایی شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری درگز گفت: تاکنون ۳۰۰۰ هکتار کانون‌های بحرانی فرسایش بادی با هدف مقابله با گسترش بیابان‌زایی در سطح شهرستان درگز شناسایی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس خراسان، جواد پهلوان‌زاده مقابله با بیابان را گام اول بهره‌گیری از منابع طبیعی برای توسعه پایدار این شهرستان دانست و اظهار کرد: برای مقابله جدی با پدیده بیابان نیازمند بهره‌گیری اصولی از منابع طبیعی است.

وی یکی از ثروت‌های سرزمینی ایران را منابع طبیعی دانست و ساز و کار مبارزه با پدیده بیابان را در حفظ و حراست، احیا و توسعه منابع طبیعی برشمرد.

 پهلوان‌زاده، همچنین شناسایی کانون‌های بحرانی فرسایش بادی، نهال‌کاری و بذرپاشی، احداث بادشکن و کنترل هرز آب‌های فصلی را از جمله راهکارهای مقابله با بیابان‌زایی اعلام کرد.

پهلوان‌زاده گفت: این اداره طی سال‌های گذشته اقدام به اجرای عملیات نهال‌کاری و بذرپاشی و ایجاد هلالی آبگیر در سطحی بیش از ۱۶۵ هکتار کرده و کانون اصلی روستای غفارآباد و لطف‌آباد شناسایی شده است.

ریس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درگز از هم‌جواری با صحرای قره قوم در کشور ترکمنستان به عنوان عامل اصلی تشدید کنند بیابان نام برد و خواستار تمهیدات لازم برای کاهش اثرات زیانبار و نامطلوبان کویر بر عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شد.

نظر شما