شناسهٔ خبر: 67284656 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شناسایی ۳۰۰۰ هکتار کانون‌های بحرانی فرسایش بادی در درگز

 تاکنون ۳۰۰۰ هکتار کانون‌های بحرانی فرسایش بادی با هدف مقابله با گسترش بیابان‌زایی در سطح شهرستان درگز شناسایی شده است.

صاحب‌خبر -

جواد پهلوان‌زاده، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری درگز با بیان مطلب فوق در گفت‌وگو با ایسنا مقابله با بیابان را گام اول بهره‌گیری از منابع طبیعی برای توسعه پایدار این شهرستان دانست و اظهار کرد: برای مقابله جدی با پدیده بیابان نیازمند بهره‌گیری اصولی از منابع طبیعی است.

وی یکی از ثروت‌های سرزمینی ایران را منابع طبیعی دانست و ساز و کار مبارزه با پدیده بیابان را در حفظ و حراست، احیا و توسعه منابع طبیعی برشمرد.

 پهلوان‌زاده، همچنین شناسایی کانون‌های بحرانی فرسایش بادی، نهال‌کاری و بذرپاشی، احداث بادشکن و کنترل هرز آب‌های فصلی را از جمله راهکارهای مقابله با بیابان‌زایی اعلام کرد.

پهلوان‌زاده گفت: این اداره طی سال‌های گذشته اقدام به اجرای عملیات نهال‌کاری و بذرپاشی و ایجاد هلالی آبگیر در سطحی بیش از ۱۶۵ هکتار کرده و کانون اصلی روستای غفارآباد و لطف‌آباد شناسایی شده است.

ریس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درگز از هم‌جواری با صحرای قره قوم در کشور ترکمنستان به عنوان عامل اصلی تشدید کنند بیابان نام برد و خواستار تمهیدات لازم برای کاهش اثرات زیانبار و نامطلوبان کویر بر عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شد.

انتهای پیام

نظر شما