شناسهٔ خبر: 55876140 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

گیلان، آماده پذیرایی از ۳۰ هزار زائر خارجی اربعین حسینی / زائران پروتکل‌های بهداشتی را حتما رعایت کنند

استاندار گیلان به تدارک ویژه موکب‌های گیلانی برای میزبانی از زائران اربعین در کربلا اشاره کرد و گفت: گیلان آماده پذیرایی از حدود ۳۰ هزار زائر خارجی پیاده‌روی اربعین حسینی از طریق مرز آستارا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از رشت،اسدالله عباسی به پیش بینی ورود ۳۰ هزار زائر خارجی به گیلان در ایام اربعین اشاره و تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده آمادگی استقبال از این زوار آسیای میانه در استان مهیا و و مقدمات لازم برای این امر فراهم شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه تا زمان حاضر زائران خارجی وارد استان نشده اند، گفت: موکب‌هایی برای پذیرایی از آنان در مسیر ورود به گیلان مستقر و آماده شده است.

وی به انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای انتقال زائران خارجی از طریق مرز زمینی به مهران اشاره و خاطرنشان کرد: تا زمان حاضر ۱۲۰ دستگاه اتوبوس تدارک شده ضمن آنکه از ظرفیت مینی‌بوس‌ها و خودروهای سواری‌ نیز استفاده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده تا زمان بازگشت زائران، اتوبوس ها و ناوگان حمل و نقلی استان به مرزهای خسروی و مهران اعزام شده و کار انتقال زوار را به خوبی انجام دهند.

وی در ادامه از زوار اربعین حسینی خواست تا قبل از اعزام، دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق و در طول مسیر پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و با توجه به گرمای هوا مراقبت های مربوطه برای جلوگیری از گرمازدگی را انجام دهند تا این سفر معنوی در سلامتی کامل سپری شود.

 

نظر شما