شناسهٔ خبر: 55598292 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نیمی از نیاز آب شرب شهرکرد از چشمه کوهرنگ تامین می‌شود/ لزوم اصلاح شبکه‌های فرسوده آبرسانی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد نیاز آب شرب شهرکرد از چاه‌های موجود در شهر و مابقی از چشمه کوهرنگ تامین می‌شود، گفت: بنا بود دیروز آب چشمه کوهرنگ وارد لوله‌‌کشی شهری شود اما به دلیل کدورت زیادی که داشت منجر به آسیب لوله‌ها و شیرآلات می‌شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محسن حسین‌میرزایی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فعالیت‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه گاهی از تلاش و کوشش گذر کرده و مجاهدت است، گفت: خبرنگاران بازوی کمکی، قدرتمند و مؤثر مدیران تمامی مجموعه‌ها برای خدمت‌رسانی در راستای پیشرفت و تعالی استان هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری وحدت، وفاق و همدلی را رمز پیشرفت و تعالی استان دانست و بیان کرد: تا روزی که مشکلات مرتفع نشده‌است مسئولان در کنار مردم خواهند بود. 

حسین‌میرزایی اظهار کرد: در دولت سیزدهم مسئولی موفق است که در کنار مردم باشد و مشکلات را در میدان بررسی و حل کند.  

وی با تاکید بر اینکه مردمی بودن مسئولان باید برای مردم ملموس باشد، خاطرنشان کرد: تنها شأنی که مسئولان باید برای خود قائل باشند نوکری و پادویی مردم است و در غیر اینصورت جایی در این دولت نخواهند داشت. 

هر پروژه‌ای باید پیوست پدافند غیرعامل داشته‌باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بر اهمیت پدافند غیرعامل تاکید کرد و افزود: هر پروژه‌ای و در هر سطحی برای اجرا باید پیوست پدافند غیرعامل داشته‌باشد.

حسین‌میرزایی بیان کرد: اگر پدافند غیرعامل جدی گرفته‌شود، خسارات در تمامی زمینه‌ها کاهش می‌یابد.

وی با شاره به اینکه کانون اصلی سیل روستای بارده و روستاهای کوهرنگ بود، اظهار داشت: بلافاصله پس از وقوع سیل جلسات حل بحران تشکیل شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ادامه داد: صبح روز بعد از سیل، استاندار شورای مدیریت بحران استان را در روستای بارده تشکیل داد.

حسین‌میرزایی ضمن قدردانی از هم‌افزایی مردم و مسئولان در جریان سیل اخیر توضیح داد: در روستای بارده هر خانواده یک تا چند خانواده سیل‌زده را در خانه خود پناه داد.

وی نیاز آب شرب شهرکرد را ۶۵۰ لیتر در ثانیه عنوان کرد و افزود: حدود ۵۰ درصد این نیاز از چاه‌های موجود در شهر و مابقی از چشمه کوهرنگ تامین می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به اینکه سیل اخیر سرچشمه کوهرنگ را دچار کدورت شدید کرد، بیان داشت: تعدادی از چاه‌های کشاورزی به همت و بزرگواری کشاورزان استان در اختیار مدیریت بحران و آبفای استان قرار گرفت.

حسین‌میرزایی ادامه داد: به صورت ضربتی و جهادی آب تمامی چاه‌ها به لوله‌کشی شهری وارد شد.

120 تانکر آب شرب مردم استان را تأمین می‌کنند

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۰ تانکر در حال تامین آب شرب مردم استان هستند، تصریح کرد: بنا بود دیروز آب چشمه کوهرنگ وارد لوله‌‌کشی شهری شود اما به دلیل کدورت زیادی که داشت منجر به آسیب لوله‌ها و شیرآلات می‌شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: وزارت نیرو به عنوان متولی اصلی تولید و توزیع آب باید به دور از جنجال‌ها، سیاسی‌کاری‌ها، غوغاسالاری‌ها و هوچی‌گری‌ها در راستای تامین آب شرب پایدار برای تمام روستاها، شهرها و استان‌های کشور، کار کارشناسی دقیق انجام دهد.

شبکه‌های فرسوده آبرسانی اصلاح شود

حسین‌میرزایی ضمن تاکید بر استفاده بهینه از آب و عدم استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز، شست‌وشوی فرش، ماشین و... بیان کرد: شبکه آبرسانی در برخی شهرها و روستاها فرسوده شدند و باید به سمت اصلاح آن حرکت کرد.

وی اظهار کرد: در راستای تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و از بین بردن کانون اصلی ریزگردها، طرح جامع جمع‌آوری آب‌های سطحی و هدایت به زمین‌های پایین‌دست باید در استان اجرا شود.

انتهای پیام/ ۶۸۰۳۸

نظر شما