شناسهٔ خبر: 68234967 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو شورای شهر مشهد:

با اجرای طرح «باهم» کمر آمار بزرگ طلاق شکسته شد

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر مشهد گفت: بعد از شروع طرح «باهم» و جمع کردن زوج‌های مشهدی در این باشگاه، طیِ سال های اول و دوم و آمورزش های متنوع توسط اساتید این حوزه، کمر آمار بزرگ طلاق شکسته شد و زوجین توانستند با یادگیری انواع مهارت های زندگی مشترک با یکدیگر زندگی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، حجت الاسلام حسن منصوریان در مراسم افتتاحیه سومین دوره باشگاه اجتماعی همسران مشهدی با عنوان طرح با هم، اظهار کرد: در ابتدای ورود به شورای اسلامی شهر مشهد، شاهد آمار بالای نرخ طلاق بودیم و طبق گزارشات، در یک سالی از سال‌های اخیر، ۲۶ هزار کودک بر اساس طلاق پدر و مادر از نعمت یکی از آنها محروم می‌شدند و این امر موجب بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شد.

وی افزود: ورود به بحثِ طلاق از نان شب بر ما واجب تر بود، بر این اساس ما با بسیاری از متخصصان این حوزه در زمینه کاهش نرخ طلاق گفت‌وگو کردیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشکری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: در راستای رسیدن به شهر مهربان، بسیاری از کارشناسان و متخصصان از حوزه‌های مختلف از جمله، افراد با تجربه، کارشناسان دانشگاهی و علمای حوزه علمیه و …‌را دعوت به همفکری و هم اندیشی کردیم.

منصوریان مطرح کرد: بر اساس ایده‌های متخصصان، آمار سامانه ثبت طلاق را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که حدود ۷۰ درصد از عوامل اصلی طلاق، نداشتن مهارت زندگی در زوجین است.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌ها، به این نتیجه رسیدیم که باید در فضایی شاد و طیِ یک سری برنامه‌های متنوع چند تکنیک مهارت زندگی را به زوجین آموزش دهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشکری و رسانه شورای شهر مشهد بیان کرد: بعد از شروع طرح "باهم" و جمع کردن زوج‌های مشهدی در این باشگاه، طیِ سال‌های اول و دوم و آمورزش های متنوع توسط اساتید این حوزه، کمر آمار بزرگ طلاق شکسته شد و زوجین توانستند با یادگیری انواع مهارت‌های زندگی مشترک با یکدیگر زندگی کنند.

منصوریان با بیان این مطلب که طرح "باهم" به عنوان طرحی موفق و اثر بخش ثبت شده است ضمن اشاره به سخن امام علی (ع) در ارتباط با اهمیت مشورت در کارها گفت: هیچکس در این دنیا بی نیاز از مشاوره گرفتن و مهارت آموختن نیست و هر کس این دو را سر لوحه کارهایش قرار دهد در دنیا سعادتمند خواهد شد.

نظر شما