شناسهٔ خبر: 55602337 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حضور تانکر‌های آبرسان در سرزمین آب‌های شیرین ایران

۱۲۰ دستگاه تانکر آب‌رسان سیار از سراسر کشور ،مشغول تامین آب آشامیدنی در شهرستان شهرکرد هستند.

صاحب‌خبر -

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:  پیش از این ۵۰ دستگاه تانکر آب‌رسان سیار آب آشامیدنی شهرکرد و ۲۰ دستگاه آب آشامیدنی شهر‌ها و روستا‌های اطراف مرکز استان را تامین می‌کردند.

محسن حسین میرزایی  افزود: با درخواست فرماندار شهرستان شهرکرد و با توجه به لزوم تسریع در روند تامین آب آشامیدنی مردم مرکز استان، تعداد تانکر‌های آب‌رسان سیار در شهرکرد به ۱۰۰ دستگاه افزایش پیدا کرد و با احتساب شهر‌ها و روساتا‌های اطراف شهرکرد، هم‌اکنون ۱۲۰ دستگاه تانکر آب‌رسان سیار از سراسر کشور مشغول خدمات‌رسانی برای تامین آب آشامیدنی در شهرستان شهرکرد هستند.

حسین‌میرزایی گفت: جاری شدن سیلاب ناشی از سامانه مونسون، خسارت‌های فراوانی به کشور و استان چهارمحال و بختیاری وارد کرد.

حسین‌میرزایی به بروز مشکلاتی در تامین آب آشامیدنی شهرکرد از چشمه کوهرنگ و خارج شدن آن از مدار اشاره و تاکید کرد: ۵۰ درصد آب مرکز چهارمحال و بختیاری از طریق چشمه کوهرنگ و بقیه از آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود.

وی افزود: به‌همین علت چند حلقه چاه کشاورزی برای کمک به تامین آب آشامیدنی شهرکرد به‌صورت ضربتی وارد مدار شد.

حسین میرزایی یادآور شد: بیش‌ترین میزان خسارت در روستای بارده شهرستان بن و مناطق عشایری شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و لردگان وارد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات مسئولان در مدیریت سیلاب اخیر گفت: بلافاصله بعد از صدور پیام هشدار هواشناسی، نشست فوری مدیریت بحران در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار و منجر به مدیریت مطلوب در زمان جاری شدن سیلاب شد.

بیشتر بخوانید

وی گفت: در حادثه سیل اخیر مردم، مسئولان و قشر‌های مختلف در مدیریت سیل و امدادرسانی همدلی و وحدت قابل‌توجهی داشتند و در روستای بارده علاوه بر تخریب برخی واحد‌های مسکونی، اما مردم سیل‌زده درخواست چادر و تجهیزات امدادی نکردند و در خانه‌های بستگان خود ساکن شدند.

حسین‌میرزایی تهیه پیوست پدافند غیرعامل برای تمامی طرح‌های توسعه‌ای چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام کرد و افزود: بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌های گروهی و خبرنگاران در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی رسانه‌های گروهی و خبرنگاران را بازوان توانمند برای کمک به مدیران دانست و یادآور شد: این گروه در شناسایی، اعلام و ارائه راهکار‌های مرتبط با مشکلات مختلف چهارمحال و بختیاری نقش‌آفرینی می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: آواربرداری واحد‌های مسکونی آسیب‌دیده از سیل در مناطق سیل‌زده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام است.

نظر شما