شناسهٔ خبر: 55565896 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پکیچ‌های رفع کدورت آب در تصفیه خانه های چهارمحال و بختیاری نصب شد

حیدری گفت: تجهیزاتی برای رفع کدورت آب چشمه کوهرنگ تامین شده که با حضور اکیپ هایی از استان های دیگر در حال نصب این تاسیسات بر تصفیه خانه های استان هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرکرد، «علی حیدری» در بازدید از اجرای طرح وارد کردن چاه‌های کشاورزی به مدار تامین آب آشامیدنی شهرکرد اظهار داشت: تمام تلاش مسئولان رفع بحران آب شرب مردم استان است و در همین راستا تجهیزاتی برای نصب بر تاسیسات چشمه کوهرنگ تامین شده که با نصب آن می‌توان تا بخشی از کدورت‌ها را برطرف کرد.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با خروج چشمه کوهرنگ از مدار با کمبود ۳۵۰ لیتر بر ثانیه آب در شهرکرد مواجه شده‌ایم و با وجود تلاش‌های انجام گرفته برای جایگزین کردن منابع دیگر، امید می رود با کمبود جدی روبرو نباشیم.

 

وی رفع بحران آب شرب شهرها و روستاهای مسیر خط انتقال آب چشمه کوهرنگ را مستلزم صرفه‌جویی ۳۰ درصدی شهروندان اعلام کرد و گفت: اگرچه مسئولان تمام تلاش خود را برای رفع مشکل به کار گرفته‌اند اما می‌طلبد شهروندان نیز با صرفه‌جویی در مصرف آب مسئولان را یاری دهند.

 

حیدری خاطرنشان کرد: با هماهنگی و همکاری کشاورزان و دستگاه‌هایی نظیر شهرداری، جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌های صنعتی نیز مقرر شد تا بخشی از کمبود آب شرب از طریق چاه‌های در اختیار این دستگاه‌ها تامین شود.

 

وی، آبرسانی سیار را از دیگر راهکارهای رفع چالش کمبود آب عنوان کرد و گفت: طی فراخوانی، تعدادی تانکر از استانهای دیگر وارد استان شده و تعدادی دیگر نیز فردا به تجهیزات استان اضافه می‌شود تا در شهرها و روستاهای بین کوهرنگ تا شهرکرد توزیع شود.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری  خاطرنشان کرد: تعداد ۲ ایستگاه بسته‌ بندی آب نیز راه‌اندازی شده است تا بسته‌ های آب در مناطق مختلف بین مردم توزیع شود.

 

پایان پیام/361

نظر شما