شناسهٔ خبر: 55552307 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری:

مشکل آب آشامیدنی شهرکرد بزودی رفع می‌شود

شهرکرد_ ایرنا_ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مشکل آب آشامیدنی شهرکرد بزودی رفع خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن حسین‌میرزایی عصر چهارشنبه به همراه فرماندار شهرستان شهرکرد در بازدید از اجرای طرح وارد کردن چاه‌های کشاورزی به مدار تامین آب آشامیدنی شهرکرد و بیمارستان‌های آیت‌الله کاشانی و هاجر شهرکرد تاکید کرد: با توجه به بارش‌های روزهای اخیر و جاری شدن سیلاب در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری، سرچشمه کوهرنگ به‌عنوان منبع تغذیه آب آشامیدنی با گل‌آلودگی همراه و دچار مشکل شد.

وی افزود: در همین راستا استاندار چهارمحال و بختیاری با تشکیل نشست‌های مدیریت بحران دستورهای لازم برای رفع این مشکل را صادر کرد.

حسین‌میرزایی تصریح کرد: به‌همین منظور از تمامی طرح‌های انتقال آب اضطراری آشامیدنی چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در شهرکرد بازدید و نسبت به تسریع در روند اجرای این طرح‌ها تاکید شد.

وی یادآور شد: همچنین در بازدید عصر چهارشنبه از بیمارستان‌های آیت‌الله کاشانی و هاجر شهرکرد مشخص شد با همت مسئولان چهارمحال و بختیاری و فعالیت شرکت آب و فاضلاب استان آب مورد نیاز ضروری برای این دو بیمارستان به‌موقع تامین شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با توجه به کمبودهای موجود در تامین آب آشامیدنی اما با تلاش‌های انجام شده، آب ضروری و اولیه بیمارستان‌های آیت‌الله کاشانی و هاجر شهرکرد با قطعی مواجه نشد.

وی با اشاره به تلاش برای رفع سریع‌تر مشکل آب آشامیدنی شهرکرد گفت: مردم چهارمحال و بختیاری اطمینان داشته باشند که مسئولان تا زمان رفع مشکل تامین آب در کنار آنان هستند.

حسین‌میرزایی تاکید کرد: از مردم چهارمحال و بختیاری تقاضا می‌شود تا زمان رفع مشکل تامین آب آشامیدنی، صرفه‌جویی در مصرف آب را مورد نظر قرار دهند.

وی افزود: در روزهای اخیر هر چند مشکلاتی در بخش تامین آب آشامیدنی نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری به‌ویژه شهرکرد ایجاد شد اما تلاش مسئولان و صرفه‌جویی مردم باعث بروز کمترین مشکل در این حوزه شد.

حسین‌میرزایی تصریح کرد: اجرای طرح جامع جمع‌آوری و مهار روان‌آب‌ها و هدایت آن به دشت‌های چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در شهرکرد با هدف تغذیه سفره‌های زیرزمینی، پاک‌سازی هوا، جلوگیری از بروز گرد و غبار و زیرگردها در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، به سبب وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان به شمار می‌رود گل‌آلود و از مدار آبرسانی خارج شده است. همین موضوع سبب ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای این استان شده و این مشکل در شهر شهرکرد با  ۲۰۰ هزار نفر جمعیت حادتر از دیگر مناطق است.

نصب تجهیزات رفع کدورت بر تاسیسات انتقال آب چشمه کوهرنگ، اضافه شدن تعدادی تانکر آبرسانی به امکانات چهارمحال و بختیاری و توزیع آب در محلات، راه‌اندازی ایستگاه‌های بسته‌بندی آب و اضافه کردن تعدادی چاه از بخش کشاورزی، شهرداری و دستگاه‌های اجرایی از جمله اقداماتی است که تاکنون برای رفع مشکل آب شرب شهرکرد انجام شده است.

بازدید

نظر شما