شناسهٔ خبر: 54955644 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۳۳ شهرداری گلستان کمتر از ۳۰ درصد درآمد دارند/ برای ارتقای سطح درآمد گلستانی‌ها ۵۰۰۰ سرمایه‌گذاری‌ نیاز است

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: با توجه به منابع درآمدی استخراج شده از ۳۵ شهر در استان گلستان، درآمد شهرداری ۳۳ شهر گلستان کمتر از ۳۰ درصد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حسین‌علی قلی‌زاده در جمع کارکنان شهرداری‌های و دهیارهای شرق گلستان اظهار کرد: درآمد شهرداری ۳۵ شهرداری‌های استان گلستان در سال گذشته ۲ هزار و ۸۰ میلیارد تومان بوده که ۷۰ درصد این درآمدها مربوط به شهرداری‌های گرگان و گنبدکاووس و درآمد ۳۳ شهرداری‌های دیگر استان کمتر از ۳۰ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: از محل آرای صادره کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها تعداد ۳ هزار پارکینگ در سطح شهرهای استان گلستان حذف شده است.

* میانگین سطح درآمد خانوارها در استان گلستان تنها ۲۸ میلیون تومان است

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر میانگین سطح درآمد خانوارها در استان گلستان ۲۸ میلیون تومان بوده در صورتی که این شاخص در کشور ۵۲ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: برای ارتقاء میانگین سطح درآمد خانوارهای گلستانی به ۵۲ میلیون تومان باید مبلغ ۵۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود.

* به دنبال افزایش  میانگین ماندگاری آنها را از هفت ساعت به ۲۴ الی ۴۸ ساعت دهیم

قلی‌زاده گفت: «طرح گردشگری گنبدکاووس» به صورت تیزر تبلیغاتی برای انتشار در فضاهای مجازی و رسانه ملی آماده شده تا بتوانیم سالانه ۵۰ هزار گردشگر و زائری که از استان گلستان عبور کرده و به طور میانگین برای خرید و استراحت به مدت هفت ساعت در گلستان ماندگاری دارند را با راهنمایی به عبور از مسیر گرگان گنبدکاووس کلاله «گلیداغ» و «آشخانه» هدایت کنیم و میانگین ماندگاری آنها را از هفت ساعت به ۲۴ الی ۴۸ ساعت افزایش دهیم.

انتهای پیام/۲۳۰۷

نظر شما