شناسهٔ خبر: 54181206 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

درآمد خانوارهای گلستانی ۵۰ درصد کمتر از میانگین کشوری است/ درآمد مالیات بر ارزش‌افزوده گلستان بسیار پایین است

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: میانگین درآمد خانوارهای گلستانی ۲۸ میلیون تومان بوده در صورتی که میانگین درآمد خانوارهای کشوری ۵۲ میلیون تومان است و با این شرایط میانگین درآمد در گلستان ۵۰ درصد کمتر از میانگین کشوری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حسین علی‌قلی‌زاده در‌ نشست هم اندیشی اعضای شوراهای اسلامی شهرستان‌های شرق گلستان اظهار کرد: با توجه به اینکه اختیارات شوراها در حال کاهش بوده و این به صلاح شوراها نیست، نیاز است به منظور هم‌افزایی شورای عالی استان‌ها پیگیر اصلاح ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها باشد.

وی تصریح کرد: میانگین درآمد خانوارهای گلستانی ۲۸ میلیون تومان بوده در حالی میانگین درآمد خانوارهای کشوری ۵۲ میلیون است، میانگین درآمد گلستانی ۵۰ درصد کمتر از کشوری بوده و به تبع میانگین درآمد شهرداری‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد از جمعیت روستایی و ۳۰ درصد از جمعیت شهری گلستان در دهک‌های پایین اول تا پنجم بوده و تنها ۸۶ هزار نفر از جمعیت استان به دلیل قرار گرفتن در دهک دهم و بالاتر یارانه دریافت نمی‌کنند.

وی با اشاره به مردمی شدن یارانه‌ها بیان کرد: در شرایط کنونی شوراها و دهیاران باید با هم‌افزایی و همکاری از هرگونه ایجاد شبهه و حاشیه که توسط دشمن به‌صورت گسترده انجام می‌شود، جلوگیری کنند.
علی‌قلی‌زاده گفت: بیمه نبودن شوراها و بازنگری قوانین در حوزه شوراها مهمترین دغدغه‌‌‌های اعضای شوراها بوده و باید استقلال مالی شوراها تامین شود.

* برجسته کردن مفاخر فرهنگی و آثار کهن تنها راه برون‌رفت از مشکلات مالی است
شهردار گنبدکاووس در این نشست گفت: تنها راه برون‌رفت از مشکلات مالی شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی برجسته کردن مفاخر فرهنگی و آثار کهن است.

سیدعلی‌اصغر موسوی اظهار کرد: سرزمین و میهن عزیزمان داری بیش از ۷ هزار سال سابقه کهن بوده و مفاخر مختلفی در این سرزمین زندگی کردند.

وی تصریح کرد: گنبدکاووس در سده چهارم و پنجم هجری به عنوان قطب فرهنگی زمان خود بوده و بیش از ۳۰۰ دانشمند در منطقه زندگی کردند.

وی ادامه داد: مهمترین مشکل شهرداری‌ها فقر منابع مالی بوده که با ایجاد گردشگری و توریسم و استفاده از ظرفیت‌های‌ مختلف گردشگری مانند پشینیه فرهنگی، اکوتوریسم می‌توانیم این مشکل را برطرف کرد.

* درآمد مالیات بر ارزش‌افزوده گلستان بسیار پایین است/ گنبدکاووس به لحاظ تولید گندم با کیفیت بسیار‌ مطلوب رتبه نخست در کشور دارد
رئیس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس گفت: با توجه به اینکه گلستان  تقریبا تامین‌کننده امنیت غذایی کل کشور بوده اما درآمد حاصل از مالیات بر ارزش‌افزوده این استان نسبت به کشور بسیار پایین است.

پرویز ناصری اظهار کرد: سه استان شمالی کشور شامل گلستان، مازندران و گیلان تقریبا تامین‌کننده امنیت غذایی کشور هستند اما درآمد حاصل از مالیات بر ارزش‌افزوده آنها بسیار پایین بوده و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در این خصوص تدبیر ویژه بیندیشند.

وی تصریح کرد: گنبدکاووس به لحاظ تولید گندم با کیفیت بسیار‌ مطلوب رتبه نخست در کشور دارد اما شهرداری هیچ‌گونه درآمد خاصی ندارد.

ناصری گفت: جذب سرمایه‌گذار و توسعه صنعت گردشگری می تواند گام مهمی در راستای درامد پایدار باشد.

* جابه‌جایی سایت زباله مهمترین دغدغه شورای شهر آزادشهر است
رئیس شورای اسلامی شهر آزادشهر گفت: حذف پل ورودی شهر از طرف رامیان و جابه‌جایی سایت زباله دو دغدغه مهم شورای اسلامی شهر بوده که با پیگیری‌های چندین ساله هنوز به نتیجه نرسیده است.
عباس جهان‌تیغ اظهار کرد: از زمان درخواست حذف  پل ورودی شهر آزادشهر به مسوولان مرتبط در سطح کشور قرار بود ۱۸ پل تخریب شود که تاکنون ۱۷ پل در سطح کشور در شهرهای مختلف تخریب و حذف شده اما متاسفانه در مورد پل ورودی آزادشهر هیچ نتیجه‌ای اخذ نشده است.

وی تصریح کرد: تقریبا ۸۰ درصد از کارهای مربوط به حذف پل انجام شده و بخشی از  اراضی اطراف این پل برای احداث میدان نیز خریداری شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر آزادشهر خاطرنشان کرد: سایت زباله در ۹۰۰ متری شهر آزادشهر واقع شده و مشکلات زیست محیطی زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به استان گلستان نیز این موضوع مطرح و مورد پیگیری قرار گرفت و قول مساعد در این زمینه داده شده که امید داریم این قول عملی شود.
انتهای پیام/۲۳۰۷

نظر شما