شناسهٔ خبر: 54139784 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس‌جمهور در جلسه هیات امنای دانشگاه تربیت مدرس:

همه نهادهای مالی از دانشگاه‌ها حمایت کنند

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: همه دستگاه‌های مسئول از جمله نهادهای مالی از فعالیت‌های توسعه‌ای دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه تربیت مدرس حمایت کنند.

صاحب‌خبر -

پنجاه و نهمین جلسه هیات امنای دانشگاه تربیت مدرس عصر امروز در حضور رئیس جمهور  تشکیل شد.

حجت‌الاسلام رئیسی در این جلسه بر لزوم حمایت همه دستگاه‌های مسئول از جمله نهادهای مالی از فعالیت‌های توسعه‌ای دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد.

در اغلب کشور‌ها‌ی جهان هنوز هم تامین کننده اصلی منابع مالی دانشگاه‌ها‌ دولت است.

گفتنی است، در کشورهای در حال توسعه که نهادهای علمی زیادی خارج از دانشگاه وجود ندارد، دانشگاه مهم‌ترین محور علمی و عملا مهم‌ترین پایگاه رشد علم است.

بنابراین نمی‌توان گفت که دولت مسوولیتی در قبال آموزش عالی ندارد.

از این رو در صورت کاهش توان دولت در پرداخت یارانه به دانشگاه‌ها، این امر خود را از طریق کاهش پذیرش تعداد دانشجویان یا کاهش کیفیت آموزش عالی نشان می‌دهد.

اما تعیین اعضای کمیسیون دائمی هیات امنا و پارک علم و فناوری، تاسیس پردیس بین‌الملل دانشگاه در منطقه آزاد اروند، تایید گزارش حسابرسی دانشگاه و تاسیس سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری دانشگاه تربیت مدرس از جمله مصوبات پنجاه و نهمین جلسه هیات امنای این دانشگاه بود.

در این جلسه که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز حضور داشت، دکتر فرهاد دانشجو رئیس این دانشگاه گزارشی از روند فعالیت‌ها و موفقیت‌های آموزشی و پژوهشی و نیازهای این دانشگاه برای ایفای نقش بهتر در عرصه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی ارائه کرد.

نظر شما