شناسهٔ خبر: 53435403 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیسی تاکید کرد؛

تصمیم برای بازگشایی مراکز آموزشی با جدیت استمرار یابد/ قیمت دارو نباید گران شود

رئیس‌جمهور بر ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای پیشگیری از خیزهای بعدی بیماری و جدیت در بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و آموزش حضوری تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

آقای سید ابراهیم رئیسی سلامت عمومی را اولویت اصلی دولت مردمی از ابتدای استقرار خواند و ضمن ابراز خرسندی از تاثیر واکسیناسیون عمومی کرونا در کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر، از جامعه بهداشت و درمان، پزشکان، رسانه‌ها و سایر تریبون‌داران کشور خواست مردم به تزریق دُز سوم واکسن ترغیب کنند.

براساس آخرین آمار، مجموعاً ۶۴ میلیون و ۴۷ هزار و ۳۵۵ نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

۵۷ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۷۲ نفر دوز دوم واکسن را دریافت کرده؛ همچنین ۲۶ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۴۶۰ نفر دوز سوم واکسن را نیز دریافت کرده‌اند.

حجت الاسلام رئیسی گفت سیاست دولت اقناع افکار عمومی است و بر این باور هستیم که اگر اهمیت موضوع برای مردم بخوبی تبیین شود و قانع شوند حتما با توصیه‌های مسئولین بهداشت و درمان کشور همراهی خواهند کرد. تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها خسارت‌های غیرقابل جبرانی دارد که افت تحصیلی از مهم ترین آن‌ها است.

پیش از این رئیس جمهور ۱۵ فروردین با بیان اینکه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها مطالبه مردمی بود اظهار کرده بود که والدین دانش آموزان و دانشجویان به دلیل افت تحصیلی و کافی نبودن آموزش مجازی آن‌ها پیگیر بازگشایی مراکز آموزشی بودند.

به همین جهت محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور هم دو روز بعد با تاکید بر تکمیل روند واکسیناسیون گفته بود «با توجه به ذخایر کافی واکسن در کشور باید روند واکسیناسیون دانش‌آموزان، دانشجویان و کادر آموزشی در سراسر کشور تکمیل شود.»

رئیس‌جمهور همچنین بر لزوم توجه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس تاکید کرد و چنانچه دانش‌آموزی دارای علایم بیماری بود ضرورتی برای حضور در کلاس ندارد، اما این موضوع نباید باعث تعطیلی مدرسه و اخلال در آموزش حضوری بقیه دانش آموزان شود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش هم  با تاکید بر نظارت و کنترل قیمت دارو، گفت قمیت دارو نباید گران شود اما این موضوع با حرف شدنی نیست و نیازمند نظارت و برخورد جدی با تخلفات احتمالی است .

نظر شما