شناسهٔ خبر: 53373198 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر کشور: مدیران می‌توانند کلاس‌ها را به فضای بزرگ‌تری ببرند

احمد وحیدی گفت: اگر در مدرسه‌ای رعایت فاصله‌گذاری وجود ندارد، مدیران می‌توانند متناسب با ظرفیت‌های خود کلاس درس را به کلاس بزرگ‌تری منتقل کنند.

صاحب‌خبر -

پیش‌تر، احمد وحیدی، فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا ششم فروردین گفته بود « با توجه به شیب نزولی ابتلا به کرونا و همچنین حجم قابل توجه تزریق واکسن و توجیه مدیران مدارس و روسای مراکز آموزشی، شرایط برای برپایی حضوری کلاس‌ها فراهم شده است.»

به همین جهت، اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا در اولین جلسه امسال خود، تصمیم به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و بازگشت به آموزش حضوری گرفتند. با این وجود، اعضای ستاد تاکید کردند، دانش آموزان مبتلا به کرونا یا دارای علائم ابتلا به این ویروس یا داشتن بیماری زمینهای با تایید پزشک و رضایت والدین می‌توانند از بستر شاد، آموزشهای لازم را دنبال کنند.

در نهایت نیز از روز ۱۴ فروردین دانش آموزان و دانشجویان در کلاس‌های درس خود حاضر شدند.

همان روز یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش گفت «تزریق دز اول در فرهنگیان به ۹۵ درصد، تزریق دز دوم به ۹۰ درصد و تزریق دز سوم به ۵۱ درصد رسیده است. در میان دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله نیز ۹۲ درصد دز اول و ۸۰ درصد دز دوم را دریافت کرده اند و تزریق دز سوم ندارند. به همین علت موضوع حضوری شدن مدارس جدی شد و به تصویب رسید.»

 حجت الاسلام رئیسی نیز اسفند پارسال گفته بود «در این دوسال که از شیوع کرونا می‌گذرد، گزارش‌های نگران کننده‌ای از نتایج پایش‌های علمی به دست آمده و ضرورت دارد وزرای آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر برگزاری کلاس‌های درس و امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها به شکل حضوری تأکید داشته باشند.»

دیروز هم رئیس جمهور درباره دلیل یازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: والدین دانش آموزان و دانشجویان به دلیل افت تحصیلی و کافی نبودن آموزش مجازی آن‌ها پیگیر بازگشایی مراکز آموزشی بودند.

نظر شما