شناسهٔ خبر: 54068976 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گردوغبار مهمان دوباره کرمانشاه/مدارس نوبت صبح و عصر تعطیل شدند

مدیرکل بحران استان کرمانشاه گفت : به دلیل آلودگی هوا تمام مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاه‌های سه شهرستان قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب، امروز (۲۶ اردیبهشت) در نوبت صبح و ظهر تعطیل است.

صاحب‌خبر -

غلامرضا شهبازی گفت : بر اساس تصمیم کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا، به دلیل نفوذ ذرات گرد و غبار و غلظت بالای آلاینده‌ها، کلیه مقاطع تحصیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در نوبت بعدازظهر امروز (۲۶ اردیبهشت) در شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل دهاب و گیلانغرب تعطیل شد.

به گفته مدیرکل بحران استان کرمانشاه صبح امروز به دلیل افت کیفیت هوا، مدارس و مراکز آموزشی در این شهرستان‌ها و دالاهو تعطیل بود که اکنون دالاهو وضعیت بهتری دارد.

تا حد امکان کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای به خصوص بیماران قلبی ریوی از تردد در فضا‌های باز جدا خودداری کنند.

چنانچه افراد مجبور به فعالیت در فضای باز هستند باید حتما از ماسک مناسب استفاده کنند و زمان فعالیت خود را به حداقل ممکن کاهش بدهند.

ورود توده ریزگرد‌ها به استان کرمانشاه

سرپرست محیط زیست کرمانشاه با اشاره به ورود توده ریزگرد‌ها به استان کرمانشاه از سمت کشور عراق، گفت: هوای قصرشیرین در شرایط بحرانی است.

احد جلیلیان گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده از ایستگاه‌های پایش کیفیت هوا در ایستگاه قصرشیرین کیفیت هوا در شرایط بحرانی قرار دارد.

عدد شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ایستگاه قصرشیرین ۵۰۰ بوده و عدد غلظت ذرات معلق با شعاع کمتر از ۲ و نیم میکرون ۳۴۳ و شعاع کمتر از ۱۰ میکرون در هوا ۵۰۰ میکروگرم در متر مکعب است.

عدد شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ایستگاه اسلام‌آبادغرب ۳۲، پاوه فرمانداری ۸۰، زیباپارک ۵۱، سرپل‌ذهاب ۹۹، کرمانشاه شهرداری مرکزی ۲۹ و کنگاور ۷۲ است.

پیش‌بینی می‌شود آلودگی هوا حاصل از ذرات معلق موجود در هوا به شهرستان‌های مجاور نیز رسیده و کیفیت هوای دیگر شهرستان‌ها تأثیر پذیرد.

گردوغبار مهمان کرمانشاه

شهناز حق‌پرست گفت: براساس بررسی نقشه‌ها، موجی کم رطوبت امروز، دوشنبه جو منطقه را تحت تاثیر گرفته سبب وزش باد نسبتا شدید و به تدریج نفوذ غبار به جو استان خواهد شد.

به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه غبار که طی ساعاتی از امروز تا ظهر سه‌شنبه و در مناطق مرزی از غلظت بیشتری برخوردار خواهد بود؛ سبب کاهش شدید دید و کیفیت هوا بخصوص در مناطق مذکور می‌شود.

در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه پدیده قابل توجهی برای سطح استان نخواهیم داشت.

دمای هوا که طی امروز کاهش و در سایر روز‌های هفته تغییرات چندانی نخواهد داشت .

نظر شما