شناسهٔ خبر: 54127334 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۳۷ پل ارتباطی بدون واسطه شهروندان و شهرداری

شهردار کرمانشاه با اشاره به سامانه ۱۳۷ به عنوان پل ارتباطی بدون واسطه شهروندان با مجموعه شهرداری، گفت : پیشنهادات شهروندان باید احصا، دسته‌بندی و کارشناسی شود و قطعا ایجاد یک نظرسنجی درست در خصوص عملکرد پرسنل به ارتقا ارائه خدمات کمک خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

نادر نوروزی گفت : مجموعه مدیریت شهری کرمانشاه با هدف ارتباط راحت شهروندان با مدیران و دسترسی آسان آن‌ها برای حل مشکلات شهری، سامانه ۱۳۷ را راه‌اندازی کرده است.

به گفته شهردار کرمانشاه در راستای اصل پاسخگویی که جزیی از وظایف مدیران است نیاز به یک راه ارتباطی ساده در مجموعه مدیریت شهری احساس می‌شد که با راه اندازی سامانه تلفنی ۱۳۷ در سال‌های گذشته این مهم محقق شده است.

اقناع سازی در خصوص مطالباتی که اجرای آن از عهده شهرداری خارج است از هنر‌هایی است که اپراتور‌های سامانه ۱۳۷ شهرداری باید به آن مسلط باشند، تا شهروندان نسبت وظایف شهرداری آگاه و شرایط آن را درک کنند.

از آنجا که سامانه ۱۳۷ پل ارتباطی بدون واسطه مردم و مجموعه مدیریت شهری است باید به آن توجه ویژه شده و همه پیشنهادات و انتقادات ارائه شده به این سامانه احصا، دسته بندی و سپس کارشناسی شود.

برای نتیجه‌گیری بهتر در عملکرد سامانه ۱۳۷ شهرداری باید هماهنگی بیشتری بین این مجموعه با سایر ارگان‌ها مانند آب و فاضلاب، برق، گاز و حتی پلیس برقرار شود.

فراهم آوردن امکان نظرسنجی برای مراجعان به مجموعه شهرداری کرمانشاه می‌تواند به بهبود عملکرد این دستگاه خدمات رسان که به صورت مستمر با شهروندان ارتباط دارد کمک شایانی کند.

ارتباط دوسویه شهروندان و شهرداری می‌تواند راهگشای مشکلات شهری و ارتقا دهنده خدمات ارائه شده به شهروندان توسط مجموعه شهرداری باشد، یادآورد شد: علاوه بر فعالیت این سامانه به عنوان پل بی‌واسطه بین شهروندان و شهرداری، مدیران مناطق بر برگزاری ملاقات‌های مردمی هفتگی اهمیت دهند تا رضایتمتدی از مجموعه شهرداری افزایش پیدا کند.

ارتباط دوسویه شهرداری و شهروندان منجر به ارائه خدمات مناسب و با کیفیت به مردم و موجب جلب رضایت آن‌ها می‌شود چرا که شهرداری تنها ارگانی است که بصورت مداوم با مردم ارتباط دارد و باید به خواسته‌های آن‌ها حتی شکایت هایشان به خوبی رسیدگی شود.

فعالیت مناسب و درست ۱۳۷ می‌تواند به اهداف مورد نظر که همانا افزایش تعداد مخاطبان، پاسخگوئی صحیح به پیامها، جلب اعتماد مردمی و بهره برداری مناسب از تماس‌ها منجر شود، این سامانه حتی می‌تواند از نظرات نخبگان و صاحب نظران مختلف استفاده و در صورت لزوم واسطه آن‌ها با شهردار گردد از طرفی شهرداران مناطق و مدیران سازمان‌ها باید به بحث ملاقات‌های مردمی اهمیت داده و به درخواست‌های شهروندان رسیدگی کنند.

نظر شما