شناسهٔ خبر: 54072293 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گردوغبار مدارس و دانشگاه‌های 3 شهرستان کرمانشاه را تعطیل کرد

فاطمه کمانی

به گفته مدیرکل بحران استان کرمانشاه، به دلیل آلودگی هوا تمام مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاه‌های سه شهرستان قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب، امروز (۲۶ اردیبهشت) در نوبت ظهر تعطیل است.

صاحب‌خبر -

غلامرضا شهبازی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ورود توده گرد و غبار از مرزهای غربی به جو استان و افت کیفیت هوا، اظهار کرد: بر اساس تصمیم کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا، به دلیل نفوذ ذرات گرد و غبار و غلظت بالای آلاینده‌ها، کلیه مقاطع تحصیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در نوبت بعدازظهر امروز( ۲۶ اردیبهشت) در شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل دهاب و گیلانغرب تعطیل شد.

وی ادامه داد: صبح امروز نیز به دلیل افت کیفیت هوا، مدارس و مراکز آموزشی در این شهرستان‌ها و دالاهو تعطیل بود که اکنون دالاهو وضعیت بهتری دارد.

مدیرکل بحران استان کرمانشاه با اشاره به آلودگی هوایی که با آن مواجهیم، توصیه کرد، تا حد امکان کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای به خصوص بیماران قلبی ریوی از تردد در فضاهای باز جدا خودداری کنند.

شهبازی یادآوری کرد: چنانچه افراد مجبور به فعالیت در فضای باز هستند باید حتما از ماسک مناسب استفاده کنند و زمان فعالیت خود را به حداقل ممکن کاهش بدهند.

بر اساس داده‌های ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، هم اکنون عدد شاخص کیفی هوا در دو ایستگاه سرپل ذهاب و قصرشیرین با عدد ۵۰۰ در وضعیت بحران قرار دارد، اما در سایر ایستگاه‌های استان وضعیت استاندارد را داریم.

انتهای پیام

نظر شما