شناسهٔ خبر: 53228839 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

۲۵ فیلم اکشن درباره قاتلان قراردادی و آدمکش‌های حرفه‌ای

داستان هیتمن‌های جذاب سینما

صاحب‌خبر -

تماشاگران سینما در سرتاسر جهان از یک فیلم‌ اکشن هیجان‌انگیز سیر نمی‌شوند، و بسیاری از این آثار خون‌بار، قاتلان قردادی و آدمکش‌های حرفه‌ای هیجان‌انگیز و جذاب را نشان می‌دهند. این فیلم‌ها تماشاگران را روی صندلی‌های خود نگه می‌دارند و همچنان طرفداران را مجذوب خود می‌کنند. در طی سالیان مختلف برخی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین ساخته‌های هالیوود، این قاتلان مرگبار را با شکوه و عظمت خود به تصویر کشیده‌اند. در سال‌های اخیر، به نظر می‌رسد که این ژانر با ستاره‌های اکشن مانند کیانو ریوز، جیسون استاتهام و مت دیمون که همگی جان تازه‌ای به سبک داستان‌گویی تحریک‌آمیز این آثار داده‌اند، دوباره محبوبیت پیدا کرده است.

آنها را دوست داشته باشید یا از آنها متنفر باشید، چیزی عمیقا سینمایی در یک شخصیت قاتل یا آدمکش حرفه‌ای وجود دارد. این دست انسان‌ها، افرادی خطرناک و غرق در سایه هستند که مرگ و ویرانی را با خود به هر کجا که بروند به ارمغان می‌آورند. شخصیت قاتل اجیر شده از دیرباز در فیلم‌ها مورد توجه بوده است. آنها نمایانگر یک منطقه غیر عاطفی، خشن و از نظر اخلاقی خاکستری هستند که کاوش روی آن‌ها در عین حال که آزاردهنده به نظر می‌رسد، لذت بخش است. یکی از اولین چهره‌های آدمکش سینما توسط آلن لاد در فیلم هیجان انگیز «This Gun for Hire» در سال 1942 بازی شد. از آن زمان، تماشاگران با تصاویر ظریف خشونت، قانون، عقل و اخلاقی که فیلم‌های این چنینی ارائه می‌دهند آشنا شده‌اند.

۲۵ فیلم اکشن درباره قاتلان قراردادی و آدمکش‌های حرفه‌ای ۲۵ فیلم اکشن درباره قاتلان قراردادی و آدمکش‌های حرفه‌ای

کشتن یک فرد از نظر اخلاقی و انسانی اشتباه است، اما کسانی هستند که ناخودآگاه شیطانی آنها حتی بدون انگیزه نیاز به ریختن خون انسان را در دستانشان ایجاد می‌کند. در این میان، کسانی هم هستند که میلشان به کشتن ناشی از خشم فروخورده یا نیاز به انتقام گرفتن از گذشته غم انگیز خودشان است. اما هیچ دلیلی وجود ندارد که چرا مردم یکدیگر را می‌کشند و این یک فرض ثابت در دنیای سینما بوده است. اما از سوی دیگر، قاتلان قراردادی برای پول آدم می‌کشند؛ بنابراین قتل حرفه آنها می‌شود. به این ترتیب، آنها در فرمول‌های کشتار انسان آموزش دیده و ماهر هستند و این کار را با احتیاط یا بهتر است بگوییم پنهانی انجام می‌دهند. از همین رو فیلم‌های پیرامون قاتلان قراردادی و آدمکش‌های حرفه‌ای همیشه سرگرمی عالی هستند.

با این تفاسیر ما در ویجیاتو قصد داریم ۲۵ فیلم اکشن درباره قاتلان قراردادی و آدمکش‌های حرفه‌ای را برای شما معرفی کنیم. در این لیست از فیلم‌های هیجان‌انگیز انتقام‌جویی و داستان‌ عشق‌های از دست رفته گرفته تا کمدی‌های سیاه، چیزی برای همه وجود دارد. ما به شما تضمین می‌‌دهیم که این فیلم‌ها خونِ سرد شما را به جوش می‌آورند و مشت‌های گره کرده، طغیان‌های غم‌انگیز و افزایش آدرنالین را القا می‌کنند. بنابراین، فهرست را بررسی کنید و ببینید کدام یک بیشتر شما را تحریک می‌کند.

Wanted

Wanted Wanted

فیلم اکشن و هیجان انگیز Wanted در سال 2008، بازیگران برجسته‌ای از نخبگان هالیوود از جمله جیمز مک آووی، مورگان فریمن و آنجلینا جولی، بازیگر توانای آثار اکشن را در داستان خود به نمایش می‌گذارد. این فیلم درباره مدیر حساب کاربری ناامید وسلی گیبسون است که متوجه می‌شود پسر یک قاتل حرفه‌ای است و اینجاست که برای آگاهی از هویت خودش تصمیم می‌گیرد به انجمن مخفی قاتلان بپیوندد. فیلم Wanted بر اساس کتاب کمیکی به همین نام ساخته شده و توسط کارگردان تیمور بکمامبتوف که به دلیل سبک بصری منحصر به فرد و متمایزش برای هدایت این کار انتخاب شد، تولید شده است.

جالب است بدانید تیمور بکمامبتوف در مورد چیزی که او را جذب این فیلم کرد، گفت: «این یک کمدی، یک تراژدی، یک درام و یک ملودرام است. در هر صحنه، ما ژانر را تغییر می‌دهیم و به همین دلیل است که فیلم ما متفاوت است. شخصیت فاکس با بازی آنجلینا جولی یک قاتل حرفه‌ای و عضو ماهر جامعه مخفی است که وسلی را در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک قاتل راهنمایی می‌کند؛ Wanted به دلیل سکانس‌های اکشن، سبک و سرعت سریعش مورد تحسین قرار گرفت و بیش از 340 میلیون دلار فروخت.

No Country for Old Men

No Country for Old Men No Country for Old Men

جوئل و اتان کوئن، فیلمسازان محترم شناخته شده هالیوود، این فیلم جنایی و نئو وسترن را در سال 2007 نوشتند و کارگردانی کردند. این فیلم بر روی سه شخصیت اصلی با داستان‌های به هم پیوسته متمرکز است. به طور کلی این فیلم دو مرد را در تعقیب موش و گربه مانند دنبال می‌کند که تعاملات آن‌ها مملو از حمام‌های خون شگفت انگیز در مناظر خشک غرب تگزاس است. داستان کلاسیک خوبی در برابر بدی، و انسانیت در برابر حرص و آز با دقت خیره‌کننده در این فیلم روایت می‌شود. این فیلم به خاطر کارگردانی و بازیگری‌اش مورد تحسین قرار گرفت و چهار جایزه اسکار را از آن خود کرد. خاویر باردم برای ایفای نقش هیتمن خشن و ترسناک آنتوان چیگور، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل شد.

The Mechanic

The Mechanic The Mechanic

جیسون استاتهام به دلیل رهبری آثار اکشن و البته تجدید حیات فیلم‌های اکشن در دو دهه‌ گذشته، با سرفصل پروژه‌های بی‌شماری که هنرهای رزمی و مهارت‌های مبارزه تن به تن خود را به نمایش می‌گذارد، به طور گسترده مورد تحسین قرار گرفته است. اما برای فیلم اکشن مهیج The Mechanic در سال 2011، او آرتور بیشاپ، یک قاتل حرفه‌ای را به تصویر می‌کشد که متخصص در ساختن آثارش مانند تصادف، خودکشی یا اعمال جنایتکاران کوچک است. هنگامی که دوست نزدیک و مربی او به طرز وحشیانه‌ای به قتل می‌رسد، بیشاپ قول انتقام می‌گیرد و با پسر همان مرد برای ردیابی قاتلان همکاری می‌کند.

«مکانیک» با بازیگرانی مانند استاتهام، دونالد ساترلند و بن فاستر، سکانس‌های اکشن چشمگیری را به نمایش می‌گذارد که مخاطبان این ضدقهرمان یا آدمکش نمی‌توانند از آن حمایت نکنند. استاتهام، ستاره بریتانیایی فیلم‌های ترانسپورتر و کرانک و یار محبوب و قدیمی گای ریچی، در این فیلم دارای لحن و بدنی بی‌سر و صدا و مردانگی شیک است که او را برای هر مخاطبی جذاب می‌کند.

Kill Bill

Kill Bill Kill Bill

فیلم بیل را بکش یکی از ساخته‌های خونین کوئنتین تارانتینو است. شخصیت عروس که قهرمان اصلی فیلم است نیز مرگبارترین قاتل در جهان است. عروس پس از از دست دادن نوزادش و رها شدن توسط شوهر سابقش، تشنه انتقام است. او یکی یکی افرادی را که مسئول نابود کردن زندگی‌اش هستند می‌یابد و سپس به وحشتناک‌ترین شکل ممکن انتقام خود را از آنها می‌گیرد.

کوئنتین تارانتینو، استاد سبک خشونت افسارگسیخته، در سال 2003 فیلم تماشایی Kill Bill: Volume 1 را نوشت و کارگردانی کرد که اوما تورمن در آن نقش عروس را بازی می‌کند؛ بیل را بکش با بازیگران مکمل تاثیرگذار از جمله دیوید کارادین، لوسی لیو و ویویکا ای فاکس، از فیلم‌های گرندهاوسی الهام گرفته شده که در دهه 1970 در سینماهای ارزان ایالات متحده پخش می‌شدند، مانند سینمای سامورایی و وسترن اسپاگتی. به گفته تارانتینو، سخت ترین بخش ساخت یک فیلم اکشن با مضمون هنرهای رزمی این بود است که «سعی کردم خودم را به عنوان یک فیلمساز به مکانی متفاوت ببرم و کلاهم را در کنار دیگر کارگردانان اکشن بزرگ به رینگ بیندازم».

Sicario

Sicario Sicario

فیلم اکشن و هیجان انگیز دنیس ویلنوو در سال 2015، سیکاریو، یک مامور ایده آلیست FBI را دنبال می‌کند که توسط یک کارگروه دولتی برای سرنگونی رهبر یک کارتل مواد مخدر شرور و قدرتمند مکزیکی استخدام می‌شود. امیلی بلانت در نقش مامور ویژه کیت میسر، که با مت گریور (جاش برولین) مامور مخفی سیا و الخاندرو گیلیک (بنیسیو دل تورو)، دادستان سابق مکزیکی که تبدیل به قاتل شده بود، همکاری می‌کند، عناصر اصلی این فیلم هستند. جالب است بدانید نام سیکاریو کلمه اسپانیایی برای خود «هیتمن» است و فیلمنامه آن توسط تیلور شریدان به عنوان اولین قسمت از سه گانه نئو وسترن او که به بررسی جنایات در «مرزهای امروزی آمریکا» می پردازد، نوشته شده است.

سیکاریو برای رقابت برای نخل طلای جشنواره فیلم کن 2015 انتخاب شد و برای فیلمنامه جذاب، فیلمبرداری، کارگردانی و بازی‌های بلانت و دل تورو مورد تحسین قرار گرفت. مجله امپایر این فیلم را یک تریلر زیبا و تیره و سخت نامید و گفت خیلی ساده، این اثر یکی از بهترین فیلم‌های سال است. دنباله این فیلم با عنوان Sicario: Day of the Soldado، در سال 2018 عرضه شد و دنباله سوم آن نیز هم‌اکنون در دست ساخت است.

Mr. & Mrs. Smith

۲۵ فیلم اکشن درباره قاتلان قراردادی و آدمکش‌های حرفه‌ای ۲۵ فیلم اکشن درباره قاتلان قراردادی و آدمکش‌های حرفه‌ای

براد پیت و آنجلینا جولی، بازیگران شناخته شده هالیوود، در فیلم اکشن عاشقانه آقای و خانم اسمیت در سال 2005 ظاهر شدند و زوجی کسل‌کننده را به تصویر کشیدند که از فهمیدن اینکه قاتلان آژانس‌های رقیب هستند شگفت زده می‌شوند. جین اسمیت یک قاتل چیره دست است که نمی‌داند شوهر بی‌گناهش جان نیز یک قاتل است. وقتی این زن و شوهر متوجه می‌شوند که از مدت ها قبل از شروع شعله‌های عشق و ازدواجشان به یکدیگر خیانت کرده‌اند، اینجاست که به یکدیگر حمله می‌کنند. اما چیزی که آقا و خانم اسمیت نمی‌دانند این است که بر نام هر دوی آنها قراردادی منعقد شده است. آیا دو قاتل مرگبار قرارداد نهایی خود را به پایان خواهند رساند؟!

راجر ایبرت پیرامون این فیلم اظهار داشت: «آنچه باعث می‌شود فیلم کار کند این است که پیت و جولی با هم روی پرده سرگرم می‌شوند و می‌توانند ریتمی بیابند که به آنها اجازه می‌دهد حتی در زمان هشداردهنده‌ترین تحولات کم‌رنگ فیلم نیز شیمی خوبی باهم برقرار کنند. علیرغم دریافت نقدهای متفاوت از سوی منتقدان، این فیلم با مضمون قاتلان قراردادی در میان تماشاگران سینما موفق بود و بیش از 480 میلیون دلار در باکس آفیس به دست آورد. در سال 2021، آمازون اعلام کرد که یک ریبوت سریال تلویزیونی بر اساس فیلم اصلی در حال حاضر در حال تولید است.

The Bourne Identity

The Bourne Identity The Bourne Identity

مت دیمون، برنده جایزه اسکار و بازیگر توانا و محبوب آمریکایی، اکشن-هیجان انگیز The Bourne Identity در سال 2002 را رهبری می‌کند و در نقش جیسون بورن ظاهر می‌شود، مردی که از فراموشی روانی رنج می‌برد و تلاش می‌کند هویت خود را در حالی که به طور مرگبار توسط قاتلین تعقیب می‌شود، کشف کند. بورن به مرور متوجه می‌شود که استعدادهای خارق‌العاده‌ای در مهارت‌های رزمی، دفاع شخصی و کلامی دارد و کم کم متوجه می‌شود که یک سرباز ارتش ایالات متحده و یک قاتل سازمان سیا است.

برای این نقش، دیمون اصرار داشت که بسیاری از بدلکاری‌ها را خودش انجام دهد و سه ماه آموزش گسترده‌ای را در زمینه بدلکاری گذراند و استفاده از سلاح، بوکس و اسکریما (یا آرنیس، نوعی شمشیربازی) را یاد گرفت. این بازیگر در ابتدا به چشم‌انداز مالی فیلم بدبین بود و در واقع شش ماه قبل از انتخاب بازیگران برای حضور در فیلم دو دل بود، با این حال تردیدهای او نادرست بود. چرا که The Bourne Identity هم یک موفقیت انتقادی و هم تجاری بود و شروع کننده فرنچایز Jason Bourne بود که در نهایت منجر به چهار دنباله بسیار سودآور شد.

فرنچایز بورن برای یک دهه فیلم های اکشن، دوربین‌های لرزان و برش‌های سریع را محبوب کرد. اگرچه این تکنیک‌ها ممکن است همیشه خوب کار نکنند، اما برای این سبک خاص از فیلم کار می‌کنند. دوربین در این فرنچایز مانند چشم مخاطب در حال مبارزه عمل می‌کند: سریع و مستقیم.

John Wick

John Wick John Wick

کیانو ریوز سرفصل اکشن نئو نوآر جان ویک است که به دنبال قاتل سابقی است که پس از دزدیده شدن ماشین قدیمی‌اش و قتل توله سگ محبوبش مجبور به بازگشت به دنیای زیرزمینی جنایتکاری می‌شود که خودش آن را رها کرده است. ریوز در به تصویر کشیدن شخصیتی که زندگی طولانی مدت او را احیا کرد، بیان می‌کند: «وقتی برای اولین بار او را می‌بینیم، او مردی است که برای همسر از دست رفته‌اش غصه می‌خورد. اما در ادامه معلوم می‌شود که او در دو دنیا زندگی کرده است: یکی که در آن مردی متاهل خوشبخت است و دیگری یک قاتل؛ این چیزی است که مرا جذب این فیلم کرد».

برای این فیلم اکشن موفق و شخصیت جذاب جان ویک، ریوز چهار ماه وقت صرف یادگیری جودو، جوجیتسو برزیلی و جوجیتسو ژاپنی کرد و مهارت‌های خود را در صحنه‌های رزمی حماسی که برای تماشاگران هیجان انگیز بود به نمایش گذاشت. بازی درخشان این بازیگر و موفقیت مالی جان ویک منجر به تبدیل شدن آن به یک فرنچایز محبوب و پربار شد و John Wick: Chapter 4 در 24 مارس 2023 اکران خواهد شد.

Pulp Fiction

۲۵ فیلم اکشن درباره قاتلان قراردادی و آدمکش‌های حرفه‌ای ۲۵ فیلم اکشن درباره قاتلان قراردادی و آدمکش‌های حرفه‌ای

جان تراولتا و ساموئل ال. جکسون همیشه سرگرم‌کننده و کاریزماتیک، دو نقش معروف و محبوب از قاتلان حرفه‌ای وینسنت وگا و جولز وینفیلد را در شاهکار جنایی کمدی سیاه کوئنتین تارانتینو در سال 1994 بازی کردند. این فیلم که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، به زندگی دو آدمکش حرفه‌ای می‌پردازد؛ در حالی که با سه توطئه دیگر حول محور یک بوکسور، یک گانگستر و همسرش و یک جفت راهزن در غذاخوری نیز می‌چرخد. فیلم Pulp Fiction برنده نخل طلای جشنواره فیلم کن در سال 1994 شد و برای اولین بار با نقدهای تحسین برانگیزی به نمایش درآمد و بسیاری آن را نقطه عطفی فرهنگی در سینما می‌دانستند که بر فیلم‌ها و رسانه‌های بی شماری تأثیر گذاشت که عناصر سبک آن را پذیرفته بودند.

جالب است بدانید تراولتا و جکسون هر دو برای نمایش نمادین خود از قاتل‌های جذاب و تماشایی نامزد دریافت جایزه اسکار شدند.

Hitman

Hitman Hitman

ساخت فیلمی بر اساس یک بازی ویدیویی می‌تواند دلهره آور باشد، اما هیتمن برداشتی قابل ستایش از مجموعه بازی‌های اکشن با همین عنوان است. طرفداران به اندازه کافی لحظات اکشن خوب، خشم، خون، گلوله ها و درگیری با اسلحه را خواهند یافت. فیلم داستان یک قاتل حرفه‌ای معروف به مامور 47 (تیموتی اولیفانت) را دنبال می‌کند. او استخدام می‌شود تا برای گروهی که فقط به نام سازمان شناخته می‌شوند کار کند، اما در ادامه خود را در دام یک توطئه سیاسی خطرناک می‌بیند. او مأموریتی را آغاز می‌کند تا بفهمد چه کسی آن را راه اندازی می‌کند، اما جذب او به یک زن آسیب دیده بقای او را به خطر می‌اندازد.

اگر از طرفداران بازی هستید، این فیلم پیرامون یک آدمکش حرفه‌ای برای شما مناسب است. از نظر خط داستانی عالی و لحظات واقع گرایانه انتظار زیادی از این فیلم نداشته باشید. شما باید مغز خود را در حالت خنثی قرار دهید و به سادگی از سکانس‌های اکشن لذت ببرید.

Léon: The Professional

Léon: The Professional Léon: The Professional

هنگامی که تمام خانواده ماتیلدا توسط یک مامور فاسد DEA به قتل می‌رسند، ماتیلدا 12 ساله به همسایه خود لئون پناه می‌برد. لئون خود یک قاتل حرفه‌ای است و به اصرار ماتیلدا، حرفه خود را به او آموزش می‌دهد و به آرامی ماتیلدا را به یک قاتل مرگبار تبدیل می‌کند. آیا دختر کوچولو با مهارت‌های جدید و احساسات سرد خود می‌تواند انتقام‌اش را از مامور فاسدی که زندگی او را نابود کرده است بگیرد؟ برای دانستنش این فیلم جذاب را تماشا کنید.

عجیب ترین زوج سینمای اکشن؛ یک کودک و یک آدمکش؛ این پیچیده‌ترین داستان یک اکشن در تاریخ سینما است که در آن یک مرد قاتلِ تنها به نام لئون (ژان رنو) به ماتیلدا 12 ساله (ناتالی پورتمن) هنر کشتن را آموزش می‌دهد. این زوج رستگاری را در یکدیگر می‌یابند: لئون، مردی که گیاه آپارتمانی روی طاقچه را بهترین دوست خود می‌نامد، یاد می‌گیرد که دوست داشته باشد و ماتیلدای تنها، امنیت و قدرت پیدا می‌کند.

The Equalizer

۲۵ فیلم اکشن درباره قاتلان قراردادی و آدمکش‌های حرفه‌ای ۲۵ فیلم اکشن درباره قاتلان قراردادی و آدمکش‌های حرفه‌ای

فیلم‌های سینمایی اکولایزر از سریالی تلویزیونی به همین نام که از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۹ پخش می‌شده اقتباس شده است. بار دیگر کارگردان فیلم روز تمرین و دنزل واشنگتن کنار هم‌دیگر آمده‌اند تا اکشنی هیجان‌انگیز را خلق کنند. داستان درباره مردی است که سعی دارد زندگی گذشته خود را فراموش کند و باقی عمر را به روش معمولی بگذراند اما دنیا سرنوشت دیگری را برای او رقم زده است. بازی جذاب و نسبتا متفاوت دنزل واشنگتن، موسیقی خوب، تدوین نسبتا خوب، صحنه‌های اکشنی که دیدنشان با حضور واشنگتن جذاب‌تر هم می‌شوند و دیالوگ‌های خوب از دلایلی هستند که باعث می‌شوند این اثر ارزش تماشا کردن را داشته باشد. هم‌چنین نسخه دوم این فیلم در سال ۲۰۱۸ بر روی پرده‌های سینما رفت که اکثرا با نمره متوسط منتقدین همراه بود.

RED

RED RED

فرانک موزس (بروس ویلیس) مامور بازنشسته سیا از زندگی خود خسته شده است. تنها هیجانی که نصیب او می‌شود زمانی است که حقوق بازنشستگی دولتی خود را پردازش می‌کند و می‌تواند با کارمند پرونده اش سارا (مری-لوئیز پارکر) صحبت کند. اما او زندگی خود و سارا را به خطر می‌اندازد، و این زمانی است که کسی می‌خواهد او بمیرد. پس از اینکه فرانک از حمله یک گروه قاتل اجیر شده جان سالم به در می‌برد، دوباره با دوستان قدیمی‌اش ارتباط برقرار می‌کند تا یک توطئه بزرگ را برای نجات جان آنها کشف کند. حتی اگر این شامل یک ماموریت تقریبا غیرممکن برای نفوذ به مقر سیا باشد. این فیلم یک آدمکش سریع، خنده دار و هوشمند دارد که بروس ویلیس نقش آن را بازی می‌کند. این فیلم یک سواری وحشیانه و سرگرم‌کننده از ابتدا تا انتها است.

La Femme Nikita

La Femme Nikita La Femme Nikita

در داستانی که الهام‌بخش یک بازسازی آمریکایی و دو سریال تلویزیونی بود، نیکیتا اثر لوک بسون یکی از بهترین آدمکش‌های زن تاریخ سینما را نشان می‌دهد. هنرپیشه فرانسوی آنه پاریو در نقش قاتل عنوان فیلم یعنی نیکیتا ایفای نقش می‌کند که در مسیر ترور مهاجمان‌اش هویت جدیدی به خود می‌گیرد. نیکیتا یک جنایتکار سرسخت است که به او این امکان داده می‌شود که به زندان برود یا یک قاتل آموزش دیده برای دولت فرانسه شود. هنگامی که او دومی را انتخاب می‌کند، مهارت‌های خیره‌کننده‌ای را به عنوان یک قاتل بی‌وجدان از خود نشان می‌دهد، و این یک هشدار به سازندگان و همراهان اوست.

The Killer

۲۵ فیلم اکشن درباره قاتلان قراردادی و آدمکش‌های حرفه‌ای ۲۵ فیلم اکشن درباره قاتلان قراردادی و آدمکش‌های حرفه‌ای

جان وو کارگردان مشهور هنگ کنگی در فیلم اکشن The Killer، یکی از آثار تعیین کننده در زیر ژانر «خونریزی قهرمانانه» را تولید و روانه سینمای جهان کرد؛ جان وو با این فیلم کلاسیکِ سرد و سنگین در ژانر اکشن، سبک و امضای خود را در مورد خشونت افسار گسیخته، ضرباهنگ اپرا گونه و استفاده سنجیده از حرکت آهسته تکمیل کرد.

در واقع این کارگردان با این اثر خود بود که فیلمسازان سراسر جهان را تحت تأثیر توانایی خود قرار داد. جالب است بدانید کوئنتین تارانتینو اغلب در مورد تأثیر کارهای جان وو بر آثارش صحبت کرده است؛ او در فیلم جکی براون اشارات جالبی به این اثر جان وو دارد، اما اساساً دو فیلم «بیل را بکش» از تارانتینو نشانه‌های واضح تری از فیلم شناسی جان وو می‌گیرند.

بنابراین فیلمی چون «The Killer» با داشتن یک آدمکش جذاب، تأثیرگذارتر از آن چیزی است که برخی تصور می‌کنند. در واقع، آثار اکشن جان وو در هنگ کنگ بیش از هر فیلم آمریکایی مسئول هجوم فیلم های اکشن بزرگ در دهه 1990 است.

Le Samourai

Le Samourai Le Samourai

سامورایی یک فیلم جنایی مینیمالیستی شگفت‌انگیز است که باید به عنوان پیشروی تریلرهای مدرن آمریکایی نیز در نظر گرفته شود. شاهکار نوآر بسیار تحسین شده ژان پیر ملویل، آلن دلون را در نقش قاتل گرگ تنها و سامورایی همنام جف کاستلو نشان می‌دهد. جف با وجود اینکه یک قاتل قراردادی است، اما بر اساس اصول و مرام خاصی زندگی می‌کند. فیلمسازان تأثیرگذاری مانند والتر هیل، جیم جارموش، نیکلاس ویندینگ رفن، مارتین اسکورسیزی و جان وو از این فیلم و تأثیر عظیم آن بر کارشان دفاع کرده‌اند. فیلم ملویل یک ماجرای غیرممکن باحال، با لحن فولادی و فرمالیستی است. فیلمی پر از فضا، در عین حال خالی از خوش بینی، اما هنوز کاملا مسحورکننده. این اثر یک شاهکار هنرمندانه و سختگیرانه از یک استعداد بزرگ است.

In Bruges

In Bruges In Bruges

کمدی سیاه مارتین مک‌دونا در بروژ، یک فیلم نامتعارف است که روی دو قاتل ایرلندی ساکن لندن، کن (برندان گلیسون) و ری (کالین فارل) تمرکز می‌کند، این دو نفر پس از سوء تفاهم دائمی باهم که پس از تیره شدن سرتنجام یک ماموریت شکل گرفته است، در شهر قرون وسطایی بروژ پنهان شده‌اند. حساسیت‌های گاهی وحشیانه مک‌دونا به‌عنوان یک داستان‌نویس، ترکیبی فرار از طنز، تراژدی ماکیاولیایی، و انبوهی از لحظات خنده‌دار را ایجاد می‌کند که تماشایی است. در بروژ فیلمی تاثیرگذار است که با از دست دادن آن متاسف خواهید شد.

فیلم جذاب و تماشایی «در بروژ» با دیالوگ‌های طنزآمیز و اجراهای ماهرانه، ترکیبی مؤثر از عناصر کمدی تاریک و جنایی هیجان‌انگیز است. اوج این کمدی سیاه دست کم گرفته شده با یک بن‌بست مکزیکی بین قاتلی شکست خورده با بازی کالین فارل و رالف فاینس به عنوان کارفرمای عصبانی او و تکلا روتن در نقش یک مسافرخانه‌دار سرسخت آغاز می‌شود.

Collateral

Collateral Collateral

مایکل مان یک تجسم‌گرا و حس‌گرای چیره دست است و فیلم هیجان‌انگیز جنایی او در لس‌آنجلس، مضمون تکراری‌اش از مردانی که در محل کار تحت فشار باورنکردنی هستند را به اوج خود می‌رساند. وثیقه، فیلمی در ژانر نئو نوآر اکشن مهیج به کارگردانی مایکل مان و با بازی تام کروز، جیمی فاکس، مارک رافلو، جیسون استاتهام و خاویر باردم است و یک فیلم جنایی تمام عیار به حساب می‌آید. «مکس» یک راننده تاکسی است، که توسط یک آدم کش حرفه‌ای (تام کروز) گروگان گرفته می‌شود. اکنون او باید راهی پیدا کند تا هم خودش را و هم آخرین قربانی این آدم کش را نجات دهد.

این فیلم جنایی خاص یکی از بهترین فیلم‌های جنایی هیجان‌انگیز است که شخصیت‌های واقعاً قوی و طرحی واقعاً عالی دارد. وثیقه که برگرفته از آثار بصری دارای علامت تجاری کارگردان مایکل مان و اجرای ماندگار و شرورانه تام کروز است، یک تریلر جنایی نوآر شیک و جذاب است. در حالی که هجوم کلیشه‌ها و برخی تدبیرهای دور از ذهن برای پیشبرد داستان وجود دارد، اما با توجه به بازی‌های خوب، فضای احساسی، مجموعه‌های اکشن محکم و کارگردانی مبتکرانه و نفس‌گیر مان، همه اینها قابل بخشش است. وثیقه ارزش وقت را دارد.

Hanna

۲۵ فیلم اکشن درباره قاتلان قراردادی و آدمکش‌های حرفه‌ای ۲۵ فیلم اکشن درباره قاتلان قراردادی و آدمکش‌های حرفه‌ای

اریک هلر با دختر 15 ساله شیرینش هانا در وسط یخ و برف در ناکجا‌آباد زندگی می‌کند. او هانا را برای زنده ماندن از هر خطری که در جهان وجود دارد بزرگ کرده است. به طور خلاصه، او یک قاتل و بازمانده کامل از یک آزمایش نظامی است. اما غریزه بقای هانا زمانی مورد آزمایش قرار می‌گیرد که مکان زندگی او و اریک توسط سیا کشف می‌شود و هانا فوق سرباز تغییر یافته ژنتیکی توسط سازنده‌اش ماریسا ویگلر تعقیب می‌شود.

در مورد این فیلم و آدمکش نوجوانش چیز‌های زیادی برای دوست داشتن وجود دارد: کارگردانی جو رایت، موسیقی کمیکال برادرز، معرفی توانایی‌های سیرشا رونانِ فوق العاده به دنیای سینما و صحنه‌های اکشن استخوان خرد کن (از جمله صحنه به یاد ماندنی مبارزه در یک ایستگاه مترو). اما جدا از این ویژگی‌ها، شاخصه اصلی هانا لحن و حال و هوای کلی و منحصر به فرد آن است که بعد از گذشت چند سال هنوز به فضای آن فکر می‌کنیم.

Atomic Blonde

Atomic Blonde Atomic Blonde

لورین (شارلیز ترون)، یک مامور MI6، به برلین فرستاده شده است تا لیست دزدیده شده از ماموران میدانی MI6 را پس بگیرد. اگر لورن شکست بخورد و لیست منتشر شود، می‌تواند برای یک ملت وحشتناک باشد. در نتیجه این قاتل آموزش دیده با تمام توانایی و ابزار کاری‌اش شروع به حل این مشکل می‌کند. شخصیت ترون در این فیلم برگرفته از کلیشه‌های آثار جاسوسی است، او یک شخصیت تیره با انگیزه‌های تیره‌تر است. بهترین نکته فیلم در صحنه‌های مبارزه آن خلاصه می‌شود. شاید کیفیت صحنه‌های اکشن در درجه اول به کارگردان و تیم بدلکاری ختم شود. اما نباید فراموش کرد که شارلیز ترون اکثر صحنه‌های مبارزه و بدلکاری‌اش را خودش انجام داده، و این به کیفیت اکشن اثر افزوده است.

Salt

Salt Salt

ایولین سالت (آنجیلینا جولی) یک مامور سیا است که با شوهر عارضه‌شناسش در نیویورک زندگی می‌کند. یک روز خوب او متهم به عضویت در یک برنامه جاسوسی بی‌رحمانه برای روسیه می‌شود و شوهرش به طرز وحشیانه‌ای به قتل می‌رسد. بگذارید رک بگویم. یک مامور مرگبار سیا، ایولین سالت، که به دستگیری جنایتکاران با خشونت محض مشهور است، یک جاسوس حیله‌گر روسیه است. و سیا قصد دارد او را بگیرد و با استفاده از ماموران احمق خود این شخص را بکشد. بسیار خوب، در این موقعیت باید برای آن‌ها آرزوی خوش شانسی کرد: چرا که جان سالم در بدرن از این قاتل کار هر کسی نیست.

آنجلینا جولی توانایی کار در سینمای اکشن را با فیلم «آقا و خانم اسمیت» ثابت کرده بود، اما او با فیلم سالت نشان داد می‌تواند به راحتی یک ستاره اکشن منحصر به فرد باشد. این فیلم بنیان اصلی‌اش را از جنس مدرن آثار جاسوسی و اکشن می‌گیرد. البته فیلم سالت با ایده فیلم‌های جاسوسی دهه هفتاد میلادی در بستر یک اکشن مدرن قصه پُر التهاب خودش را تعریف می‌کند. عملکرد جذاب جولی به همراه صحنه‌های اکشن دیدنی، فیلم سالت را به سطحی بالا در آثار اکشن مدرن وارد کرده است.

The Long Kiss Goodnight

۲۵ فیلم اکشن درباره قاتلان قراردادی و آدمکش‌های حرفه‌ای ۲۵ فیلم اکشن درباره قاتلان قراردادی و آدمکش‌های حرفه‌ای

سامانتا کین (جینا دیویس) یک زن خانه‌دار در حومه شهر است که عاشق دختر 8 ساله و شغل معلمی است. با این حال، هنگامی که بر سر او ضربه‌ای وارد می‌شود، سامانتا شروع به یادآوری زندگی ویژه خود قبل از آمدن دخترش به این دنیا می‌کند. او به یاد می‌آورد که پیش از این یک مامور مخفی مرگبار و متخصص کشتن مردم با دست خالی بوده است. با کمک یک کارآگاه جاه‌طلب (ساموئل ال جکسون)، سامانتا اکنون در تلاش است تا اطلاعات بیشتری در مورد زندگی گذشته خود و چگونگی از دست دادن حافظه‌اش پیدا کند. فیلم The Long Kiss Goodnight، اثری هوشمندانه است که با اکشن لذت‌بخش و فوق‌العاده و البته یک قاتل متفاوت تقویت شده است.

Colombiana

Colombiana Colombiana

این اثر اکشن ساخته اولیویه مگاتون (کارگردان فیلم ربوده‌شده با بازی لیام‌نیسون) که توسط استاد زیرژانر قاتلان زن حرفه‌ای، یعنی لوک بسون نوشته شده است، زوئی سالدانا را در نقش یک زن آدمکش حرفه‌ای که به عنوان یک قاتل خون‌سرد عالی است را در خود دارد.

کاتالیا (زوئی سالدانا) در دوران جوانی شاهد کشته شدن وحشیانه پدر و مادرش توسط یک گروه اوباش بوده است. او پس از این حادثه برای زنده ماندن با عمویش زندگی می‌کند و تبدیل به یک قاتل حرفه‌ای و مرگبار می‌شود. کاتالیا با کشتن مردم به درخواست عمویش، از شب‌های خود برای جستجوی مسئول مرگ والدینش استفاده می‌کند. آیا او آدمکش خانواده خود را پیدا خواهد کرد؟ این پرسشی است که چرخ داستانی این اکشن را تا پیایان می‌چرخاند. در طول این فیلم کاتالیا به یکی از ترسناک‌ترین قاتلان جهان تحت سرپرستی عمویش و همچنین یک قاتل مهتابی تبدیل می‌شود تا اوباشی را که جان پدر و مادرش را گرفته بودند، برای خود نمایی تحریک کند.

Looper

Looper Looper

احتمالاً یکی از فیلم‌های جذاب پیرامون قاتلان برجسته و به یاد ماندنی که در یک محیط علمی تخیلی روایت می‌شود، همین اثر است. سال 2074 است، و اوباش به معنای واقعی کلمه به فراتر از زمان حال می‌روند تا اطمینان حاصل کنند که وقتی می خواهند کسی کشته شود، مطمئناً در آینده نیز مرده است. آنها اهداف را به 30 سال گذشته می‌فرستند، جایی که یک قاتل اجاره‌ای، به نام لوپر، منتظر است تا آنها را اعدام کند. در مرکز همه این‌ها، هیتمن جو (جوزف گوردون-لویت) قرار دارد که در کار خود بسیار ماهر است. او یک بار هم شکست نخورده است تا زمانی که با خود آینده‌اش روبرو شود.

اوباش ظاهراً می‌خواهند با فرستادن خود آینده او به گذشته برای ترور، حلقه خطرناک زمانی را ببندند. اما جو آینده می‌داند که این روز در نهایت فرا خواهد رسید، بنابراین آماده است. هر دو مرد در نهایت در تلاش برای تحقق برنامه‌های خود در حالی که سعی می‌کنند از دستگیری خودداری کنند، تلاش جذابی را به نمایش می‌گذارند.

The Jackal

۲۵ فیلم اکشن درباره قاتلان قراردادی و آدمکش‌های حرفه‌ای ۲۵ فیلم اکشن درباره قاتلان قراردادی و آدمکش‌های حرفه‌ای

چگونه یک قاتل را که هویت ندارد متوقف می‌کنید؟ این سناریو فیلم اکشن The Jackal است. عملیات مشترک FBI و MVD منجر به کشته شدن برادر کوچکتر یک اوباش آذربایجانی می‌شود. در تلافی، اوباش یک قاتل بین‌المللی را استخدام می‌کنند که با نام رمز «شغال» عمل می‌کند تا یک آمریکایی سرشناس ناشناس را به قیمت 70 میلیون دلار ترور کند. در همین حال، MVD یک سرسپردۀ مافیایی را که نام شغال را فاش می‌کند، دستگیر و بازجویی می‌کند. این کشف، همراه با اسناد بازیابی شده، باعث می‌شود FBI و MVD مشکوک شوند که دونالد براون، رئیس FBI، هدف مورد نظر است. بروس ویلیس در این فیلم نقش یک قاتل خون‌سرد را به زیبایی هر چه تمام اجرا کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما