شناسهٔ خبر: 52977803 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صالحی‌امیری: انتظارات فدراسیون‌ها به حق است؛ تلاش ما توزیع عادلانه منابع بود

تهران- ایرنا- رییس کمیته ملی المپیک گفت: انتظارات فدراسیون‌ها بیشتر و به حق است که امیدواریم دولت با حمایت‌های خود به این بخش کمک بیشتری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «سیدرضا صالحی امیری» در حاشیه مجمع عمومی کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز چهارمین سال از فعالیت کمیته مطرح شد که معیار ما شفافیت برگزاری عزتمندانه رویدادها و تلاش برای افزایش منابع بوده است.

وی افزود: ما بیش از ٦٠ درصد منابع را در اختیار فدراسیون‌ها قرار دادیم و مبنای تخصیص بودجه، شاخص گذاری و امتیازها بوده است.

رییس کمیته ملی المپیک اضافه کرد: در این نشست نگاه اکثر اعضای مجمع به عملکرد کمیته مثبت بوده است. راهبرد قطعی کمیته شفاف سازی در تمام امور بود. ما در سال آینده به چهار میلیون دلار ارز نیاز داریم.

صالحی امیری تصریح کرد: مجمع امروز بدون چالش جدی پایان یافت. انتظارات فدراسیون‌ها بیشتر و به حق است. به نظر می‌رسد ما در سال آینده وضعیت بهتری خواهیم داشت.

مجمع عمومی کمیته ملی المپیک امروز با حضور وزیر ورزش و ٧١ عضو در آکادمی المپیک برگزار شد.

در این مجمع که به ٢ صورت حضوری و وبیناری برگزار شد. ابتدا حسابرس درباره عملکرد مالی کمیته گزارش داد که اظهارات رییس فدراسیون کشتی مجمع را به حاشیه کشاند و در نهایت پس از ٢ ساعت نوبت به تعیین زمان انتخابات کمیته المپیک رسید و براساس اعلام اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، انتخابات این نهاد ورزشی بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو در مهرماه سال آینده برگزار خواهد شد.

صالحی امیری درباره بحث و جدل علیرضا دبیر با هیات اجرایی و گلایه از کم بودن بودجه کشتی گفت: بودجه مصوب کشتی ۴ میلیارد تومان بوده اما تخصیص ما ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون است. البته که نیازهای فدراسیون بیشتر است اما ظرفیت ما بیشتر از این نیست. تلاش کردیم منابع را عادلانه توزیع کنیم. همه فدراسیون ها برای کمیته شرایط برابر دارند. انتظار دبیر به جا است اما افراد در هنگام ورود به انتخابات می‌گویند که از منابع خارج از دولت استفاده می‌کنند و خواهش می‌کنم که آنها یکبار سخنرانی خود را گوش کنند. 

وی ادامه داد: کسانی این صحبت را دارند که منابع مالی آنها محدود است و هنگام ورود به انتخابات گفته اند که از منابع مالی خارج از دولت استفاده می‌کنند. ما به همه ۵۰ فدراسیون براساس امتیاز منابع می دهیم.

صالحی امیری اظهارات دبیر درباره حضور تیم سوم خود در بازی‌های آسیایی توضیح داد: تصمیم‌گیری در مورد مسائل فنی توسط ستاد عالی انجام خواهد شد.

وی درباره درخواست دبیر برای تغییر اعضای هیات اجرایی کمیته المپیک متذکر شد: اما باید برمبنای اساسنامه صحبت کنیم. اساسنامه کمیته المپیک تاکید دارد تا برگزاری انتخابات بعدی، رییس، نایب رییس و اعضای هیات اجرایی به کارشان ادامه بدهند. این اساسنامه ۳ سال طول کشید تا تصویب شود ما که نمی توانیم بر اساس صحبت یک شخص اساسنامه را تغییر بدهیم.

نظر شما