شناسهٔ خبر: 52974093 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

برگزاری چهل و نهمین مجمع کمیته ملی المپیک با جنجال های عجیب

انتخابات به بعد از هانگژو موکول شد/ اعتراض جدی دبیر به گزارش مالی، حسابرسی، باقرزاده شایسته، قدیمی، علیپور و...!

چهل‌ونهمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک با حضور حداکثری مدعوین برگزار و در آن بنا بر تصویب مجمع انتخابات به ببعد از هانگژو موکول شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ چهل‌ونهمین مجمع عمومی سالیانه کمیته ملی المپیک با حضور وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک، از حوالی ساعت ۱۵ امروز (سه‌شنبه - ۱۷ اسفندماه) در سالن استاد میرابوالقاسم فارسی محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک آغاز شد. محمود خسروی‌وفا رییس کمیته پارالمپیک، روسای فدراسیون های ورزشی و اعضای هیات رییسه کمیته ملی المپیک در این مجمع حضور دارند.

این دوره از مجمع عمومی که پیش‌تر قرار بود هم‌زمان با مجمع انتخاباتی ریاست و اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک برگزار شود، به دلیل تدوین آیین‌نامه انتخاباتی و شرایط کرونایی و تعویق برخی از مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی به عصر امروز موکول شد.

از مهم‌ترین دستورات این جلسه مهم علاوه بر بررسی گزارشات عملکردی و مالی کمیته ملی المپیک؛ تصویب آیین‌نامه انتخابات ریاست و اعضای هیدت رئیسه کمیته و ارسال آن به نهاد بین‌المللی ورزش یعنی همان کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) خواهد بود.

در این مجمع کیکاووس سعیدی؛ سرپرست آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک و دبیرکل کمیته ملی المپیک به دلیل ابتلا به بیماری کرونا و محدودیت‌های این ویروس، غیبت داشت. هادی ساعی، حمیده عباس‌علی و کیکاووس سعیدی به شکل آنلاین در جلسه حضور داشتند.

 

*صالحی امیری: بیش از مدال به اخلاق نیاز داریم
رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در ابتدای مجمع اظهار داشت: وظیفه دارم از همه عزیزان که انسان های با فضلیتی هستید قدردانی کنم. از همه کسانی که برای توسعه ورزش تلاش می کنند، قدردانی می کنم. از روسای فدراسیون هایی که هستند و آنهایی که امکان حضور نداشتند هم تشکر می کنم.

وی ادامه داد: اصول موفقیت مدیران و سازمان ها با برنامه‌ریزی استراتژیک امکان پذیر است. مهمترین چالش را انشقاق دانستیم و باور داشته و داریم که باید بیشترین انعطاف را مقابل هم داشته باشیم و انتظار انسجام و هم افزایی داشته باشیم. روز اول در همین سالن عنوان کردم که راه تداوم ورزش پذیرش عدم انشقاق در ورزش است. در چهار سال گذشته بدون انحراف حرکت کردیم و بدون حاشیه در متن حرکت کردیم. از تمامی حاشیه ها بدون چون و چرا پرهیز کردیم چون اگر وفاق و همدلی نباشد، انشقاق ایجاد می شود.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ما در چهار سال گذشته استراژی تغییر را به جای ثبات ایجاد کردیم. آینده نگری را سرلوحه خود قرار دادیم. ما بیش از مدال به اخلاق نیاز داریم. انحصاری کردن ورزش در جامعه را انجام دادیم. در گام دیگر همه امکانات و ظرفیت ها را به کار بستیم تا موزه ملی ورزش را ایجاد کنیم و تاریخ ورزش را به آیندگان نشان دهیم و تاریخ شفاهی ورزش را رونمایی کردیم. دیپلماسی ورزش را برای کاهش تهدیدها و افزایش فرصت ها راه انداختیم و بیش از ۱۵۰  دیدار داشتیم.   

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کمیته بیان کرد: منابع مالی را افزایش دادیم‌. در سال ۹۶ با بودجه ۴۴ میلیاردی کار را شروع کردیم اما الان بودجه را به مرز ۲۰۰ میلیارد رسانده‌ایم اما هنوز برای اینکه بودجه را به ۵۰۰ میلیارد برسانیم راه درازی داریم. شفاف سازی و قانون مداری را سرلوحه کار قرار دادیم و همه چیز را شفاف در سایت کمیته ملی المپیک منتشر کردیم تا همه از گردش مالی کمیته ملی المپیک اطلاع داشته باشند. با افزایش خدمات به فدراسیون ها، امکانات آکادمی ملی المپیک بازسازی شد و خدمات رایگان به فدراسیون ها دادیم‌.

صالحی امیری ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات ما فعال کردن کمیسیون ها بود. همگرایی و ارتباط با رسانه ها را به عنوان یک اولویت برای خود تعریف کردیم و رکن چهارم قرار دادیم. در تمامی رویدادها حصور فعال داشتند. همچنین پیشکسوتان را ریشه تنومند قهرمانی می شناسیم. ساخت رونمایی از تندیس ها، کمک مالی به آنها را در دستور کار قرار دادیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در توصیف اقدامات صورت گرفته افزود: من تاکید کردم کمترین نقش را در انجام این فعالیت ها داشتم. البته نقص هایی در کار بود که مسئولیت آن را برعهده می گیرم. من در این دوره چهار ساله تلاش کردم از مسیر دیانت و صداقت خارج نشوم اما قطعا لغزش هایی داشتم. تلاش کردم در همه مسائل عدالت را رعایت کنم. تلاش کردم  منافع و مصالح ملی و حق فدراسیون ها را در تصمیم گیری ها مد نظر قرار  دهم. هیچ کدام از همکاران خودم را براساس گرایش های سیاسی انتخاب نکردم.


*ارائه فرم نظرسنجی و درخواست صالحی امیری از دبیر

فرم‌هایی برای مستندسازی بدون ذکر نام اعضای مجمع، بین‌شان پُر شد تا به اظهارنظر درباره شرایط پرسش شده بپردازند. صالحی‌امیری به شکل اختصاصی از علی‌رضا دبیر درخواست کرد تا این فرم‌ها را او هم پُر بکند.


*ارائه گزارش مالی و بودجه؛ اعتراض دبیر، پاسخ صالحی امیری

ارائه گزارش مالی و بودجه کمیته ملی المپیک در سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰، دستورجلسه بعدی مجمع عمومی سالیانه بود که مشخص شد بودجه هزینه‌ای سال ۹۶ نسبت به سال ۱۴۰۰، حدود ۱۲۰ میلیارد افزایش یافته.
هم‌چنین بودجه فدراسیون‌ها حدود ۱۰۲ میلیارد تومان، بودجه پرسنلی حدود ۲۱ میلیارد تومان و بودجه پشتیبانی هم در حدود ۳۰ میلیارد افزایش یافته.

در مجمع عمومی و پس از ارائه پاورپوینت‌ها، علی‌رضا دبیر نسبت به گزارش ارائه شده و مخارج متفرقه، اعتراض جدی داشت و نقدهایی به پرداخت بودجه قهرمانی وارد کرد و درخواست توضیح داشت.

رئیس مالی و خزانه‌دار از نظر علی‌رضا دبیر اجازه صحبت نداشته‌اند و بازرس مالی تنها باید صحبت می‌کرد که این موضوع باعث ریز شدن رئیس فدراسیون کشتی شد. صالحی‌امیری در این بین درخواست ذکر صلوات از اعضای مجمع داشت.

صالحی‌امیری در این بحث گفت: از مجموع بودجه ۲۱۶ میلیاردی سال ۱۴۰۰، ۱۴۴ میلیارد تومان ردیف اصلی بوده که ۵۰ میلیارد تومان تخصیص متفرقه برای رویداد المپیک بوده. حدود ۳۰ میلیارد ارز از این مبلغ تامین شده و مابقی هزینه البسه، هواپیمایی و سایر بوده. ۵۰ میلیارد تومان هم بودجه قهرمانی پرداخت شده. ۱۴ میلیارد دیگر از این مبلغ هم تاکنون داده نشده. برای رویدادهای سال آتی خارج از ردیف بودجه هم درخواست مبلغی شده. تاکنون علاوه بر این ۱۰۰ میلیارد، ۳۹ درصد مازاد بر مصوبه تخصیص داده شده. الان منتظر تخصیص هستیم که آخرین مبلغ به فدراسیون‌ها داده شود. میزان متوسط تخصیص از منابع دریافتی حدود ۶۰ درصد منابع است و عدد واقعی آن ۱۳۹ میلیارد تومان.

دبیر در پاسخ به صالحی‌امیری گفت که من شما را به عنوان یک مدیر قوی قبول دارم. هیات اجرایی باید از بودجه متفرقه تحت دستور رئیس مقاومت و دفاع می‌کرد. بودجه قهرمانی باید عینا داده شود تا در بودجه متفرقه دست هیات اجرایی باز نباشد. بودجه قهرمانی سال ۹۶، ۳۳ میلیارد بوده و متفرقه ۱۱تا، اما درست افزایش نگرفته و در شاخص‌ها بحث دارم. کیومرث هاشمی غیرواقع حرف می‌زد، ما ۷.۵ میلیارد تومان از آقای نوبخت با محبت صالحی‌امیری گرفتیم اما از ترس فرامرزیان گفتیم کمیته بدهد که حالا به نام خودشان زده‌اند. بودجه اعزام ما را ۴ میلیارد گذاشته‌اند! تیم فوتبال ۲۵ میلیارد برای یک اعزام ۳۰ نفره هزینه داشته. ۲ میلیارد منت گذاشتن ندارد و با ارقام بازی شده.

صالحی‌امیری پاسخ داد: چیزی که رخ داده، در شرایطی آمدیم که ترامپ از برجام خارج شده و منابع‌مان قطع شده. بودجه روز اول بهمن و بدو ورود من تخصیص قهرمانی ۳۸ درصد بوده. همان روز به نوبخت گفتم فاجعه بوده کع به ۹۸ درصد رسید. معیار عمل است، نه کاغذ. بودجه ۴۴ میلیاردی با تخصیص ۳۸ را در حدود ۵۰۰ تحویل می‌دهم. بودجه سال بعد در حدود ۱۸۰ خواهد بود. این بودجه هم کفاف ورزش قهرمانی نیست و باید هماهنگ باشیم. رؤسای فدراسیون‌ها و اصحاب رسانه می‌توانند به اسناد مالی دسترسی داشته باشند. برای منابع لازم برای ورزش هم دولت قبل و فعلی نهایت تلاش را داشتند. بودجه ورزش حدود ۱۰۰ میلیون دلار است که بودجه یک فدراسیون در اروپاست و حداقل به یک میلیارد دلار نیاز داریم. این حق را باید به فدراسیون‌ها داد. والله در تمام این روزها از مرز عدالت در توزیع خارج نشده‌ام.

وی افزود: در سال آتی و جاری و گذشته اولویت اول بنده کشتی‌ست، در حد نیاز به این فدراسیون نداده‌ایم. حرف دبیر صادقانه بوده و حجم هزینه‌های فدراسیون کشتی بالاست. حق‌شان هم هست. ما به علی‌رضا دبیر ۱۷ میلیارد ندادیم، حدود ۸۸۰۰ میلیارد دادیم. چون در حساب‌مان گردش کرده، نیاز به شفافیت داریم. بودجه مصوب کشتی با ۱۰۰۰ امتیاز، این‌قدر بوده. بودجه عادلانه توزیع شده.
دبیر در پاسخ صالحی امیری گفت: اگر اینطور بوده پس چراکیکاوس سعیدی به اشتباه گفت که ۲۲۵ درصد داده است؟ وقتی اینطور می‌گویند من بیرون دروغگو می‌شوم.

*اعتراض قدیمی، پاسخ تند صالحی امیری، واکنش تندتر دبیر

بهرام قدیمی هم در این بین اعتراضاتی داشت که صالحی‌امیری گفت هاکی در بین فدراسیون‌ها آخر است و ۲۵۰ درصد دریافتی داشته. اعزام‌ها به ما ربطی ندارد. کمیسیون‌ها پولی نمی‌گیرند و افتخاری است. آیا قدیمی واقعا مدیر است که ۸۰۰ میلیون بگیرد و الان ۲۰۰ میلیارد بخواهد؟! او با من زبان مشترک ندارد. داورزنی و مرادی موافقت کنند که بودجه‌شان را به هاکی بدهند.

جلسه در این بین به هرج‌ومرج کشیده شد و بین علی‌رضا دبیر، مهران تیشه‌گران و بهرام قدیمی تبادل تند لفظی در گرفت. دبیر گفت که امکان ندارد مثل افتخاری بگویم چرا به این فدراسیون داده‌اید یا نه. کشتی سال ۹۶ یک‌هفتم بودجه گرفته اما الان نباید ۸ میلیارد بگیرد. هیات رئیسه پاسخ بدهد.

*مجادله دبیر با باقرزاده

علی‌پور رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی گفت: اگر رسول خادم بودجه می‌آورد، شما قبول نمی‌کردید آقای دبیر. در ادامه بین دبیر باقرزاده و شایسته در این بین درگیری تند لفظی صورت گرفت. حمید عزیزی گفت که شان جلسه زیرسوال رفته و اعتراض داشت. سین برنامه رعایت نمی‌شود.

دبیر مدعی شد: دوستان خلاف‌واقع حرف زده‌اند. شایسته چرا بودجه را ۲ میلیارد کرد؟ می‌خواستید حال رسول خادم را بگیرید؟ ذهن من مثل کامپیوتر است.

باقرزاده گفت: دو دوره پیش یک روز نشد که دعوای علی‌رضا دبیر و رسول خادم را نداشته باشیم!

 

*شایسته: ناگهان بانگی برآمد خواجه مرد!

مجید شایسته در پاسخ به دبیر گفت که صبر نداریم و رفتارمان درست نیست. ناگهان بانگی برآمد خواجه مرد! دبیر رئیس کمیسیون بودجه بوده. متفرقه اگر هیات اجرایی گرفته، مگر چه شده؟ سالن استاد فارسی شده، سالن سنجش شده، خوابگاه و هتل شده. شما نگاه نکن همه امکانات را داری در کشتی، کشتی باید هم داشته باشد. کمیته هم وظایفی دارد برای سایر فدراسیون‌ها. این‌جا من سر ۵۰۰ هزار و یک میلیون چانه زده‌ام تا مجمع برگزار کنم اما الان رایگان شده. سالن‌ها ساخته‌ایم و بازسازی کرده‌ایم. دبیر جان تو قدرت داری و پول می‌آوری، بقیه نمی‌توانند و من مسئولم به همه نگاه کنم. در حق فدراسیون که‌نوردی ظلم شده بود و ۱۰۰۰ درصد افزایش بودجه داشت.

دبیر مدعی شد: آیا عدالت یعنی نفری ۴۵ هزار تومان یارانه؟! کدام رشته ۱۲ سهمیه می‌آورد؟! طاهریان مدعی شد شما ظرفیت پذیرش نظر مخالف را ندارید. در این بین صالحی‌امیری درخواست سکوت داشت تا اتلاف وقت رخ ندهد. هیچ‌کس هیچ نقصی در کار کمیته از نظر توزیع عادلانه نمی‌تواند پیدا کند جز منابع محدود.



*گزارش حسابرس، اعتراض دوباره دبیر، پاسخ صالحی امیری

بعد از این کشمکش‌ها، گزارش حساب‌رس مستقل کمیته ملی المپیک ارائه شد.
علی‌رضا دبیر گفت که نباید کسی رای بدهد اما صالحی‌امیری گفت که توهین به جمع شده.
دبیر گفت: اتفاق خوبی در کمیته ملی المپیک رخ داده اما ۲ سوال دارم. یکی این که پایان سال ۹۹ حدود ۴۰ میلیارد تومان در حساب کمیته بوده اما ما داشتیم از گرسنگی می‌مردیم. در سال ۹۸ حدود ۷۴ نیرو اضافه شده که باید توضیح بدهند. حقوق از ۱۰ میلیارد سال بعد به ۲۲ میلیارد رسید.
توضیح صالحی‌امیری این بود: بر اساس مجوز وزارت کار، افراد را از شرکت جدا کرده و به قرارداد کمیته درآوردیم. دولت به علت وضع تورم یک افزایش حقوق سنگین داد.
سپس این گزارش با رای حداکثری تصویب شد.
 


*پیشنهادات صالحی امیری برای انتخابات

صالحی‌امیری درباره آئین‌نامه انتخاباتی کمیته ملی المپیک گفت: چون در اساس‌نامه تغییرات بنیادین شده، باید مصوبه مجدد از مجمع و IOC بگیریم. پیشنهاد ما این است که آئین‌نامه امروز تصویب شود و به IOC بفرستیم، سپس انتخابات را اعلام کنیم. اگر ما ۲۰ اسفند ارسال کنیم و ۲۰ فروردین بیاید، ۴۵ روز بعد انتخابات برگزار شود. زودتر از این نخواهد شد و سریع‌ترین زمان همین است.
پیشنهاد دوم این است که بعد از رویداد بازی‌های آسیایی باشد که من می‌گویم به صلاح مجموعه نیست و باید با برگزاری انتخابات، ثبات پیش بیاید. تصمیم به این جلسه منوط شده. اگر کسی ایرادی دارد، الان اصلاح کنیم و دیگر کار به بعد نیفتد. نیم ساعت فرصت بحث می‌گذاریم درباره زمان بهار یا مهرماه تا مبنای عمل شود.
پس از این اعلام، برخی از روسای فدراسیون‌ها در تایید یا نفی این صحبت‌ها به اظهارنظر پرداختند.

 

*علیپور: انتخابات بعد از هانگژو باشد/ دبیر: صفحه ۳۵ اساسنامه را مطالعه کنید
دبیر دوباره صحبت کرد و گفت: بودجه متفرقه بالا می رود از هنر شما است. دوره علی آبادی ۱۰ فدراسیون انتخاباتشان مشکل داشت و انتخابات کمیته هم به تعویق افتاد. اگر می‌خواهید انتخابات اردیبهشت باشد یا بعد از بازی های آسیایی هر نوع را باید تصمیم گرفت. اگر بعد بازی ها باشد باید تکلیف هیات اجرایی مشخص شود.
علیپور گفت: اساسنامه تغییرات داشت و  مجمع تصویب کرد.
دبیر هم گفت: ماشاءالله شما همیشه هیات اجرایی بودید بگذارید من صحبت کنم.
علیپور هم عنوان کرد: در مورد برگزاری انتخابات حرف و حدیث هایی مطرح شد و چون پست ندارند می‌خواستند مجمع به تعویق بیفتد. خواستم از طرف جمع بگویم چنین چیزی نبود. طبق اساسنامه باید آیین نامه را تصویب می کردیم. همه چیز به تایید کمیته بین المللی المپیک بستگی دارد.
صالحی امیری هم این تذکر را داد که خواهشاً وارد این بحث ها نشویم.
علیپور گفت: نظر من این است اگر جمع موافقت می کنند، انتخابات بعد از بازی های آسیایی باشد.
دبیر بعد از پایان صحبت های علیپور گفت: دوستان صفحه ۳۵ اساسنامه در مورد فدراسیون های عضو است که مطالعه کنید.

*دبیر: باقرزاده جوری حرف می‌زند که انگار انتخابات است!

علیرضا دبیر گفت: آقای صالحی امیری می دانم که گفته اید در انتخابات شرکت نمی کنید و بابت این موضوع و تصمیم تان تبریک می گویم، وظیفه ما است که به این طرز فکر احترام بگذاریم، اما به نظر من اینکه انتخابات بهار برگزار شود یا بعد از بازی ها دو نتیجه مختلف دارد ‌و باید تکلیف هیات اجرایی هم مشخص شود. صفحه ۳۵ اساسنامه در مورد فدراسیون های عضو است، آن را مطالعه کنید.

وی افزود: جایگاه هیات اجرایی، حقیقی نیست و حقوقی است. من اگر باشم روزی که من نباشم، باید از هیات اجرایی بروم. باقرزاده جوری حرف می‌زند که انگار انتخابات است و همین الان رای می‌آورد! آخرت‌مان را به دنیا نفروشیم. صالحی‌امیری باید در نظام حفظ شود و شخصیتش از هیات اجرایی جداست. تیشه گران تو نیستی، قبل از المپیک پیمان فخری پدرم را در می‌آورد که مدال چند تا داری؟ من سهم‌خواه نیستم. از خدا بترسید. این هیات اجرایی اگر برای بازی‌های آتی تصمیم بگیرد، روی من حساب نکنید. دلم بیشتر از علی‌پور برای ورزش مملکت می‌سوزد که رئیس فدراسیون المپیکی نیست. من نمی‌خواهم کاندید شوم.

*تصویب برگزاری انتخابات بعد از بازیهای آسیایی

در ادامه درخواست شد تا رای‌گیری این جلسه مخفی باشد که تصویب نشد. رای آشکار اکثریت بود.

صالحی‌امیری گفت تغییر اعضای هیات رئیسه ممکن است اما باید فرآیندش طی شود. دبیر گفت: بگوییم با هیات اجرایی تا بهار موافقیم یا نه؟ با صالحی‌امیری تا آخر هستیم. علی‌پور به چالش با وی پرداخت که دبیر به او گفت: اول رئیس فدراسیون المپیکی شو، بعد نظر بده!
در ادامه آئین‌نامه انتخابات با رای اکثریت تصویب شد.
سپس برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک در بهار ۱۴۰۱ طی رای‌گیری آشکار با رای‌گیری از ۲ نایب‌رئیس و اعضای هیات‌رئیسه رئیس فدراسیون و اعضای مجمع با ۱۷ رای و انتخابات مهرماه با ۲۲ نفر انجام شد که در نهایت رای به برگزاری انتخابات در مهرماه و پس از بازی‌های آسیایی داده شد.

علی‌رضا دبیر گفت به رای جمع احترام می‌گذارم اما برای بازی‌های آسیایی روی مدال شمشیربازی حساب کنید، من تیمم را برای مسابقات جهانی می‌فرستم که این موضوع با واکنش جدی و سخت باقرزاده همراه بود.


*تصویب عضویت افتخاری اتومبیلرانی، بدنسازی، کونگ‌فو و انجمن‌های رزمی
درخواست عضویت افتخاری فدراسیون‌های اتومبیلرانی، بدنسازی، کونگ‌فو و انجمن‌های رزمی با رای اکثریت تصویب شد.
 

*صدیقی: تدوین دیرهنگام آیین نامه جای تذکر دارد
امیر صدیقی رییس فدراسیون ووشو گفت: امروز این مجمع باید انتخاباتی می بود و اینکه آیین نامه اینقدر دیر تدوین شد جای تذکر دارد. البته این آیین نامه با قبلی فرقی نداشت. از طرفی اینکه بگوییم انتخابات بخاطر بازی های آسیایی در مهر برگزار شود، بهانه خوبی نیست چون آن موقع هم بازی های آسیایی جوانان است. ماده ۱۶ اساس نامه می گوید دوره فعالیت اعضا چهار سال است. نامه کمیته بین المللی المپیک برای تعویق انتخابات هم نیاز دارد اعضای مجمع به آن رای بدهند.

او ادامه داد: از دوستان درخواست دارم مجمع در سریع ترین زمان ممکن حتی اواخر اردیبهشت برگزار شود.

 

*باقرزاده: در اساسنامه جدید یک‌اشتباه داشتیم
فضل‌الله باقرزاده رییس فدراسیون شمشیربازی و عضو هیات اجرایی بیان کرد: ما در اساسنامه جدید یک‌اشتباه داشتیم، می‌توانستیم بگوییم آیین نامه توسط مجمع تصویب شود نه اینکه تصویب نهایی را به کمیته بین‌المللی المپیک بکشانیم به خصوص اینکه انتخاب دبیر و خزانه دار طبق اساسنامه در حوزه اختیارات رییس کمیته شده است.حالا اشتباه کردیم‌ و انتخابات ۱۷ اسفند لغو شد، حق نیست به خاطر تعویق انتخابات به اعضای هیات اجرایی مانند رحیمی توهین شود. همه ما یک روز از ریاست فدراسیون ها می رویم. باید حرمت ها حفظ شود. باور کنید رای دادن در مجمع دلی است نه از اجبار، حالا هم باید اول تکلیف آیین نامه مشخص شود بعد زمان انتخابات را مشخص کنیم. نظر من بر این است IOC به راحتی و مثل آب خوردن آیین نامه را تایید کند و قبلا هر چه فرستادیم خیلی زمان برد. چون بازیهای مهمی پیش رو داریم بعد از بازی های آسیایی انتخابات را برگزار کنیم.

 

*قربانی: در ورزش با ۱۰ درصد بودجه ۱۰۰ درصد کار انجام می شود
قربانی رییس فدراسیون تیراندازی گفت: شان و منزلت مجمع بالاتر از این است. مجمع برنامه ای دارد که ارائه و تصویب می شود یا خیر. اعتراضات هم قابل رسیدگی است. در ورزش با ۱۰ درصد بودجه ۱۰۰ درصد کار انجام می شود که افتخار است. اینجا که نشسته ایم باید فکر کنیم بازی های مهمی پیش رو است و فدراسیون ها ماموریت مهمی دارند. پیشنهاد می کنم انتخابات به اول مهر بیفتد. ۴۰ سال آقای صالحی امیری را می شناسم. او با اقتدار دارد کار می کند و پیشنهاد می‌کنم بعد از مسابقات پیش رو، انتخابات را برگزار کنیم.

*میراسماعیلی: اینکه با صلوات رای گیری کنیم، در شان افراد نیست
میراسماعیلی رییس فدراسیون جودو دیگر سخنران این جلسه بود که در صحبت های خود گفت: فدراسیون من مظلوم است و اگر آخر سر هم صحبت می کنم نشان دهنده این مظلومیت است. من در جلسه قبل این انتقاد را نسبت به بودجه فدراسیون داشتم که بعد از آن با صالحی امیری جلسه داشتم و خدا را شکر پرداخت شد که تشکر می کنم.
آقای دبیر اگر صحبتی می‌کند قهرمان بزرگ ماست و دلش برای کشتی می‌سوزد. اگر دفاع می‌کنیم بخاطر دلسوزی است. شاید مجمع به چالش کشیده شد اما قشنگی مجمع به همین گلایه هاست. سرنوشت کمیته المپیک و همه فدراسیون هاست و نباید براحتی از آن بگذریم. اینکه همه دست بلند کنیم و بگوییم انتخابات بعد بازیهای آسیایی برگزار شود و صلوات بفرستیم در شان این افراد نیست. بهتر است آرا مخفی و به صورت کتبی باشد. عملکرد صالحی امیری قابل قبول است اما تصمیم گیری برای انتخابات بحث خیلی مهمی است و تقاضا می کنم رای گیری مخفی باشد. خیلی ها عضو مجمع نیستند و دست بلند می کنند و رای می دهند.

*تیشه گران: تمام بودجه برای کشتی است اما باز هم مدعیست
تیشه گران رئیس فدراسیون ناشنوایان نیز گفت: فدراسیون کشتی تمام بودجه را می گیرد و باز هم مدعی است.


*وزیر زودتر رفت

وزیر ورزش و جوانان برای دیدار با برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بدون هیچ حرفی مجمع را زودتر از زمان موعود و در حوالی ساعت ۱۷ ترک کرد. این خبر را سیدمحمد پولادگر اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما