شناسهٔ خبر: 52485537 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کلنگ احداث بزرگترین مجتمع پرورش گاو شیری کشور در قزوین به زمین خورد

در مراسمی کلنگ احداث یک مجتمع کشت و صنعت به عنوان بزرگترین مجتمع پرورش گاو شیری کشور با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به زمین خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در مراسمی که صبح امروز در روستای پاپلی وسطی شهرستان بویین زهرا برگزار شد، کلنگ احداث بزرگترین مجتمع پرورش گاو شیری در کشور به زمین خورد.

 این دامداری با مساحت ۴۴ هکتار و مساحت کل اراضی تحت پوشش ۱۰۶ هکتار، قادر خواهد بود سالانه ۱۳۵ هزار تن شیر و ۲ هزار و ۳۳۷ تن گوشت قرمز تولید کند.

هم چنین  این واحد تولیدی توسط یکی از تولیدکنندگان بزرگ محصولات لبنیاتی کشور راه‌اندازی خواهد شد و در فاز توسعه به صورت شهرک تولید محصولات لبنی فعالیت خواهد کرد.

به گزارش فارس، با افتتاح و بهره‌برداری از این طرح ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.

گفتنی است، میزان پیش‌بینی اعتبار برای اجرای این طرح ۱۴ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال بوده که ۱۰ هزار میلیارد ریال آن  از طریق تسهیلات بانکی و ۴ هزار و ۸۵۰ میلیارد آن از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی تامین خواهد شد.

این مراسم با حضور مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، پیله فروش معاون اقتصادی استاندار قزوین، رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، حجت الاسلام بهادری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان، ادیب رامندی فرماندار بویین زهرا و جمعی از  مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

انتهای پیام

نظر شما