شناسهٔ خبر: 52864191 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تملک 449 واحد صنعتی راکد در سطح کشور توسط بانک‌ها

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به راکد بودن بیش از 12 هزار واحد تولیدی بهره‌بردار در کشور، گفت: از بین واحد‌های تعطیل داخل و خارج از شهرک‌های صنعتی کشور، ۴۴۹ واحد تحت تملک بانک‌ها قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عزیزالله قربانی معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که ظهر امروز در شرکت شهرکهای صنعتی استان برگزار شد، گفت: برای اولین بار طرح پایش واحدهای صنعتی در سطح کشور در داخل شهرک های صنعتی و خارج از آن به اجرا درآمده است و بر اساس این پایش از بین ۴۸ هزار و ۵۳۵ واحد بهره بردار، ۶ هزار و ۸۱۴ واحد تولیدی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور شناسایی شده است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: مطابق پایش انجام شده در حال حاضر ۱۲ هزار و ۶۷ واحد تولیدی بهره بردار در کشور راکد هستند و از این تعداد ۶ هزار و ۸۱۴ واحد در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر می باشند.

قربانی افزود: ۴۴۹ واحد بانک‌ها، ۳۷۵ مورد توسط اداره امور ورشکستگی و هزار و ۳۴۱ واحد نیز توسط اشخاص حقیقی و حقوقی یا در مرحله توقیف اموال تحت تملک درآمده اند و در صورت راه اندازی این واحدها می توان به اشتغال ۲۳ هزار امیدوار شد.

وی با انتقاد از کم کاری بانک ها درقبال صنایع کوچک، اظهار کرد: متاسفانه با وجود اینکه در سال مانع زدایی و رونق تولید هستیم، بانک‌ها در قبال صنایع کوچک کم کاری می کنند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در پایان تاکید کرد: تلاش می کنیم با بهره گیری و دخیل کردن راه های موثر و با همکاری قوه قضائیه و ظرفیت‌های قانونی موجود واحد‌های تولیدی که در حال حاضر غیرفعال هستند را دوباره به چرخه تولید و فعالیت برسانیم.

انتهای پیام/ ق

نظر شما