شناسهٔ خبر: 52966216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

از سرمایه‌گذاری صاحبان صنایع در قزوین حمایت می‌کنیم/ جدیت مدیریت استان جهت اتمام پروژه خط انتقال آب آبیک

استاندار قزوین گفت: از سرمایه‌گذاران صاحبان صنایع برای سرمایه‌گذاری در استان قزوین حمایت می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فارس از قزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین صبح امروز به همراه حامد فتوحی سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی از یک واحد صنعتی طراح و تولید کننده موتور ملی کم مصرف واقع در شهرک صنعتی کاسپین یک بازدید و در جریان روند فعالیت این شرکت قرار گرفت.

 استاندار قزوین در جریان این بازدید گفت: سال‌هاست مردم از وضعیت صنعت خودور و مدیریت آن در کشور ناراحت و گلایه‌مند هستند و با توجه به دستور ویژه رئیس جمهور در صنعت خودروسازی، در جهت تحقق این موضوع در استان نقش‌آفرینی و اقدام خواهیم کرد.

اعلایی ادامه داد: از صاحبان صنایع کشور و علاقمند به توسعه درخواست می‌شود استان قزوین را به عنوان استان مناسب انتخاب کنند.

این واحد تولیدی دارای دو سالن مونتاژ با ظرفیت ۵۰۰ هزار قطعه موتور و ماشین کاری با ظرفیت ۵۰۰ هزار قطعه است و تا پایان امسال تعداد تولید موتورها به ۲۰ هزار قطعه می‌رسد و برای سال آینده هم میزان اشتغال از ۱۰۰ نفر به ۲۰۰ نفر خواهد رسید و حدود ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه می‌شود.

جدیت مدیریت استان جهت اتمام پروژه خط انتقال آب آبیک

همچنین استاندار قزوین از پروژه خط انتقال آب آبیک بازدید کرد. اعلایی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه در فضای جدید مدیریتی استان قزوین پیگیریها در خصوص پروژه خط انتقال آب آبیک بسیار جدی است، اظهار کرد: بخشی از منابع این پروژه تامین شده و بخش عمده‌ای از منابع مالی پروژه هم باید توسط وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور تامین شود که در دست پیگیری قرار دارد و تعهداتی داده شده که با تحقق این تعهدات در موعد مقرر، می‌توان شاهد پیشرفت چشمگیر و اتمام پروژه بود.

وی افزود: موضوع آبرسانی از سد طالقان به استان قزوین هم به طور جدی توسط معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین و شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین مطرح  و پیگیری آن در دستور کار مسئولان قرار دارد و به محض نهایی شدن، اطلاع‌رسانی می‌شود.

این مسئول در پاسخ به این سوال که پروژه خط انتقال آب آبیک طالقان چه زمانی تکمیل و آب سد طالقان به آبیک می‌رسد، توضیح داد: تامین و تخصیص اعتبارات این پروژه به دلیل اینکه از منابع ملی است، باید توسط مسئولان کشوری تحقق یابد که رسالت مسئولان استان قزوین پیگیری این امر بوده و تامین اعتبارات خارج از اراده مدیریتی استان است که امیدواریم و تلاش خواهیم کرد در نیمه نخست سال آینده،  این پروژه به اتمام برسد.

استاندار قزوین افزود: با همتی که در استانداری قزوین و نمایندگان مجلس وجود دارد اتمام پروژه خط انتقال آب آبیک جزو اولین پروژه هایی است که مجدانه پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما